Telefonens ljud kommer i smartklocka

Permalänk

Telefonens ljud kommer i smartklocka

Köpte en Kina smart klocka. Verkar funka fint förutom att om jag kollar tex Youtube så kommer ljudet i klockan.
Om det ringer i telefon och jag svara med telefon så hörs personen i smartklockan.

Jag går in i bluetooth inställningarna där jag synka ihop klockan . Väljer jag musik of så försvinner anslutningen med klockan.
Klockar jag ut telefon där så försvinner också anslutningen.

Någon som vet hur jag ska kunna hålla den ansluten fast inte att det ska spela upp alla ljud i klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_latt:

Köpte en Kina smart klocka. Verkar funka fint förutom att om jag kollar tex Youtube så kommer ljudet i klockan.
Om det ringer i telefon och jag svara med telefon så hörs personen i smartklockan.

Jag går in i bluetooth inställningarna där jag synka ihop klockan . Väljer jag musik of så försvinner anslutningen med klockan.
Klockar jag ut telefon där så försvinner också anslutningen.

Någon som vet hur jag ska kunna hålla den ansluten fast inte att det ska spela upp alla ljud i klockan.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hade ju underlättat om du skrivit vilken mobil det gäller, alla har inte exakt samma inställningar.
Men på Samsung finns det en inställning som heter "separat appljud" som skulle kunna vara anledningen.

Permalänk

Sorry.
Det gäller en Samsung och klockan verkar heta Hw20.
Jag provade att kolla i "separat appljud"

Jag kanske tänker fel. Men jag ska alltså kryssa i de jag vill ska spelas upp på annan enhet (alltså ska appen för klockan inte va ikryssad)

Inget va kryssat där.
Klockans app heter hiwat h.

Permalänk

Nu fatta jag. Provade separat appljud. Valde de vanligaste apparna skulle spela upp i telefon då funka det.

Men enda nackdelen är att man får ha max 5 appar där.. Skulle vilja lägga in ännu flera.

Fan nu ringde det och samtalet spelades fortfarande upp i klockan. Finns ingen "app" som jag kan kryssa i som är för själva telefon utan bara nerladdade appar. att välja att samtalen spelas upp i telefon..

Blev rörigt nu.
Jag kan kryssa i att instagram ska spela upp i endast telefon.
Men jag kan inte kryssa i att alla samtal måste gå via telefon också.

Permalänk
Medlem

Jag kanske missförstår dig, men på första bilden du visar.
Om du stänger av ljud där pilen pekar?

Permalänk
Skrivet av EWS:

Jag kanske missförstår dig, men på första bilden du visar.
Om du stänger av ljud där pilen pekar?

<Uppladdad bildlänk>

Klockar jag ut den så avbryter den bluetooth kopplingen.

Måste kryssa i den för att telefon ska anslut till klockan igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_latt:

Klockar jag ut den så avbryter den bluetooth kopplingen.

Måste kryssa i den för att telefon ska anslut till klockan igen.

Inte omöjligt att det är allt eller inget om det är en billig kina klocka.
Men har du kollat i klockans app om där finns inställningar som kan ändras, alternativt i klockans inställningar.

Permalänk
Medlem

Verkar vara någon billig skitklocka som tror att klockan är en extern högtalare.
Köp ett av de billigare alternativen i Sverige som Xiaomi/Huawei band så kommer du inte uppleva något sådant. Samt en batteritid på nästan två veckor.

Permalänk
Skrivet av RispojkeN:

Verkar vara någon billig skitklocka som tror att klockan är en extern högtalare.
Köp ett av de billigare alternativen i Sverige som Xiaomi/Huawei band så kommer du inte uppleva något sådant. Samt en batteritid på nästan två veckor.

Garanterad skit. Men dottern ville ha en klocka. Och det va så pass bra pris så jag köpte en till mig också. Snygg, perfekt storlek. Använder aldrig klocka så tänkte prova om det där med klocka e något för mig