Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Enligt videon är det usb type c connector. Men på amazon står det usb 3.2. vilket är det egentligen? Dom är väl inte samma?

usb-c är själva kontakten. andra alternativ är tex usb-a och usb-b etc
usb 3.2 är standarden för hur snabb data överföring den klarar.

Permalänk
Skrivet av deques:

Enligt videon är det usb type c connector. Men på amazon står det usb 3.2. vilket är det egentligen? Dom är väl inte samma?

Type C är typen av kontakt, USB 3.2 har att göra med överföringshastigheten. Du kan tex ha en Type C med bara USB 2 hastighet.

Permalänk
Medlem

Ok, då har jag lärt mig nåt nytt 😊

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fick 100 kr rabatt till eftersom jag har prime, stod längst upp på produktsidan i appen för mig. Skaffade en vecka prime för 7 kr igår, dök upp i kassan. 794,45 kr blev det för mig Har tyvärr inte länk för detta så kan inte lova att det funkar för alla.

Jag har också prime, hur fick du ner den till 794 kr?

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

I appen för mig på produktionsidan fanns det längst upp en banner där det stod: ”100 kr rabatt i 3 månader”, denna försvann dock när jag använde kampanjen så kan tyvärr inte länka.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Vispsleven:

100kr-erbjudandena i appen brukar oftast vara individuella vad jag sett och inte generellt. Typ allra första köpet via appen eller första köpet på länge.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

100kr rabatt i appen gäller bara en gång per person, och kommer lite olika från när man skaffat appen. Det dyker nog upp enligt någon algoritm när den anser att det ger som flest extra köp. ^^

Jag testade hastigheten på T5:an och får full SATA SSD-hastighet, vilket för mig duger väl för extra backup av vissa bilder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

100kr rabatt i appen gäller bara en gång per person, och kommer lite olika från när man skaffat appen. Det dyker nog upp enligt någon algoritm när den anser att det ger som flest extra köp. ^^

Jag testade hastigheten på T5:an och får full SATA SSD-hastighet, vilket för mig duger väl för extra backup av vissa bilder.

Har fått sådan rabatt typ minst 3 gånger tidigare, detta var nog dock första kopplad till Prime så kanske bara är en gång där. Det stod även att jag skulle få den 3 gånger om jag förstod rätt, en gång per månad kommande 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag lyckas inte hitta nån video eller annan info om vad som är inuti den där.. Vill ju egentligen ha en 2tb och uppåt intern ssd (ej m.2).

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jag lyckas inte hitta nån video eller annan info om vad som är inuti den där.. Vill ju egentligen ha en 2tb och uppåt intern ssd (ej m.2).

https://www.anandtech.com/Gallery/Album/9393#1

Permalänk
Medlem

Ja, jo.. fast det där är ju 8tb versionen. Hmm...

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Se det här testet (redan tidigare länkat i tråden) som bekräftar att SATA-gränssnittet används i 2 TB-minnet. Det är dessutom något man kunde gissa sig till med tanke på överföringshastigheterna.
Testet avslöjar inte något om USB-minnets fysiska insida, men Samsung lär knappast ha kombinerat en NVMe-disk och ett SATA-grässnitt …
https://me.pcmag.com/en/ssds/20961/samsung-portable-ssd-t5-ev...

Permalänk
Skrivet av archie:

Produkt: DIFFERO OR1639275 PC INTEL CORE™ I3 I3-10100 8 GO DDR4-SDRAM 256 GO SSD WINDOWS 11 HOME BUREAU NOIR
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0DDQDQQK2?tag=cellfast-21&linkCode=...
Kategori: Dator
Prisjakt: ..
Pris: 1699:-

Verkar vara mycket dator för pengarna. Men notera att leveranstiden är 6-7 månader.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Produkt: DIFFERO OR1639275 PC INTEL CORE™ I3 I3-10100 8 GO DDR4-SDRAM 256 GO SSD WINDOWS 11 HOME BUREAU NOIR
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0DDQDQQK2?tag=cellfast-21&linkCode=...

Skulle man kunna trycka in någon form av vettigt grafikkort i en sådan för att ha som speldator till barnen tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Skulle man kunna trycka in någon form av vettigt grafikkort i en sådan för att ha som speldator till barnen tror ni?

Gissningsvis har den en riktigt kass PSU utan 6 pin, isåfall tror jag rx 6400 och GTX 1650 t.ex. hade funkat då de inte behöver ström utöver det moderkortet ger ut. Dock hittar jag inga specs för denna datorn så det är inte säkert att det skulle gå heller. Leverans i mars med, dock stämmer inte alltid detta. Kan vara fel pris också men isåfall tas den nog bort.

Edit: Här är fler bilder och det står att den har en 500w PSU så kanske... https://www.fnac.pt/mp24551849/Desktop-differo-OR1639275-Inte... (Använd translate)

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Länk: https://amazon.se/dp/B0DDQDQQK2

Usually dispatched within 6 to 7 months
=(

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Usually dispatched within 6 to 7 months
=(

Jag beställde ett filter till grovdammsugaren i slutet av juni på Amazon, märkte inte det förrän jag beställt men det stod på orderbekräftelsen "Arriving 2 January".
Hann glömma av det, men nu damp det plötsligt ner i brevlådan, så lite över 2 månader istället för 6 månader.
Undrar hur den där "usually dispatched within" fungerar, om det baserar sig på någon historik, eller om det bara är ren gissning.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av glemmy:

Jag beställde ett filter till grovdammsugaren i slutet av juni på Amazon, märkte inte det förrän jag beställt men det stod på orderbekräftelsen "Arriving 2 January".
Hann glömma av det, men nu damp det plötsligt ner i brevlådan, så lite över 2 månader istället för 6 månader.
Undrar hur den där "usually dispatched within" fungerar, om det baserar sig på någon historik, eller om det bara är ren gissning.

Har i något enstaka fall beställt något som stod att det skulle ta många månader, men skeppades redan efter ett par dagar.
Men, man ska väl räkna med det som står iaf..

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har i något enstaka fall beställt något som stod att det skulle ta många månader, men skeppades redan efter ett par dagar.
Men, man ska väl räkna med det som står iaf..

Samma här.. Beställt flera gånger men fått betydligt tidigare.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Se det här testet (redan tidigare länkat i tråden) som bekräftar att SATA-gränssnittet används i 2 TB-minnet. Det är dessutom något man kunde gissa sig till med tanke på överföringshastigheterna.
Testet avslöjar inte något om USB-minnets fysiska insida, men Samsung lär knappast ha kombinerat en NVMe-disk och ett SATA-grässnitt …
https://me.pcmag.com/en/ssds/20961/samsung-portable-ssd-t5-ev...

Jo att det rör sig om sata framgick ju tydligt. Det jag vill veta är vad som är på just insidan. Om man kan chucka den eller inte.
Så som i tidigare modeller med samma namn :

Dessa innehåller en mSATA som man alltså kan plocka ut och använda på andra ställen.
Bilden kommer från Anandtechs recension av den tidigare modellen

I den redan tidigare nämnda länken så plockar dom isär en 8TB version av den nya EVO modellen.
Nu är väl iofs sannolikheten ganska stor att 2TB modellen också är på ett dedikerat kort. Tyvärr.

Visa signatur

Permalänk

Nån som köpt en Q Revo eller har en, som kan svara på om den ska låta när den rör sig? Ljudet från hjulmotorn låter högre än sugljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyttjan:

Även samma pris hos Amazon om man föredrar det, olistat hos Prisjakt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Även samma pris hos Amazon om man föredrar det, olistat hos Prisjakt.

Funderade på Amazon tidigare men fick då att det skulle levereras den 16:e. Kändes lite sent med 10 dagar efter release men hittar inget sätt att se om Elgiganten levererar tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Funderade på Amazon tidigare men fick då att det skulle levereras den 16:e. Kändes lite sent med 10 dagar efter release men hittar inget sätt att se om Elgiganten levererar tidigare?

Elgiganten brukar skicka så du har det på releasedagen/hämtar ut i butik.

Tycker Amazon borde skicka spelet tidigare och det kanske det gör? Verkar lite si o så med deras uppskattning av leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Skrivet av Gyttjan:

Elgiganten brukar skicka så du har det på releasedagen/hämtar ut i butik.

Tycker Amazon borde skicka spelet tidigare och det kanske det gör? Verkar lite si o så med deras uppskattning av leverans

Om jag inte minns fel var det samma på ett annat spel jag förbokade för länge sen, och då skickades det i rätt tid vid release. Förbokar väldigt sällan så kan vara så att jag minns fel.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Bokade man i juni får man spelet på fredag.
Men eftersom det är en nordisk utgåva är väl inte tillgången oändlig vilket gör att de som bokar denna vecka eventuellt får vänta till 16:e i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Produkt: MSI Modern 15 (Laptop)
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011357687/modern-15
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12691419
Pris: 6990 :-

prisvärd för att ha Core i9

Det var en udda fågel – Core i9, men inget diskret grafikkort.
Synd att den hade hunnit ta slut!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Språkdiskussion utbruten till #20570528*

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Produkt: Komplett upgrade Ryzen 5600
Länk: https://www.komplett.se/product/1222309/datorutrustning/paket...
Kategori: Upgraderingspaket
Pris: 3986:-

Komplett har fått till det så man kan byta till billigare delar om man väljer att anpassa paketet. Ovan pris är för nedan config:

<Uppladdad bildlänk>

Edit: Kan tillägga att det går att få ner deras i5 12400-paket till liknande pris, och att de verkade lägga tillfällig ip-ban på mig medan jag testade olika konfigurationer på deras hemsida. Fick access denied på hela komplett.se men det hjälpte att byta ip-nummer...

Edit 2: rättade från 12500 till 12400...

Var ju betydligt sämre än när det tipsades om denna kombo i April i år.

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Var ju betydligt sämre än när det tipsades om denna kombo i April i år.

<Uppladdad bildlänk>

Japp, allt var bättre förr.

Inlägg flyttat. // MOD