Pappa bygger Raspberry Pi-styrd elbil

Permalänk
Melding Plague

Pappa bygger Raspberry Pi-styrd elbil

Norska elingenjören Jon Skagmo gav en trasig eldriven leksaksbil en riktig ”pimp my ride”-förvandling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta
Men av vad jag kan se så har han gjort samma misstag som alla andra jag har sett med sådan bil.
Nämligen behållit dom fruktansvärda plasthjulen.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Så typisk av pappor att ta åt sig äran, jag vet allt vem som byggde denna bilen. (flickan)

Det är annars roligt med liknande projekt, gärna där folk kan samarbeta och dela med sig av lösningar så alla inte behöver uppfinna hjulet på nytt.

Permalänk
Medlem

Det är sånt här som ger framtidstro, att vanliga människor kan göra kul saker. Öppen mjukvara, öppen hårdvara, skapa saker

Permalänk
Medlem

Synd att han bevisligen blev döv under bygget, för vem skulle annars välja det fruktansvärda ljudet i början 🙈

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Gled omkring i en leksaksferrari pappa byggde om från trampbil till elbil i slutet av 80, början av 90-talet. Var en riktigt höjdpunkt som barn, hyffsat snabbt gick den också. Sådant här uppskattas

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Klart det ska vara Todd Terje

Permalänk
Medlem

Wow vilken barndomsdröm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag gillar detta
Men av vad jag kan se så har han gjort samma misstag som alla andra jag har sett med sådan bil.
Nämligen behållit dom fruktansvärda plasthjulen.

Inte alla ...

Grind Hard Plumbing Co
1 389 230 visningar 10 nov. 2018
The Ultimate Barbie Jeep Build Part 1

I del 1 (Part 1),
Så har den fortfarande original plasthjul...
...men redan i del 2 (Part 2) så skaffar de andra fälgar och däck.

Men Grind Hard's projekt är mer omfattande.
Tar längre tid att bygga och det sammanfattas inte i en ~ 2 minuter video som "The over-engineered kids car"/Pappa bygger Raspberry Pi-styrd elbil.

De första 4 delarna/avsnitten är nämnda Part 1, Part 2, Part 3, Part 4.
Sen verkar det som de övergav numreringen.

Jag tror deras Full Send video är den 14:e videon om Barbie Jeep.

50HP Barbie Jeep Full Send!

De gjorde även en Time Lapse om man vill se det i ett mer kondenserat format;
Building a 85 MPH Barbie Jeep In 10 Minutes Full Time Lapse

De har även träffat Jay Leno

Barbie Cars on Jay Leno's Garage!

Barbie Jeep är inte heller Grind Hards första projekt.
De gjorde en annan Barbie Car innan det som ser ut som en Mustang.

Efter Barbie Car och Barbie Jeep så har de gjort andra projekt som inte är rosa och Barbie.
Så allt är inte Barbie.

Jag vet att det finns andra som har gjort ambitösa projekt efter Grind Hard började.
Men jag har inte sett något som är tidigare.
Jag kan ha fel.
Men jag tror Grind Hard är OG när det kommer till ambitösa Powerwheels projekt.

Permalänk
Medlem

Härligt

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Inte riktigt samma sak men den här snubben byggde om en mini-Jeep och hade några äventyr i USA, riktigt nördigt och underhållande

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5