Mitt resultat: 19/20.
Tyckte att flera av frågorna var tvetydiga i sin formulering, så att rätt svar blev en fråga om tolkning snarare än kunskap.
I synnerhet frågan om kylpasta, som jag tydligen svarade fel på, tycker jag bara var tramsig.
Jag håller med om att framförallt frågan om kylpasta så fick man gissa vad frågeställaren menade.
"Kylpasta är nödvändigt för att säkerställa effektiv värmeöverföring mellan CPU och kylare."
"A thermal interface material (shortened to TIM) is any material that is inserted between two components in order to enhance the thermal coupling between them."
Någon form av TIM är mer eller mindre ett måste för moderna processorer.
Åtminstone "riktiga processorer".
Men...
Det finns andra TIM än kylpasta.
Om ens dator är en Raspberry Pi, åtminstone om det är en från generation 1-3 (har inte testat 4 och 5) så behöver man inte ens kylare.
Frågan lämnar mycket utrymme för tolkning.
Håller för övrigt med om kylpasta, är det någon som i praktiken skippat detta "optionella" steg?
På Socket 7 tiden använde jag inte kylpasta.
Vi pratar allstå om Pentium 1 på 75-233 Mhz och AMD K6/K6-2/K6-3 på upp till 500 eller 550 MHz eller vad den snabbaste var.
Den snabbaste Socket 7/Super 7 jag själv använde var AMD K6-3 450Mhz.
Samt att jag kört flera Raspberry Pi's utan varken kylare eller kylpasta.
Men moderna prestanda datorer från de senaste 20 åren.
Nej
Eller...
Jag har Honywell PTM7950 i en dator som är ett "High Thermal Condictivity Phase Change Material", men inte en traditionell kylpasta.
Kan bli att jag använder PTM7950 i fler datorer i framtiden.
Så likt frågan i quizet blir det en tolkningsfråga om jag ska svara ja eller nej på den frågan.