Nu är det offentligt: Valve avtäcker Deadlock

Permalänk
Melding Plague

Nu är det offentligt: Valve avtäcker Deadlock

Spelet är fortfarande i ett tidigt skede av utvecklingen, men nu öppnar Valve för diskussioner och spelet har börjat strömmas på Twitch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Valvespel är inte alls samma hype som det var förr, men alltid kul att se oavsett

Kommer nog inte spela det, sitter hellre själv än multiplayer

Permalänk
Testpilot

Då jag var ett fan av Overwatch och spelar MobA än idag är jag lite sugen på att sätta tänderna i Deadlock!

Om någon har en inbjudan att skicka så är min PM-box mottaglig

Skrivet av medbor:

Valvespel är inte alls samma hype som det var förr, men alltid kul att se oavsett

Kommer nog inte spela det, sitter hellre själv än multiplayer

Själv är jag sällan hyped för nya spelsläpp numera, däremot är jag försiktigt optimistisk till vissa utvecklare, likt Valve i detta fall. Deras spel brukar i regel hålla en rätt hög kvalité, när det väl släpps något. Artifact var väl lite av en miss, och DotA underlords hade potential men saknade en tydlig identitet och väg framåt för att tävla med exempelvis LoL TFT. Däremot kan man väl säga att när Valve väl satsar helhjärtat blir det rätt bra (DotA, CS och Half-Life kommer till tankarna primärt).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Permalänk

Ser rätt snyggt ut, gillar artstylen dock gillar jag inte Multiplayer spel som Overwatch. Ska det va multiplayer får det va Co-op i något story/äventyrs spel.

Permalänk
Medlem

Av det jag såg på Twitch så såg det väldigt tråkigt ut, ungefär som med Overwatch.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som 30+ är jag fast med CS, WoW och LoL/Dota när det väl ska läggas någon timme spel med polare - Men ser roligt ut för den nya generationen gamers!

Permalänk
Medlem

Nåt som ingen lyckas replikera är hur smooth Overwatch känns i rörelse. Tänker främst på Marvel Heroes och Deadlock nu som ska vara ”hero based shooters” och ow dödare. Kul dock att genren kommer tillbaka efter BR - hysterin som varit i 5 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Av det jag såg på Twitch så såg det väldigt tråkigt ut, ungefär som med Overwatch.

Jag kollade några minuter eftersom jag hade hoppats att det skulle vara typ Overwatch, men det var det ju inte alls utan det ser ut som dota fast i tredjeperson med Fortnight-stil på allt, totalt ointressant alltså.

Permalänk
Medlem

Deadlock är som dota fast i trejde person. Otroligt välgjort för att vara i ett tidigt skede och väldigt stor potential att kunna bli ännu bättre. Laning phase som pågår ~10 första minuterna är bland det bästa jag spelat. Väldigt belönande att skjuta på orbsen som kommer upp ur creepsen. Ryktet säger även att Icefrog själv har hjäpt till med utväcklingen, vilket jag tycker märks.

Overwatch kanske verkar lika, men spelar man lite bot matcher och lär sig förstå kartan så inser man snabbt att det är mycket mer som ett ARTS/MOBA än som en hero shooter. Är man bra på att sikta är det en bonus, men det svåra ligger i att balansera vad man gör med tiden in-game.

Permalänk
Medlem

Påminner om Battleborn? Gick inte så bra för det spelet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Det är Dota med TPS aspekter. Har själv helt gått över från Dota 2 till Deadlock, mindre frustrerande, roligare gameplay och kortare matcher än Dota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Av det jag såg på Twitch så såg det väldigt tråkigt ut, ungefär som med Overwatch.

Och det är det! Vet inte vem spelet är för riktigt? Krävs ingen aim eller så eftersom man tål typ 1000 skott från start, ligga för är tråkigt och ligga efter är ännu tråkigare. De 10 personer som spelar SMITE kanske jublar men har svårt att se att folk ska hoppa från Dota eller CS till det här.

Tycker inte att third person funkar för en multiplayer shooter alls, hade varit väldigt mycket mer spännande om det var samma uppsättning karaktärer fast first person med gamemodes därefter.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Det dära Concord spelet floppar för det är för generisk overvatch/teamfortress 2 klon, men detta är okey trots att det är samma typ av spel? okey, jag fattar inte hur folket tänker här. Borde inte detta oxå floppa eller e det typ typ samma mentalitet som med apple, dvs apple/steam släpper å då e det en hitt?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Ser rätt trist ut.. ge oss hl3 istället xD

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Maysay:

Påminner om Battleborn? Gick inte så bra för det spelet.

Oof, det hade jag helt förträngt. Hoppas ändå det går bättre för Deadlock än Battleborn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Det dära Concord spelet floppar för det är för generisk overvatch/teamfortress 2 klon, men detta är okey trots att det är samma typ av spel? okey, jag fattar inte hur folket tänker här. Borde inte detta oxå floppa eller e det typ typ samma mentalitet som med apple, dvs apple/steam släpper å då e det en hitt?

Deadlock är inte en hero-shooter, det är ett tredjepersons MOBA, tänk Smite fast med mer djup.

Concord är en hero-shooter och floppar för att designen på karaktärer är rent skräp, banorna högst mediokra och gameplay är väldigt meh.

Sen är Deadlock i ett väldigt tidigt skede och är enbart i en testfas. Man får återkomma om något år eller så när det släpps skarpt, så får vi se då helt enkelt om det floppar eller inte, går inte säga redan nu.

Permalänk
Medlem

Orkar inte med några fler tävlings inriktade mulyiplayer spel så jag står nog över. Jag får se nog av mänsklighetens finaste sidor i rocket league......skulle vara kul med något co-op spel som 2player modden till HL2 dock, dottern älskar att spela Co-op spel.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densetsu:

Deadlock är inte en hero-shooter, det är ett tredjepersons MOBA, tänk Smite fast med mer djup.

Concord är en hero-shooter och floppar för att designen på karaktärer är rent skräp, banorna högst mediokra och gameplay är väldigt meh.

Sen är Deadlock i ett väldigt tidigt skede och är enbart i en testfas. Man får återkomma om något år eller så när det släpps skarpt, så får vi se då helt enkelt om det floppar eller inte, går inte säga redan nu.

They surely fooled me! Såg det spelas å jag ser ingen typ ingen skillnad mellan spelen. för min 42åriga hjärna så e detta samo samo

fast jag e ju lite biased så att säga, när spelet ser tecknat ut samt att vapnen är åt fantasi hållet å man ser sköldar, strålar som följer efter spelare för att hela å osv så blir det nästan per automagiskt ett nej från mitt håll. Apex så bra som det är var lite på gränsen för mig då jag inte ser vad vapnen ska föreställa, e det en hagelbrakare, sniper eller vad? vet man när man först använder det

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx