Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

After Us - PS5.

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Requiem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Helt sjukt bra spel i genren. Knappast något man bara testar för att sen ge upp på. Jag satt klistrad när jag väl hade börjat lira. Blev marathon och nötte igenom båda i ett svep typ. Annars har jag sjukt svårt att fastna för spel på äldre dar.

Kan bara hålla med. Det var dock otroligt rolig. Om du väljer Ginger som namn så döper South Park dig till Douchebag.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Inscryption. Väldigt coolt och unikt spel!

Permalänk
Medlem

Jag är nästan klar med Eve online som jag började på 2008

Permalänk

Fallout 1 under semestern. Kanonspel som fortfarande håller rätt bra.

Permalänk
Medlem

Disco Elysium. What a ride

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

FF7 Rebirth

Permalänk
Medlem

Elden Ring: Shadow of the erdree. 10/10

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det var "gratishelg" för Diablo 4 på steam i helgen. Dessvärre blev man utkickad efter några timmar, så jag belönade Blizzard för sin felmarkerade demo med att inte köpa det utan avinstallera och istället helt enkelt hämta hem och lira igenom hela kampanjen i Path of Exile, vilket jag inte har rört det en si sådär 5-6 år.

Satan vad mycket nytt det kommit till sedan dess.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Doom efter de släppte remaken. Så perfekt på xboxen nu 🤗.

E4M1 kan dra åt helvete dock!

Permalänk
Medlem

Pacific Drive 9/10

Permalänk
Medlem

var ca 3 månader sedan jag klara de FF7 Rebirth

Har hållit på med ff 16 sen dess (väldigt sporadiskt)

Tar alldeles för lång tid på mig att klara spel

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel, överträffade alla mina förväntningar. Rekommenderas starkt. Nu spelar jag (och är snart klar med) Baldur's Gate 3.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Control som samlat damm ett tag i Steam bibblan. Nu kör jag mutant year zero och även om det är kul att springa runt Kungälv når det inte upp i samma nivå som xcom, wastelander, Rogue trader eller wh40k chaosgate demonballs (spelet har någon extremt oinspirerad titel men det jag skrev är nära nog). Om någon har span på bra xcom liknande spel som är nya eller kommande så hojta gärna!

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

KKND Krossfire 2 (1998)

Permalänk
Medlem

Rise of the Ronin! Blir dock sugen på new game plus läget för första gången någonsin. 104h drog man ut på det hela. Har gjort allt så blir bara replay vilket jag i stort sett aldrig finner värt...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Hollow knight. Var sen på bollen på denna pärla.

Permalänk

Inte riktigt ett spel man "klarar" men jag är färdig med Football Manager 2024. Har kört tre olika sparningar i året upplaga:

• Roda JC: I Football Manager 2024 års första sparning körde jag med Roda JC i nederländska division 2. Riktigt rolig utmaning och jag har aldrig spelat i Nederländerna tidigare. Tog dom upp till Eredivisie och vann 3 år i rad. Sista året vann jag också Champions League. Roligt men efter det så tröttnade jag. (ungefär 300h speltid)

• Delfino Pescara 1936 Den andra så simulerade jag fem år i framtiden för att sedan ta över Pescara i italienska Serie C. Efter två raka uppflyttningar så vann vi Serie A andra året i ligan. Vi vann även året efter och sen dog lite intresset för den sparningen. Trodde jag skulle få större motstånd i Serie A, men men. (Ungefär 200h speltid)

• Halmstad BK: Sista sparningen körde jag med Halmstad. Dom var tippade att komma 10:a i Allsvenskan. Det gick över förväntan och vi vinner redan säsong 1. Där dog mitt intresse för den sparningen och jag kände mig färdig direkt nästan. (30-40h speltid)

Football Manager 2025 ska ta spelet till nästa nivå när man väljer att lämna grafik- och spelmotorn som har 20(!!) år på nacken. Det nya spelet ska använda sig av Unity och spelet släpps i november. Man har fortarande inte fått se några bilder från hur det ser ut under match så jag börjar tvivla lite på hur det ligger till borta i London!

Permalänk
Medlem

Evil West. Linjärt men väldigt köttigt och roligt, inte så långt, lite skön humor och spelet tar sig inte på för stort allvar. Jag menar vampyrer och monster i vilda västern, kan ju inte gå fel!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

The Ascent. Ett fantastiskt actionrollspel i en fantastisk cyberpunkvärld. Att det är utvecklat av en svensk spelstudio gör ju inte saken sämre. 10/10. Ser fram emot vad man släpper härnäst.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: Youngblood (PC).

Blev klar med detta idag. Har spelat dom andra "nyare" Wolfenstein spelen tidigare. Jag tycker det var helt okej, även om det inte riktigt når upp till den nivå som dom andra spelen. Det har ju en hel del gemensamt med dom andra spelen, men känns kanske mer som en spin-off (vilket det är också). Och som med dom flesta andra spin-off's så blir det sällan lika bra som huvudspelen i serien. Men med det sagt så tyckte jag att det var kul att spela och definitivt värt att skaffa vid rea om man gillade dom andra spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Spela vidare! Bästa spelet jag spelat på 15 år, tror nästan att det är mitt favoritspel nånsin. Oavsett om du gillar att utforska, platforming, samla prylar eller slåss mot bossar finns det mer att göra efter man klarat spelet. La själv ner 300+ timmar i slutändan för att klara spelet 112%, alla achievements och alla endings.

Ytterligare 6h tog mig till 94% och fick ett kanske lite trevligare slut efter att ha tagit kol på The Radiance! Men nu får det vara nog, Wukong väntar.. om jag inte provar på den där Grimm troup ledaren igen kanske. Gav det bara ett försök tidigare.

Klarade även Celeste där imellan, ett annat platform-spel med dash bunden till annan knapp vilket inte gjorde det lätt att hoppa in i Hollow Knight igen.. Hur som, väldigt kul spel, om än lite frustrerande story. (annan målgrupp)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Skrivet av RekiN:

https://www.siliconera.com/wp-content/uploads/2023/05/dragons-dogma-2-thumbnail.jpg

Fantastiskt spel, överträffade alla mina förväntningar. Rekommenderas starkt. Nu spelar jag (och är snart klar med) Baldur's Gate 3.

Holy f! Visste inte ens att det fanns en tvåa! Första var ju otroligt bra och som man plöjde rätt många timmar på, så detta måste man lägga till i backloggen

Permalänk
Medlem

Precis spelat igenom Inside. Trots olika utföranden fick jag lite "Another World"-vibbar av hela upplevelsen.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Ytterligare 6h tog mig till 94% och fick ett kanske lite trevligare slut efter att ha tagit kol på The Radiance! Men nu får det vara nog, Wukong väntar.. om jag inte provar på den där Grimm troup ledaren igen kanske. Gav det bara ett försök tidigare.

Klarade även Celeste där imellan, ett annat platform-spel med dash bunden till annan knapp vilket inte gjorde det lätt att hoppa in i Hollow Knight igen.. Hur som, väldigt kul spel, om än lite frustrerande story. (annan målgrupp)

Grattis! DLCn är absolut värd att spela. Grimm är personlig favorit, både bossfighten och själva karaktären.

När man börjar närma sig 100% kan det vara dags att tjuvkika på 112%-listan, känns omöjligt att hitta allt annars.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Wow. Vad mer kan man säga om detta mästerverket? Länge sedan ett spel imponerade mig så här.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Quake II

Permalänk
Medlem

Black Myth Wukong, jäkligt bra spel men jag är inte jäkligt bra så fick sitta i runt 12timmar med sista bossen. Tid som typ räcker att se en hel säsong av någon serie, jag måste sluta spela sådana här spel, har inte tid egentligen att lägga så mycket tid på en enda boss.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Aliens: Dark Descent.
Fick lite sug efter Alien franchizesen efter att jag såg Alien Romulus.

Riktigt bra isometriskt squad baserat spel! Styr en grupp marines och kötta aliens! Se upp för syra splatter! Ger spelet 5/5 i betyg!
Hoppas det kommer en uppföljare!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2