En fråga om uppsägning på angivet datum

Permalänk
Medlem

En fråga om uppsägning på angivet datum

När de säger att avtalet är bundet till t ex 12:e september så inkluderar det det datumet och tjänsten försvinner tolvslaget mellan 12:e och 13:e eller hur ska man tolka det?

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

När de säger att avtalet är bundet till t ex 12:e september så inkluderar det det datumet och tjänsten försvinner tolvslaget mellan 12:e och 13:e eller hur ska man tolka det?

Kan det inte tänkas vara bäst att fråga den som har angivit det datumet? Borde liksom veta vad som avsågs med det i just det här fallet, kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Kan det inte tänkas vara bäst att fråga den som har angivit det datumet? Borde liksom veta vad som avsågs med det i just det här fallet, kan man tycka.

Ja det kanske är bäst! Jag undrar om olika operatörer tolkar detta olika.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att det fungerar dagen ut om det kan skötas digitalt, som bredband och telefonabonnemang. Andra tider när det skulle kopplas om i telestationen

Så i ditt exempel 12 sep 23.59.

Permalänk
Rekordmedlem

Det innebär mest troligt att du inte faktureras efter det datumet men tjänsten kan vara aktiv längre såvida någon annan operatör ska ersätta den du sa upp och behöver ha åtkomst till den fysiska förbindelsen men ett byte kan ju ta en stund det också för de skickar inte ut en tekniker vid midnatt utifall det skulle behövas handpåläggning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tilläggas kan att om det står till den 12e så är det faktiskt bara bundet till den 11e. Ska den 12e inkluderas ska det stå att det är bundet till och med den 12e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Min erfarenhet är att det fungerar dagen ut om det kan skötas digitalt, som bredband och telefonabonnemang. Andra tider när det skulle kopplas om i telestationen

Så i ditt exempel 12 sep 23.59.

Jag vet inte om jag kan klara mig utan internet de mikrosekunder den nya operatören kopplas in. Blir lite illamående nu!

Skrivet av Herr K:

Tilläggas kan att om det står till den 12e så är det faktiskt bara bundet till den 11e. Ska den 12e inkluderas ska det stå att det är bundet till och med den 12e.

Nej stämmer inte för operatören jag sa upp avtalet hos. Det inkluderade datumet och slutar fungera när klockan slår över till den 13:e.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dinkefing:

Jag vet inte om jag kan klara mig utan internet de mikrosekunder den nya operatören kopplas in. Blir lite illamående nu!

Nej stämmer inte för operatören jag sa upp avtalet hos. Det inkluderade datumet och slutar fungera när klockan slår över till den 13:e.

Fast jo, till och med betyder att det nämnda/satta datum inkluderas, annars är det natt mot 12:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fast jo, till och med betyder att det nämnda/satta datum inkluderas, annars är det natt mot 12:e.

Okej jag läste en gång till och givetvis är det så!