Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Blev rätt rädd inatt.
La mig 00.00 typ, kändes normalt i kroppen osv, som vanligt.
Vaknade 01.00 och kunde inte sluta skaka, ont i alla leder från huvud till tå. Frös något enormt men var inte varm i pannan först.
Hela kroppen skakade helt okontrollerat, stora skakningar så käken slogs ihop. Armar o händer värst, kunde knappt ta mig till toaletten för kunde knappt gå av skakningarna.
Blev fan rädd tänkte vad fan, aldrig varit med om. Funderade på ringa ambulans.
Men tog temp, hade tydligen 39.5c feber.
Vilopuls var mellan 115-120 så väldigt hög.

Helvete vad fort det gick, 1h från känna sig normal till typ döende. Fick ta alvedon + ipren, efter några timmar la sig skakningarna så kändes väl mer "ok" då.

Febern nere på 38.5c nu (vet inte om de är alvedon+ipren som sänkt den). Vilopuls dock rätt hög fortfarande, runt 100 vid soffliggande.
Huvudvärk från helvetet har man också.
Sovit bra har man ju inte gjort, somnar typ 1-5 minuter sen vaknar

Så ja, det var en kul start på helgen ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Blev rätt rädd inatt.
Vaknade 01.00 och kunde inte sluta skaka, ont i alla leder från huvud till tå. Frös något enormt men var inte varm i pannan först.
Hela kroppen skakade helt okontrollerat, stora skakningar så käken slogs ihop. Armar o händer värst, kunde knappt ta mig till toaletten för kunde knappt gå av skakningarna.

Helvete vad fort det gick, 1h från känna sig normal till typ döende. Fick ta alvedon + ipren, efter några timmar la sig skakningarna så kändes väl mer "ok" då.

Febern nere på 38.5c nu (vet inte om de är alvedon+ipren som sänkt den). Vilopuls dock rätt hög fortfarande, runt 100 vid soffliggande.

Påminner om mina migränsymptom som jag börjat få mer och mer frekvent nu på ålderns höst.
Hoppas det släpper.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Febern toppade ut på 39.8 innan idag. Nere på 39 med Ipren i Alvedon. Pulsen dunkar på i 120 ungefär.
Är inte van vid hög feber. Kan inte ens minnas när/om jag haft runt 40c förr.

Helt snurrig i yr iaf.
1177 tyckte jag skulle söka helgmottagning men de tyckte inte dom så bara hoppas de blir bättre

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Blev rätt rädd inatt.

Hoppas den snart går över sig.
Jag råkade ut för en liknande förkylning för ett halvår sedan, totalt utslagen, kunde ej gå...

Permalänk
Medlem

Blir lite lurigt när man har 3st 1TB NVME-diskar från samma tillverkare när man kör Linux. Alla från WDBlack, WDBlack 850X, WDBlack 850X HS, WDBlack 770. 850X HS innehöll Windows.
Hade installerat Opensuse Tumbleweed som test på WDBlack 770, men den blir alldeles för het (i snitt runt 60 grader idle och runt 75 när den arbetar intensivt) och kommer förmodligen inte att hålla så länge, så jag tänkte att jag installerar om Tumbleweed till 850X istället eftersom det är den jag ska använda som main.

När man installerar någonting så anger linux att diskarna heter nvme0n1, nvme1n1, nvme2n1 osv. Jag trodde att nvme0n1, som är den disken som är närmast processorn, var rätt. Men visade sig att Tumbleweed återigen installerades på 770.

Har en annan linux dist på en SSD så jag bootar till den för att radera 770 genom gparted. Där står det i klartext WDBlack 770, så jag raderar den och sen när jag installerar tumbleweed igen så hamnar den på den där jäkla 770 igen! Märker jag när jag kollar temperaturerna, de andra diskarna ligger på normala 35-37 grader, men 770 ligger som vanligt kring 60. De har alla samma kylning via moderkortets cold plate. Sen tänkte jag logga in på windows, men det visar sig att det är den jag raderat och formaterat istället :/
Då var det inget annat att göra än att plocka ut 770 från burken. Då lyckades jag installera på rätt NVME...

Blir ett helsike sen när/om jag installerar Windows igen. Tidigare erfarenhet har visat att jag måste plocka ut disken med linux när Windows installeras, annars snor Windows booten.
Så jag är lite ledsen, sur och galen på mig själv..

Permalänk
Medlem

Dag #5 och febern borta. Rejält halsont och nästäppa kvar.
Värsta är dock att hörseln är typ 10% i båda öronen, för några dagar sedan började vänster öra ha lock känsla. Nu är de båda. Allt är som jag har öronproppar i, allt låter burkigt som fan.

Antagligen fått vätska i båda öronen då man varit så täppt o skit. blir alltid så nojig när de gäller hörseln (då jag har tinnitus etc).
Men jag har inte ont i öronen, ingen vätska osv så ÖNH sköterskan sa över telefon det är bara avvakta.
Kunde ta nasonex för hjälpa till o öppna och sakta försöka tryckutjämna (det har inte gått ännu).

Nästan värre med hörseln än feber, kan inte ens ligga o kolla serier osv för de låter förjävligt.
Sen tar det oftast tid innan man får bort vätskan osv efter en rejäl förkylning. Så "yey".

Permalänk
Medlem

Var en långdragen historia detta.
2 veckor dålig nu.
40c feber 5dagar med frossa, hosta, halsont o skit -> knappt någon hörsel, tappade lukt och smak efter febern var borta -> läkarna trodde jag hade öroninflammation också nu så kåvepenin 5 dagar = magen slogs ut helt -> tillbaka på VC då jag fortfarande knappt hör. Fortfarande inflammation i mellanörat tyckte dom = 10 dagar med ny antibiotika -> Halsont tillbaka i full styrka nu 2v senare av någon anledning då det försvunnit innan. Hör lite bättre på vänster, hör knappt något på höger. 4 dagar kvar med antibiotika kur#2. Magen är nu helt utslagen efter 2 antibiotika kurer med typ 20 toabesök per dag och pain. Hjärtklappning som biverkning av mollipect.

Fått tillbaka typ 50% av lukt o smak. Vissa saker jag luktar jag knappt alls dock.
Tid till ÖNH på Sjukhuset den 1/10 så de kan kolla om inflammationen läkt ut och hur örat ser ut med vätska/trumhinnor osv. Får se om hörseln återhämtar sig innan dess eller inte.

Trött på vara dålig nu, ännu mer trött på jävla halsontet kommit tillbaka av någon anledning så jag knappt kan svälja utan typ en chock av smärta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

2 veckor dålig nu.
40c feber 5dagar med frossa, hosta, halsont o skit -> knappt någon hörsel, tappade lukt och smak efter febern var borta -> läkarna trodde jag hade öroninflammation också nu så kåvepenin 5 dagar = magen slogs ut helt -> tillbaka på VC då jag fortfarande knappt hör. Fortfarande inflammation i mellanörat tyckte dom = 10 dagar med ny antibiotika -> Halsont tillbaka i full styrka nu 2v senare av någon anledning då det försvunnit innan. Hör lite bättre på vänster, hör knappt något på höger. 4 dagar kvar med antibiotika kur#2. Magen är nu helt utslagen efter 2 antibiotika kurer med typ 20 toabesök per dag och pain. Hjärtklappning som biverkning av mollipect.

Fått tillbaka typ 50% av lukt o smak. Vissa saker jag luktar jag knappt alls dock.
Tid till ÖNH på Sjukhuset den 1/10 så de kan kolla om inflammationen läkt ut och hur örat ser ut med vätska/trumhinnor osv. Får se om hörseln återhämtar sig innan dess eller inte.

Trött på vara dålig nu, ännu mer trött på jävla halsontet kommit tillbaka av någon anledning så jag knappt kan svälja utan typ en chock av smärta.

Flera av min pappas kompisar har haft konstiga långvariga förkylningar senaste tiden, vissa sängliggande i veckor. Min chansning är väl någon ny våg av Covid eller liknande som sprids över landet. Har du stöd av nära och kära som hjälper dig med mat och annat vardagligt? Hoppas du blir bättre snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

2 veckor dålig nu.

Tråkigt att höra. Utan att vara läkare känns det inte som att ditt löses med antibiotika. Annars brukar man väl bli bra redan efter 2 dagar, och sen måste ta hela kuren fast man känner sig bättre bara för att inte öka antibiotikaresistens i världen?

Jag lämnar medicinen åt läkarna och hoppas du snart mår bättre. Men kan tipsa om Precosa som jag och min mage inte kunnat klara mig utan under min antibiotikakur. Lite dyrt men helt klart värt det! Vet hur illa det kan vara..

Permalänk
Medlem

Till sist hände det som jag kanske anade var runt knuten, men som jag på något vis hoppades skulle undvikas. Min flickvän bestämde sig helt kallt för att hon inte längre vill vara tillsammans, efter 8 år så är det en rätt stor omställning, speciellt eftersom jag inte är äldre än 26, så i princip hela mitt vuxna liv har hon funnits där.

Jag misstänker att hon försökte "tvinga fram" en reaktion så att jag skulle var den som helt enkelt kastar ut henne istället för att hon skulle behöva göra slut, hennes rätt sjuka beteende under det senaste halvåret ungefär har tytt på det, tex har hon aldrig varit en person för att gå på klubbar, men plötsligt börjar hon försvinna på fredag och lördagkvällar om jag har kvällsskift och kommer inte hem till natten, ingen info vart hon gått, men under småtimmarna börjar det dyka upp IG Stories med ifrågasättbart innehåll. Annat konstigt exempel i mitt tycke iaf är att hon på samma gång hon gjorde slut tog upp att hon inte förstår varför vi inte kan spendera tid med hennes ex, hennes resnonemang var att hon ju känt denne person längre än mig och därför måste jag kunna acceptera honom, tidigare har hon aldrig ens nämnt personen i fråga. I övrigt har hon också gjort allt för att göra livet så surt som möjligt hemma, med att inte hjälpa till med städning, disk, tvätt, helt enkelt bara tappat allt ur händerna och låtit det vara.

Tycket det är jätte sorgligt att göra på det viset, och förstöra alla kvarlevor av goda minnen också.

I ärlighetens namn så förstår jag inte riktigt hennes resonemang bakom det hela, men hennes beteende har tyvärr gjort att det för tillfället iaf känns mer som en välsignelse än en sorlig händelse även om jag vet att det är raka motsatsen, edn känslan lär väl infinna sig i något skede.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Till sist hände det som jag kanske anade var runt knuten, men som jag på något vis hoppades skulle undvikas. Min flickvän bestämde sig helt kallt för att hon inte längre vill vara tillsammans, efter 8 år så är det en rätt stor omställning, speciellt eftersom jag inte är äldre än 26, så i princip hela mitt vuxna liv har hon funnits där.

Jag misstänker att hon försökte "tvinga fram" en reaktion så att jag skulle var den som helt enkelt kastar ut henne istället för att hon skulle behöva göra slut, hennes rätt sjuka beteende under det senaste halvåret ungefär har tytt på det, tex har hon aldrig varit en person för att gå på klubbar, men plötsligt börjar hon försvinna på fredag och lördagkvällar om jag har kvällsskift och kommer inte hem till natten, ingen info vart hon gått, men under småtimmarna börjar det dyka upp IG Stories med ifrågasättbart innehåll. Annat konstigt exempel i mitt tycke iaf är att hon på samma gång hon gjorde slut tog upp att hon inte förstår varför vi inte kan spendera tid med hennes ex, hennes resnonemang var att hon ju känt denne person längre än mig och därför måste jag kunna acceptera honom, tidigare har hon aldrig ens nämnt personen i fråga. I övrigt har hon också gjort allt för att göra livet så surt som möjligt hemma, med att inte hjälpa till med städning, disk, tvätt, helt enkelt bara tappat allt ur händerna och låtit det vara.

Tycket det är jätte sorgligt att göra på det viset, och förstöra alla kvarlevor av goda minnen också.

I ärlighetens namn så förstår jag inte riktigt hennes resonemang bakom det hela, men hennes beteende har tyvärr gjort att det för tillfället iaf känns mer som en välsignelse än en sorlig händelse även om jag vet att det är raka motsatsen, edn känslan lär väl infinna sig i något skede.

Tråkigt att man inte kan bete sig vuxet. Men två stora röda flaggor är ju IG-stories samt "varför vi inte kan spendera tid med hennes ex, hennes resnonemang var att hon ju känt denne person längre än mig och därför måste jag kunna acceptera honom, tidigare har hon aldrig ens nämnt personen i fråga". Bara den grejen är ju "hejdå, ha det gött" tycker jag.

Det är tufft i början, men du kommer ha det betydligt bättre nu.

Har gått igenom en liknande grej med mitt ex.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har skrivit ett liknande inlägg som ditt här för några år sen.. Hojta om du söker råd i någon form, antingen här i tråden eller PM. kram på dig

Permalänk
Medlem

Så många som drabbas/dör av cancer runt omkring mig just, och man känner sig så ynklig och patetisk då man inte kan göra mycket för att hjälpa. Man gör vad man kan och hoppas på att vården skall göra rätt, men fan, det är alltför sent och för sällan de gör det här i Västra Götalandsregionen. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Tråkigt att man inte kan bete sig vuxet. Men två stora röda flaggor är ju IG-stories samt "varför vi inte kan spendera tid med hennes ex, hennes resnonemang var att hon ju känt denne person längre än mig och därför måste jag kunna acceptera honom, tidigare har hon aldrig ens nämnt personen i fråga". Bara den grejen är ju "hejdå, ha det gött" tycker jag.

Det är tufft i början, men du kommer ha det betydligt bättre nu.

Har gått igenom en liknande grej med mitt ex.

Jaaa absolut vem vill vara/fortsätta vara med en omogen tjej/kvinna. Med det ovan nämnda så jaaa jag tycker att känslan av att: "Jag älskar dig så" borde svalna rejält.

Om jag hade varit jag så hade jag tackat ja till att personens beteende är så pass omoget att du nu har upptäckt hur barnslig och omogen hon ÄR och att det inte är något att satsa på ur ett familje / giftas perspektiv.

Men visst det kanske bara är jag? 🤔

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

2 veckor dålig nu.

Låter som när jag hade covid 2021, hade feber i 14 dagar och dina symptom.
Ringde då ambulansen en natt för att det var sagt att om man fick problem med andningen så skulle man in. Bubblade i ryggen när jag andades, men syresättningen var bra så fick stanna hemma.

Covid kan vara extremt långvarigt. Hoppas du mår bättre.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Så många som drabbas/dör av cancer runt omkring mig just, och man känner sig så ynklig och patetisk då man inte kan göra mycket för att hjälpa. Man gör vad man kan och hoppas på att vården skall göra rätt, men fan, det är alltför sent och för sällan de gör det här i Västra Götalandsregionen. :/

Usch förstår. Min mamma gick bort i cancer och även flera andra i släkten. Ovissheten suger.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Låter som när jag hade covid 2021, hade feber i 14 dagar och dina symptom.
Ringde då ambulansen en natt för att det var sagt att om man fick problem med andningen så skulle man in. Bubblade i ryggen när jag andades, men syresättningen var bra så fick stanna hemma.

Covid kan vara extremt långvarigt. Hoppas du mår bättre.

Usch låter inte kul det.
Det går väl sakta framåt. 2a antibiotika kuren är klar nu så hoppas inflammationen i mellanöronen är bättre, nu ska magen återhämta sig då den är helt körd nu.
Smak o lukt är kanske 50% tillbaka
Hörsel på vänster har kommit tillbaka lite mer, höger är dock extremt lock fortfarande med väldigt jobbig tinnitus (har haft tinnitus många år, men höger är normalt mitt friska öra där jag hör bäst samt knappt har någon tinnitus. Nu är det tvärtom då det är ljud jag normalt knappt hör där högt osv). Det är ju en stressfaktor i sig men försöker o tänka bort det som tillfälligt.

Hostan finns kvar, så tar mollipect för det nu.
Halsontet slog tillbaka extremt igen, hade de typ 7 dagar när jag blev sjuk, sen bra 4-5 dagar sen ännu värre igen

Orken däremot är helt urdålig, blir andfådd och utmattad av en liten promenad på typ 10 min. Men försöker o vara lagom aktiv.

Min syresättning är vettig nu. Var mest när jag hade feber den var nere på 89-90 vilket var lite oroande men gick tillbaka sen. Samma med vilopulsen som låg på 100-120 då, nere på normalt nu så det känns bra.

Just nu är det väl mest att jag hoppas min hörsel blir återställd och dessa "nya" tinnitus ljud i höger lägger sig igen efter det.
Men läkare på VC sa att det ser ut som vätska i mellanöronen och väldigt buktade trumhinnor.
Får se vad ÖNH på sjukhuset säger den 1/10 om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Usch förstår. Min mamma gick bort i cancer och även flera andra i släkten. Ovissheten suger.

Ledsen att höra det, det började med min mor, och sedan har det varit som ett ont snöre som dragits genom familj och släkt

Permalänk
Medlem

Testar 2 matcher wingman på cs2. Möter fuskare i båda... Dags att hitta något nytt eller sälja datorn

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Testar 2 matcher wingman på cs2. Möter fuskare i båda... Dags att hitta något nytt eller sälja datorn

Haha ja det är helt hopplöst med fuskare på cs. Kände samma som dig men likt förbannat vill man fortsätta spela. Gammal csskada antar jag😆 förhoppningsvis blir väl det bättre när vac 3 släpps.

Visa signatur

CPU: 9800X3D, Moderkort: Proart X670E, GPU: Inno3d RTX 4070 Super, Ram: Corsair 16x2 6000mhz cl30, PSU: Seasonic Vertex GX 850w ATX 3.0, Chassi: Fractal North Vit

Permalänk
Medlem

Fan också, jordens bästa imaging-program Macrium Reflect kommer att bli årlig avgift på, 8:an kommer att underhållas i ett år från Oktober... de påstår att kunderna har efterfrågat att få betala varje år istället för en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Fan också, jordens bästa imaging-program Macrium Reflect kommer att bli årlig avgift på, 8:an kommer att underhållas i ett år från Oktober... de påstår att kunderna har efterfrågat att få betala varje år istället för en gång.

Trist 😢

Som när BANKEN - när det begav sig - så att "kundena har Efterfrågat mindre kontor och mindre kontantuttad d"... 😂 Lkl

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Trist 😢

Som när BANKEN - när det begav sig - så att "kundena har Efterfrågat mindre kontor och mindre kontantuttad d"... 😂 Lkl

Små klaustrofobiska kontor? Eller menar du kanske färre ;D

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Små klaustrofobiska kontor? Eller menar du kanske färre ;D

Inte nog med det, de väljer att ha öppettider typ ett par timmar/dag och då givetvis mitt på dagen när de flesta jobbar/pluggar och så en dag i veckan jobbar de längre och då är det typ 30-40 minuters kö..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

De högsta cheferna har diskuterat kring hur de kan öka omsättningen och vinsten i företaget. De kom fram till att månads/årsavgift är bra att börja med.

Vissa andra mjukvaror har börjat med tokens. Man köper en gäng tokens, ju fler man köper ju billigare pris styck får man. Sedan precis allt vad man gör kostar tokens. Argument för kunderna är att de då endast behöver betala för hur mycket de använder produkten och endast behöver betala för de funktionerna de använder.
Argument till aktieägarna för att ändra hur programmet säljs. Detta kommer leda till gigantiska aktieutdelningar, vi kommer få in kunder genom att början ha ett lågt pris som ständigt ökar och vi kommer suga ut så mycket pengar som vi bara kan från dem.

Jag har sett så många presentationer av nya produktkostnader som inte är ett klokt, där de just har ljugit för oss om det handlar om att förbättra för kunderna och inte att de själva har kommit på metoder att kunna ta mer betalt för samma produkt.

*edit*
Många konsumenter har redan upplevt tokens i deras mobilspel. Jag tolkar dock som ytterst få sweclockersanvändare lägger pengar på sånt, men mobilspel har ungefär 50% av spelmarknaden. Där en stor del är att köpa tokens som kan ha lite olika namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

De högsta cheferna har diskuterat kring hur de kan öka omsättningen och vinsten i företaget. De kom fram till att månads/årsavgift är bra att börja med.

Vissa andra mjukvaror har börjat med tokens. Man köper en gäng tokens, ju fler man köper ju billigare pris styck får man. Sedan precis allt vad man gör kostar tokens. Argument för kunderna är att de då endast behöver betala för hur mycket de använder produkten och endast behöver betala för de funktionerna de använder.
Argument till aktieägarna för att ändra hur programmet säljs. Detta kommer leda till gigantiska aktieutdelningar, vi kommer få in kunder genom att början ha ett lågt pris som ständigt ökar och vi kommer suga ut så mycket pengar som vi bara kan från dem.

Jag har sett så många presentationer av nya produktkostnader som inte är ett klokt, där de just har ljugit för oss om det handlar om att förbättra för kunderna och inte att de själva har kommit på metoder att kunna ta mer betalt för samma produkt.

*edit*
Många konsumenter har redan upplevt tokens i deras mobilspel. Jag tolkar dock som ytterst få sweclockersanvändare lägger pengar på sånt, men mobilspel har ungefär 50% av spelmarknaden. Där en stor del är att köpa tokens som kan ha lite olika namn.

Intressant, det låter som framtiden för mjukvara. Nu ska väl sägas att Macrium är ju mest till för Windows, som jag inte använder nämnvärt längre, men den funkar bra att ta bilder av Linux också. Mest för att den är så jäkla simpel och framförallt 100% pålitlig vid återställningarna har jag erfarit efter säkert +100 återställningar genom åren. Så jag kommer inte att gå på prenumerationsmodellen utan återgår till Image for linux vars, som jag förstår, licens jag köpte för 18 år sedan fortfarande gäller. Den är i och för sig lite bökigare att använda, men var som jag minns det lika pålitlig. Eller kanske kan jag rentav fortsätta använda 8:an för linux åtminstone? Vi får se...

Asch... gamla licensen gällde inte för den nyaste versionen av image for linux...

Permalänk
Medlem

Åh herre jävlar vad Microsofts telefon-aktivering är dålig nuförtiden.
Långsam, dryg. Google Translate-svenska.
Lite bekymmer med flertalet virtuella Server 2022 som installerades om och nu gills inte nyckeln, 5 maskiner.
Får det inte att fungera mer än att ringa, 13m25s på EN(!) aktivering.
PytteMjuk, för i helvete.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Derbyvinst igår så livet känns kanon just nu.
Skrek rakt ut och högt när Guidettis 1-0 mål dundrade in i 92:a minuten. Halsont fanns redan innan matchen började och det blev inte bättre.

Det är dock skitsamma just nu.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade mina HUE lampor förra veckan, Största misstaget på ett tag.
Nu går det knappt att ansluta till dem, behöver tända/släcka lampan ett par gånger innan jag lyckas ansluta till alla 3..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

2 veckor dålig nu.

Med dina symtom kan jag med 99 % säkerhet säga att det är just covid. Bara av att du tappade lukt och smak ger 95 % säkerhet Covid går precis som tidigare år, bara att ingen pratar om det längre för ingen testar sig längre då det anses vara en starkare förkylning. Ditt första inlägg tänkte jag antingen covid eller influensa A men när du beskriver tappade lukt och smak så är jag iaf säker på covid då det ALLTID varit detta vid de symtomen på alla patienter jag träffat samt att jag själv haft covid 3 gånger med exakt dessa symtom. Sedan två veckor är så klassiskt för just covid, sämst dag 5 - 9 ungefär och oftast efter en vecka får man en period på en dag eller mindre där man känner sig ganska okej och tänker att gött nu vänder det till det bättre för att sedan få en käftsmäll där man blir sämre igen som då oftast sitter en vecka till.

Hoppas du blir helt bra snart!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4