Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Haft hosta senaste 2 veckorna som inte vill ge sig, Blir även varm och svettig ganska snabbt som att jag skulle ha feber men har ingen feber.

Det mesta irriterande med hostan är att jag får tillfällig huvudvärk en stund efter jag hostar.

Inte tränat på några månader heller och börjar få problem med axeln igen, kan inte riktigt gå och träna med hostan

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Haft hosta senaste 2 veckorna som inte vill ge sig, Blir även varm och svettig ganska snabbt som att jag skulle ha feber men har ingen feber.

Det mesta irriterande med hostan är att jag får tillfällig huvudvärk en stund efter jag hostar.

Inte tränat på några månader heller och börjar få problem med axeln igen, kan inte riktigt gå och träna med hostan

Segt! Kan du inte köpa lite gummiband och träna axeln hemma? Tänker bara så att du får igång rörligheten/blodcirkulationen igen för att minska smärtan?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Segt! Kan du inte köpa lite gummiband och träna axeln hemma? Tänker bara så att du får igång rörligheten/blodcirkulationen igen för att minska smärtan?

Skulle man kunna göra, har nog även något band liggandes.
Problemet är att jag är så jävla att jag skulle behöva dra mig till gymmet för att göra något.
Men får nog ta en titt om jag har några hemme.

Jag är inte stel utan överrörlig så är lite som att axeln hoppar ur led

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boelving:

Är snart 61 år och har nu fått diagnosen autism.
Heja sjukvården som inte har hittat det förut

Tillägg:
Kan tillägga att jag sökte vård på 1980-1995 talen men tröttnade på att INTE få någon hjälp/diagnos.
Och nu får ja lida för det när jag söker sjukersättning
Så vad jag vill säga är att var hård mot vård och F-kassan om ni är sjuka/dåliga.
Speciellt om ni har en psykisk sjukdom rankas lågt hos F-kassan antar jag. Stå på er!
(Tyvärr är jag en som inte vill bråka med vård/myndigheter)

Fick också den diagnosen för några år sedan, är själv närmare 40. Har precis fått avslag på min ansökan om sjukersättning. Har hamnat mellan stolarna där vården anser att jag inte kan arbeta men fsk säger att jag ska hitta ett anpassat arbete. Nu spenderar jag dagarna med att ringa runt och försöka få till möten mellan olika myndigheterna. Det är som folk säger, du behöver vara frisk för att orka med allt det innebär att vara sjuk eller har funktionsnedsättning. Samhällets skyddsnät fungerar bra vid halsfluss och brutna ben men när det är värre så fungerar det helt enkelt inte alls.

Har också tidigare tagit till alkohol för att försöka stå ut i en värld som jag inte förstår mig på och som inte förstår sig på mig. Har många gånger tänkt att det vore skönt och bara avsluta lidandet. Diagnosen hjälpte mig dock att förstå mer om mig själv och hur andra fungerar olika.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Jag känner mig irriterad... :/ Alltid lika "trevligt" folk är så jätte mycket trevliga när de vill sälja något (som de vill bli av med får man förmoda) men så FORT de har hittat en annan/ny köpare då blir man behandlad som om man vore nordpolen självt d.v.s. Inga svar, ignorans etc.

Vad kostar det att vara rakryggad och säga: "Tyvärr jag kommer bete mig som [välj själva] och sälja till den andre och vara lika artig mot dig - käre affärspartner 😁 - som en anklagad är är mot din domare under Nuremberg rättegångarna"... Blir så L A C K... :/

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har haft rethosta i 7 veckor nu efter jag blev rejält sjuk 31/8. Möjligen covid. Rethosta sitter kvar
Mollipect hjälper lite men inte mycket, provat inhalator utan hjälp. Ny tid om 1v för kolla upp det.

Hosta är irriterande, jag tappar luften helt efter en "host attack" och blir helt lost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Fick också den diagnosen för några år sedan, är själv närmare 40. Har precis fått avslag på min ansökan om sjukersättning. Har hamnat mellan stolarna där vården anser att jag inte kan arbeta men fsk säger att jag ska hitta ett anpassat arbete. Nu spenderar jag dagarna med att ringa runt och försöka få till möten mellan olika myndigheterna. Det är som folk säger, du behöver vara frisk för att orka med allt det innebär att vara sjuk eller har funktionsnedsättning. Samhällets skyddsnät fungerar bra vid halsfluss och brutna ben men när det är värre så fungerar det helt enkelt inte alls.

Har också tidigare tagit till alkohol för att försöka stå ut i en värld som jag inte förstår mig på och som inte förstår sig på mig. Har många gånger tänkt att det vore skönt och bara avsluta lidandet. Diagnosen hjälpte mig dock att förstå mer om mig själv och hur andra fungerar olika.

Ansök om Case Manager som hjälper dig i alla kontakter mellan myndigheter och samordnar samlat möte (SIP).
Utan detta hade jag inte orkat dra i mitt, det löste typ allt för mig.

Antar det är olika hur man ansöker om stöd av kommunen beroende på vart man bor, jag ansökte om biståndshandläggare på kommunen och där fick hjälp med vad för stöd som fanns, bland annat Case Manager.
Kanske går ansöka till Case Manager enbart direkt, ingen aning men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har haft rethosta i 7 veckor nu efter jag blev rejält sjuk 31/8. Möjligen covid. Rethosta sitter kvar
Mollipect hjälper lite men inte mycket, provat inhalator utan hjälp. Ny tid om 1v för kolla upp det.

Hosta är irriterande, jag tappar luften helt efter en "host attack" och blir helt lost.

När jag hade samma fick jag tips av en kollega om att köpa noskapin i flytande form. Ska dämpa torrhosta och jag blev tbh överraskad hur bra det funkade. Alltså, den botar den obv inte men Livet blev lättare.

Nu kan det väl hända att mollipect är samma sak och då kan du bortse från det här

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Ledsen över att under dom senaste 15 åren drabbas av återkommande depressioner. Spelar ingen roll vad jag har åstadkommit i livet eller hur min vardag ser ut.

Jag har en underbar fru som jag älskar.
Jag trivs på mitt jobb.
Vi bor i ett otroligt fint hus som vi stortrivs i.

Trots att jag har alla förutsättningar att vara lycklig är det som att ett mörkt moln med konstant regn hänger över mig... Kan känna korta stunder av lycka när jag till exempel tränar eller spelar ett spel jag gillar. Dock tar alltid dom mörka tankarna över och den lycka jag känner försvinner snabbt...

Egentligen skulle man behöva sjukskriva sig en längre tid för att få återhämtning och fokusera på sig själv. Men jag tror jag kommer bli otroligt rastlös av att bara sitta hemma, vilket kommer göra saken värre.

Min mamma och fru misstänker att jag har ADHD pga hur jag fungerar i vardagen. Men jag orkar inte ta tag i en utredning.....Måste då ta ledigt från jobbet en hel del och det blir omständligt.

Ingen som tackar dig för att du går runt på jobbet, ta tag i utredningen istället.
Viktigare att själv må bra! Kan ge ett lugn för dig och en förståelse till varför du får återkommande depressioner genom att göra en utredning av ADHD.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Superglad, satt idag efter jobbet o fnulade på lista att handla på Ikea, behöver utöka förvaring, suck pest o pina hatar åka till ikea, gå runt o sen leta o plocka o greja med allt folk också, usch, dragit på det till de längsta verkligen för de är så emotbjudande

,när jag väl lagt in allt så noterade jag att frakt från 79 stod uppe till vänster, 79 är de lätt värt för slippa den plågan, men trodde inte på det men va fasiken , klickade där, visade sig att de var gratis om man logga in, ok fram med bankid fort som tusan, o de var gratis inte bara till post utan hem, vilken vinst, slipper åka till ikea, skiten kommer redan på måndag hem till dörren då allt var på lager (säger de) o de kostar inte ett öre till,

Sist vi tänkt beställa från ikea har ju frakterna varit på typ en halv förmögenhet, jag har pröjsat nån flera hundra nån gång för få hämta på terminal ute i ingenstans tidigare (var något som bara fanns online eller i Happaranda typ) . vad har hänt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Superglad, satt idag efter jobbet o fnulade på lista att handla på Ikea, behöver utöka förvaring, suck pest o pina hatar åka till ikea, gå runt o sen leta o plocka o greja med allt folk också, usch, dragit på det till de längsta verkligen för de är så emotbjudande

,när jag väl lagt in allt så noterade jag att frakt från 79 stod uppe till vänster, 79 är de lätt värt för slippa den plågan, men trodde inte på det men va fasiken , klickade där, visade sig att de var gratis om man logga in, ok fram med bankid fort som tusan, o de var gratis inte bara till post utan hem, vilken vinst, slipper åka till ikea, skiten kommer redan på måndag hem till dörren då allt var på lager (säger de) o de kostar inte ett öre till,

Sist vi tänkt beställa från ikea har ju frakterna varit på typ en halv förmögenhet, jag har pröjsat nån flera hundra nån gång för få hämta på terminal ute i ingenstans tidigare (var något som bara fanns online eller i Happaranda typ) . vad har hänt ?

Fel tråd mannen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fel tråd mannen!

Jag ska göra dig sur och fortsätta felposta!

Jag är glad, lämnade in bilen på service och det blev 450kr billigare än vad som stod på mekonomens hemsida när jag bokade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fel tråd mannen!

Jag tänkte man kanske får skriva av sig över slippa bli sur och galen 😅 jag var helt inställd på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Jag tänkte man kanske får skriva av sig över slippa bli sur och galen 😅 jag var helt inställd på det

Man får gärna göra det, för min del går det bra här med, men det finns en dedikerad tråd för det:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/952563-glad-exalterad-...

Permalänk
Medlem

Gillar att ha dark mode på t.ex sweclockers/expressen osv men mina ögon klarar verkligen inte av det..
Kan läsa korta meddelande som 3-4 rader men allt över det är extremt jobbigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Gillar att ha dark mode på t.ex sweclockers/expressen osv men mina ögon klarar verkligen inte av det..

Jag föredrar dark mode i rum med svagt ljus, men dagtid när det är ljust så passar ljust läge bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du har antagligen astigmatism!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Man får gärna göra det, för min del går det bra här med, men det finns en dedikerad tråd för det:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/952563-glad-exalterad-...

Gladtråden = 26 sidor. Skapad 2010
Surtråden = 724 sidor. Skapad 2009
😬

Permalänk
Medlem

Lagade ett hål i tand i Onsdags. Har haft så jävla ont till och från sedan dess i tanden/runt tanden.
Det Ilar vid kallt och ont när man råkar tugga där, men det är hanterbart.
Värsta är den extrema molande värken som kommer och går. Vaknade inatt av smärtan och det gjorde så förbannat ont så tårarna kom, typisk rejäl tandvärk som de flesta vet när den slår till så vill man bara fly men det går inte.

Lyckades somna efter någon timme med Alvedon+Ipren.

Hålet var inte djupt men behövde lagas, hade inte ont eller något innan lagning. Så känns mer förjävligt att få så sjukt ont efter.
Får ringa tandläkaren på måndag och fråga vad tusan som sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lagade ett hål i tand i Onsdags. Har haft så jävla ont till och från sedan dess i tanden/runt tanden.
Det Ilar vid kallt och ont när man råkar tugga där, men det är hanterbart.
Värsta är den extrema molande värken som kommer och går. Vaknade inatt av smärtan och det gjorde så förbannat ont så tårarna kom, typisk rejäl tandvärk som de flesta vet när den slår till så vill man bara fly men det går inte.

Lyckades somna efter någon timme med Alvedon+Ipren.

Hålet var inte djupt men behövde lagas, hade inte ont eller något innan lagning. Så känns mer förjävligt att få så sjukt ont efter.
Får ringa tandläkaren på måndag och fråga vad tusan som sker.

Det finns smärtstillande tabletter på 550 g. Fråga tandläkaren.
(Apranax): What is naproxen?

Naproxen is a nonsteroidal anti-inflammatory drug (NSAID). It works by reducing hormones that cause inflammation and pain in the body.

Naproxen is used to treat pain or inflammation caused by conditions such as arthritis, ankylosing spondylitis, tendinitis, bursitis, gout, or menstrual cramps. It can also be used to treat acute pain caused by other conditions not listed in this medication guide.

I hope you don't have menstrual cramps.

Denna tablett får vilken tand som helst att lugna ner sig, tills nästa tandläkarbesök...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Jag har ALLTID ett gäng av dessa hemma. Samma sak som händer dig hände mig:

Jag ville slita av mg huvudet, så ont hade jag av en tand. :S

Vad jag gjorde var att snacka med en kvinnlig förtjusande läkare 😷 och tack och lov gav hon mig smärtstillande ("Prisa gud här kommer skatteåterbäringen" typ) så gick värken bort inom 10 minuter...❤️😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det bästa är att ta tabletten på tom mage. Där har ni effekt vill jag lova...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suck, jag trodde jag var färdig med alla fakturor jag sackade efter med när jag hade problem att bettala.
NU, ett helt jävla år senare kommer det ett bevakningsbrev från Visma angående två obettalda fakturor hos NetAtOnce.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar med människor som får idioter att vara smarta människor med en IQ på över 150.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Vad jag gjorde var att snacka med en kvinnlig förtjusande läkare 😷 och tack och lov gav hon mig smärtstillande ("Prisa gud här kommer skatteåterbäringen" typ) så gick värken bort inom 10 minuter...❤️😊

Fruktansvärt! Enda skillnaden är vita rockar och vita löner jämfört med de som säljer smärtstillande i orten. Kunderna söker desamma och det är pengarna som styr.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Fruktansvärt! Enda skillnaden är vita rockar och vita löner jämfört med de som säljer smärtstillande i orten. Kunderna söker desamma och det är pengarna som styr.

Jag vill faktiskt utmana ditt påstående.

Så du skulle känna dig lika trygg och bekväm med att köpa tyngre smärtstillande ur någon anonym persons ryggsäck som från apoteket?

En anonym person som du VET är kriminell (hen säljer narkotikaklassad medicin) men som du inte har den blekaste vilka andra regler personen bryr sig mindre om att följa.
Har medicinen förvarats rätt? Är den "ren"? Är den stulen från någon som kanske behöver den?
Lägg märke till att jag inte nämner något om att drogförsäljning och vapenhandel rent statistiskt har en ganska tight relation eftersom även apotekaren kanske har som hobby att sälja illegala vapen på fritiden.

Så nja. Det är inte det enda som skiljer.

Det som ÄR fruktansvärt är att människor inte får den hjälp de behöver och förtjänar. Man ska inte behöva gå till en kriminell person i orten för att får smärtstillande.

(Allt skrivet med reservation för att du kanske var sarkastisk 😘)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Korkad jämförelse med legat utskriven medicin mot illegala narkotiska klassade piller i kriminella kretsar.

Sen behövs det inget recept för naproxen heller, du kan köpa 250mg istället för få recept på 500mg.

PS. De i orten säljer inte ipren och alvedon heller om du nu trodde det
Vet du varför kriminella säljer narkotikaklassade tabletter? För de är så sjukt svårt att få de utskrivna av Läkare.

Permalänk
Medlem

Grr.
Elektriker som drar flexrör i hus till nätverk, varför rena 90°-böjar inne i väggarna?
Blir otroligt jobbigt att få genom dragtråd.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Mykoplasma kanske? Har du kollat upp det?
Är väldigt mycket Mykoplasma som går just nu och symptomen stämmer ju in rätt bra.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Mykoplasma kanske? Har du kollat upp det?
Är väldigt mycket Mykoplasma som går just nu och symptomen stämmer ju in rätt bra.

Inget jag kollade men det är väl inget man gör något åt, bara låta det passera?
Åkt på en till halv förkylning och hosta igen si så där 3-4 veckor efter den senaste...

Visa signatur