Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Hoppas att det kommer en collectors edition.

<Uppladdad bildlänk>

Lite bitter att jag sålde min Switch nu i väntan på Switch 2.

Permalänk
Medlem

Switch mod

Testade att byta hela skalet på switchen och blev sjukt nöjd.
Byte även spakarna till gulikit med hall effect och de fungerar kanon!
Otroligt pilligt att skruva ihop joycons dock

https://www.amazon.se/-/en/dp/B09LHPWHNS

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0BX6BGJBB

ref länk
Permalänk
Skrivet av KorvMos:

Om du orkar så sälj på tradera.
Köp nytt för 600 kr och sälj för 400-500 kr när du spelat klart. Sålde kirby and the forgotten land för 550kr plus frakt för två veckor sedan.

Tradera är fascinerande. Jag har flera gånger sålt spel som man kan köpa billigare i etablerade nätbutiker.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns någon som inte har det ännu men Zelda: TOTK kostar 367 kr på Amazon

https://www.amazon.se/Legend-Zelda-Kingdom-Nintendo-Switch/dp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vet inte om det finns någon som inte har det ännu men Zelda: TOTK kostar 367 kr på Amazon

https://www.amazon.se/Legend-Zelda-Kingdom-Nintendo-Switch/dp...

333 kr nu om någon fortfarande inte slagit till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

333 kr nu om någon fortfarande inte slagit till

Skulle kunna köpa det för 700kr men väntar tills det rullar i 60fps.

Permalänk
Medlem

Grabben blev sugen på att prova octogeddon. Det går att köpa i den amerikanska Nintendo butiken (online) men inte i eu.

Är lite ovan med switch, brukar det vara så här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoardBum:

Grabben blev sugen på att prova octogeddon. Det går att köpa i den amerikanska Nintendo butiken (online) men inte i eu.

Är lite ovan med switch, brukar det vara så här ?

Det finns att köpa för 78kr när jag tar en titt.

Går även att köpa via hemsidan om man loggar in.
https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Nintendo-Switch-download...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoardBum:

Grabben blev sugen på att prova octogeddon. Det går att köpa i den amerikanska Nintendo butiken (online) men inte i eu.

Är lite ovan med switch, brukar det vara så här ?

Det borde finnas i EU också, jag hittar i alla fall Octogeddon om jag går in på den svenska eShopen i min Switch. Det är vad jag vet sällsynt med spel som är exklusiva till NA eller EU, det brukar vara mer uppdelat på japanska vs engelska spel.

Permalänk
Medlem

Nintendo har påbörjat en "Mega Multiplayer Festival" som ska hålla på någon månad framöver. Just nu får man 2 månader extra Switch Online om man köper ett valfritt 12 månaders abb senast 8 september, koden för de extra 2 månaderna skickas inom 3 dagar efter köp. Det ska även gå att förlänga för nuvarande prenumeranter.

Det är även 20% cashback i guldmynt för utvalda spel, vet inte om det är så värt dock eftersom alla spel är ordinarie pris.

Från 19/8 till 25/8 kommer det vara fyra aktiva Game Trials, de har dock inte gått ut med vilka ännu. 26 augusti - 8 september kör de "Mega Multiplayer Sale".

Mer info: https://www.nintendo.com/en-gb/Campaigns/Welcome-to-the-Mega-...

Permalänk
Medlem

Använt min Switch OLED senaste tiden för Trails From Zero.

Väldigt bra JRPG och dessutom bättre än PS4 versionen vilket inte är vanligt. Tack vare att han som hjälpte porta är så bra.

Men annars så blir det mesta på PS5 numera. Hoppas på Switch 2 kan spela ens gamla spel i 60fps. Köpte senaste Trails på PS5 för 60fps i 4k eller 30fps i 720p på Switch. Även om jag gillar Switch så är det inte värt det när det är så stor skillnad.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nintendo har påbörjat en "Mega Multiplayer Festival" som ska hålla på någon månad framöver. Just nu får man 2 månader extra Switch Online om man köper ett valfritt 12 månaders abb senast 8 september, koden för de extra 2 månaderna skickas inom 3 dagar efter köp. Det ska även gå att förlänga för nuvarande prenumeranter.

Det är även 20% cashback i guldmynt för utvalda spel, vet inte om det är så värt dock eftersom alla spel är ordinarie pris.

Från 19/8 till 25/8 kommer det vara fyra aktiva Game Trials, de har dock inte gått ut med vilka ännu. 26 augusti - 8 september kör de "Mega Multiplayer Sale".

Mer info: https://www.nintendo.com/en-gb/Campaigns/Welcome-to-the-Mega-...

Ett tips om ni har problem med att lösa in 2månaders koden är att klicka på länken i mailet och lösa in den via den. Jag försökte själv först med själva koden och då sa den att den redan var använd.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det kommer öppnas upp 3-4 platser i det Nintendo Online + expansion family abonnemanget jag har igång under de kommande veckorna.

Skulle du vara intresserad av att gå med är det bara och skicka ett PM. Priset är 87:- för ett år(just nästa period blir troligen 14 månader enligt vad som skrivits tidigare i tråden)

Jag uppdaterar inlägget då alla platser har tagits. Tidigare swec-referenser finns om man önskar få det.

Uppdatering: inga platser kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Ser ut som att det kommer öppnas upp 3-4 platser i det Nintendo Online + expansion family abonnemanget jag har igång under de kommande veckorna.

Skulle du vara intresserad av att gå med är det bara och skicka ett PM. Priset är 87:- för ett år(just nästa period blir troligen 14 månader enligt vad som skrivits tidigare i tråden)

Jag uppdaterar inlägget då alla platser har tagits. Tidigare swec-referenser finns om man önskar få det.

Hur funkar det att joina ett när man har ett vanligt enkelkonto aktivt?, Kanske med på det men nuvarande är aktivt till oktober och oklart om man kan joina när det är aktivt, ser bara alternativ för att "uppgradera".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Hur funkar det att joina ett när man har ett vanligt enkelkonto aktivt?, Kanske med på det men nuvarande är aktivt till oktober och oklart om man kan joina när det är aktivt, ser bara alternativ för att "uppgradera".

Du tappar din innestående tid då du joinar. Helt OK att vänta in i september. Nuvarande period löper ut 15/9.

Permalänk
Medlem

Halloj, funderar på att köpa en begagnade switch lite och vill modda den. Har förstått att enda sättet är att göra det är att löda ett chip (hwfly, picofly etc) är det någon här i forumet som gett sig in på det? Ser att de är lite pilligt men inte helt omöjligt. Eller känner ni någon i Stockholmsområdet som kan fixa det?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Konsolgrävare

GAMESCOM Opening Night Live ikväll 20:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Visades det något Switch-relaterat?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Visades det något Switch-relaterat?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Super Mario RPG - 329 kr på Elgiganten och Amazon:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11294874

Mario Kart 8 Booster Course - 199 kr på Elgiganten och Amazon:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7264691

Permalänk
Konsolgrävare

NintendoDirect: Partner Showcase! Imorgon 16:00

”Please note, there will be no mention of the NintendoSwitch successor during either of these presentations.”

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Live om ca 30 min

Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

”Please note, there will be no mention of the NintendoSwitch successor during either of these presentations.”

https://www.youtube.com/live/Bh7o96_yIWw?si=gBsDZ59Ubi9EIJvf

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

hej!

Har kommit en bra bit in i ett spel men nu från ingen stans så säger switchen "The software was closed because an error accurred." när jag startar spelet. Har prövat starta om och sökt efter uppdateringar för både spel och konsol men inget har fungerat (fanns inget att uppdatera). Har även testat "Check for Corrupt Data" utan resultat. Någon som vet vad jag kan göra? Kommer mina sparningar finnas kvar om jag testar att installera om? (har inte nintendo switch online)

edit: efter några omstarter så kom jag in igen. märkligt.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av llxt:

hej!

Har kommit en bra bit in i ett spel men nu från ingen stans så säger switchen "The software was closed because an error accurred." när jag startar spelet. Har prövat starta om och sökt efter uppdateringar för både spel och konsol men inget har fungerat (fanns inget att uppdatera). Har även testat "Check for Corrupt Data" utan resultat. Någon som vet vad jag kan göra? Kommer mina sparningar finnas kvar om jag testar att installera om? (har inte nintendo switch online)

edit: efter några omstarter så kom jag in igen. märkligt.

Vilket spel gällde det? Nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

hej!

Har kommit en bra bit in i ett spel men nu från ingen stans så säger switchen "The software was closed because an error accurred." när jag startar spelet. Har prövat starta om och sökt efter uppdateringar för både spel och konsol men inget har fungerat (fanns inget att uppdatera). Har även testat "Check for Corrupt Data" utan resultat. Någon som vet vad jag kan göra? Kommer mina sparningar finnas kvar om jag testar att installera om? (har inte nintendo switch online)

edit: efter några omstarter så kom jag in igen. märkligt.

Är det ett spel i fysiskt format eller är det installerat på konsolen/ SD kortet?

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Känns som det perfekta spelet för att få dottern intresserad av Zelda. 🤔

Permalänk
Medlem

Tjenare, har ni tips på var i Stockholm man kan få sin switch lite moddad? Kan ge på mig det själv men aldrig lödat tidigare

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Konsolgrävare

Ute nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |