Följ Black Week på SweClockers

Produktionsstudior på piratjakt – Fmovies nedsläckt

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja inte konstigt att det ökar, tror nog vi om inte allt för lång tid är tillbaka i piratebay tiden.

Alla dessa streaming sidor måste gå samman till en stor gemensam sida! Ingen gillar att ha 2-5 olika appar med månadskostnad som tickar på..

Hade varit så otroligt mycket enklare med EN site, där man kan välja tillexempel Netflix, HBO och disney och sen få någon form av paket pris..

Kommer dock aldrig att ske =/

Gog har väll ungefär så har jag för mig?

Ja att samla alla med en prenumeration istället för...ja det finns massor av mindre också.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Även om dom skulle förlora 75% av alla kunder så skulle 9 av 10 bolag hällre låta tjänsten gå i graven än att försöka samarbeta med andra bolag.

Se bara all drama som va mellan disney och Sony över spiderman, och då är det över en karaktär...

90% då kanske, eller 95%.. Jag gillar min feberdröm..

Och nej, jag vet inget om Disney, Sony och Spiderman. Lyckligen följer jag inte sådan pop-culture drama.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Halli-hallå,
Detta lät ju tråkigt.
Undertexter.se var nog en ganska kul site nån gång.
Anyhoo, ska inte bli så fasligt långrandig.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Hjälpsam

Kör Netflix och Spotify, resten skiter jag i eller löser på annat sätt. Helt orimligt att hålla på med en massa olika streamingtjänster.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Du menar att piratkopieringen kommer att öka. Privatkopieringen dog med CD skivan.

Ja exakt! Autocorrect i min hjärna

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av ratbongo:

Min erfarenhet är att det snarare är något folk säger för att det ska låta bättre i diskussionen. Titta bara på de som klagar här på Swec och sedan jämför med vad de jobbar med från lönetråden så kommer du se att det inte handlar om att folk inte har råd. Det är bara så enkelt att även vanliga människor är giriga, inte bara företagen, samt att vissa är så extremt tafatta att de tycker det är jobbigt att abonnera på en tjänst och sedan säga upp den när de fått nog.

En av forumets sämsta trådar. För folk som gillar att skryta om sina löner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Oavsett hur känt det är... skulle jag inte säga att det är sant. Tar vi Disney t ex var det inte Disney+ direkt som blödde pengar, det var hela koncernen med alla uppköp, kika lite på hur mycket Disney faktiskt äger... som inte visade sig vara lönsamt. Så man försöker sprida ut kostnader för att inte aktievärdet skall rasa helt... men ägandet av Disney gör att vinst är en positiv sak. De skiljer sig från de andra "drakarna". Senast 2019 köpte de även 21st Century Fox, så ledarskapet förde en extremt expansiv strategi.

Ser man till de andra större drakarna (exklusive netflix) är det exakt samma bolag och personer bakom som en gång i tiden köpte upp Satellit-tv, gjorde det sämre och höjde priserna markant. De har en lång historia av att vara så giriga som möjligt och sedan skylla på "pirater" och hur "dåligt" det går för dem, trots att de betalar enorma mängder pengar till sina aktieägare. (Skatteplanering är värt enorma summor)

Att 7.3bn dollar (Max i Warner Bros. Discovery koncernen) t ex inte med lätthet skulle täcka all infrastruktur runt en streamingtjänst OCH täcka upp minskade förluster för fysiska försäljningar... mjae... skulle nog snarare säga att det är en ökad inkomst om man slår ihop det. Men ägarskapet har riskkapitalister, de är inte intresserad av "net profit" utan vill se ökad revenue för aktievärdets skull.

Jag kan inte säga exakt hur de sköter bokföringen eller hur de trollar, men som sagt... räcker inte 7.3bn dollar (plus 500m dollar) för att täcka infrastrukturen och minskad fysisk försäljning (men även kostnaden för fysisk försäljning blir mindre) och man INTE trollar med sifforna... är något riktigt generalknas. Kostnaderna jag tog upp var enbart "exempel", hur de verkligen gör kan jag inte säga utan att ha sett deras "böcker" så att säga. Och det kommer aldrig någonsin att hända

Att vara lönsam är inte (net profit) = bra för aktieägarna. (Men det KAN vara bra beroende på ägandeform etc)
Däremot är evigt ökande revenue och evigt ökande tillväxt = extremt bra för aktieägare.
(Hej och välkommen till riskkapitalister och skatteplanering)

Jag får nog gråta en tår, mitt företag gick 1 miljon minus detta år, det är synd om mig och
<insert skyll på valfri grupp här och lägg resurser på att lobba och övertyga politiker att gå mina ärenden>.
Men du är välkommen till min nya Yacht jag köpte i förra veckan för 500 miljoner!
(Ursäkta, men jag kunde verkligen inte låta bli då jag fann det ovan oerhört roande... kanske är lite för trött ha ha)

Visst är Disney stora men poängen jag gav var bara att de visar att det inte finns någon tydlig poäng med att just streaming specifikt ska gå med förlust eftersom de nu redovisar vinst på den posten.

Det är absolut mycket trolleri inom ett bolag men en anledning till att jag utgår från att det finns problem just kring streaming är att t ex WB drar in på utgifter för material specifikt för streamingtjänsterna. Till och med stora succéer som House of the Dragon, som tydligt hjälper plattformen att konkurrera, fick sin säsongsbudget nedskuren och de fick kapa två avsnitt från planen. Det är inte ett bra tecken för plattformens hälsa. Vore det bara planerad förlust så borde de inte behöva skära ner på det som redan bevisats fungera.