Grafikprestanda i Star Wars Outlaws – i rymden kan ingen höra ditt grafikkort skrika

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Trist då även FSR/DLSS försämrar bildkvalitén.

Alla spel som har uppskalning har även andra settings. Vill du inte använda uppskalning så gå ner från ultra till high/medium/low tills du får bra framerate. Tycker du det ser bättre ut så är det bara att spela på.

Permalänk
Medlem

testade att bara stänga av RT och fick en ökning med ca 50 fps. var dock lite invecklat att hitta vart man gjorde det. Men efter det så blev fps lite snällare

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk

Test av minimum?

Någon som testat minimum requirements med äldre graffar, 2660 eller 1060, som kan uttala sig om det är spelbart?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Redaktion
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Zaakie:

testade att bara stänga av RT och fick en ökning med ca 50 fps. var dock lite invecklat att hitta vart man gjorde det. Men efter det så blev fps lite snällare

När jag stängde av RT via config-filen såg spelet ut som en fullkomlig påse skridskor.

Permalänk

Skulle vara kul att testa, men priset 12, 13, 1400kr för ett spel får mig att kräkas, fram med bojkottverktygen säger jag. Vänd utvecklingen. Säg nej till vidriga spelpriser.

Visa signatur

iNTEL i9-9900K@5,1GHz - RTX 3070 - 32Gb 3Ghz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsohlsson:

Skulle vara kul att testa, men priset 12, 13, 1400kr för ett spel får mig att kräkas, fram med bojkottverktygen säger jag. Vänd utvecklingen. Säg nej till vidriga spelpriser.

Många spekulerar ju att de inte vill att man köper spelet utan istället väljer deras subscription. Därför gör de spelet så dyrt för att subscription skall kännas attraktivt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av larsohlsson:

Är ju fritt fram att köpa basversionen för 700 kr om du inte bryr dig om kosmetiska tillbehör och early access, så vad är problemet? Dyrare utgåvor av spel har funnits bra länge.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem

Är djupt inne i spelet och har svinroligt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsohlsson:

Är basversionen slutsåld?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

Det är rättvist, Black Myth: Wukong är semi-öppen värld som erbjuder stora, utforskbara områden, där det är lätt att gå vilse. Black Myth: Wukong är mycket vackrare än Star Wars Outlaws.

Nä. Det är inte rättvist. Ett ”semi-open World” är långt ifrån samma som open world. Om man nu kan kalla Wukong för semi ens. Det är en lite lyxigare korridor bara, med en del utforskande. Sjukt snyggt dock. Men lättare att göra snyggt och driva än ett open World-spel.

Permalänk
Medlem

Här är en video från Hardware Unboxed där dom kollar på och går igenom inställningarna (på PC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Nä. Det är inte rättvist. Ett ”semi-open World” är långt ifrån samma som open world. Om man nu kan kalla Wukong för semi ens. Det är en lite lyxigare korridor bara, med en del utforskande. Sjukt snyggt dock. Men lättare att göra snyggt och driva än ett open World-spel.

Det finns goda argument för att det faktiskt är semi-open World och att spelet dessutom erbjuder en stor och inbjudande värld. Till att börja med har spelet flera öppna områden som är designade för att ge spelaren frihet att utforska i olika riktningar, upptäcka dolda platser och lösa problem på flera olika sätt. Även om det inte är ett helt open world spel uppmuntras spelare att utforska miljöerna än att bara följa en linjär väg, vilket är kännetecknande för ett semi-open world-spel.

Black Myth: Wukong använder en struktur där stora sammanlänkade områden ger spelaren valmöjligheter och frihet att ta sig an olika utmaningar i den ordning de önskar. Dessa områden är betydligt större och mer öppna än vad man skulle förvänta sig av en "lyxigare korridor". De erbjuder en mängd olika vägar att ta och platser att upptäcka. Spelaren kan exempelvis stöta på fiender och hinder på flera sätt, vilket ökar återspelningsvärdet och gör att världen känns dynamisk och levande.

Dessutom är världen i Black Myth: Wukong inte bara stor sett till yta, utan också till djup och innehåll. Miljöerna har komplexa områden som ger känslan av att vara en del av en större värld. Varje område är noggrant utformat med detaljrikedom, variation och omfattande spelvärld, trots att det inte är ett rent open world spel.

Det faktum att spelet ger spelaren möjlighet att gå tillbaka till tidigare områden, interagera med omgivningen och påverka världen på olika sätt förstärker också intrycket av ett semi-open world spel. Denna flexibilitet och frihet kombinerat med utforskningsmöjligheter och olika uppdrag, gör att spelaren kan påverka sin egen väg genom spelet, något som ofta saknas i strikt linjära spel.

Så, även om Black Myth: Wukong inte är ett fullskaligt open world-spel, är det utan tvekan ett semi-open world spel med en stor och inbjudande spelvärld. Spelets omfattande, sammankopplade miljöer, varierade utforskningsmöjligheter och djupgående innehåll gör att det definitivt passar in i kategorin och erbjuder en storskalig upplevelse som är betydligt mer än bara en "lyxigare korridor".

Permalänk

Spel som ser sämre ut än spel för 10 år sen till och med nått spel för 15 år sen och så dåligt optimerat ?
Skölden som vissa cloner har ser sämre ut än halo 2 sköldarna från 20 år sen.
Ok om det var en indy studio.
När ska ubisoft gå i konken med allt dom släpper är ju copy pastade tråkiga open world spel.

Jag älskar star wars men efter sett reviews på spelet, nej tack.
Hade kunnat köpt spelet om nått va intressant, grafik, story, mekaniker nått men allt ser ju dåligt ut, jag har aldrig varit jätte känslig för grafik men de här spelet tar ju kakan.

Vill jag ha min star wars känsla så går jag och spelar sw squad, battlefront 2 eller sw spelena från respawn

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Skrivet av Petersv:

Det finns goda argument för att det faktiskt är semi-open World och att spelet dessutom erbjuder en stor och inbjudande värld. Till att börja med har spelet flera öppna områden som är designade för att ge spelaren frihet att utforska i olika riktningar, upptäcka dolda platser och lösa problem på flera olika sätt. Även om det inte är ett helt open world spel uppmuntras spelare att utforska miljöerna än att bara följa en linjär väg, vilket är kännetecknande för ett semi-open world-spel.

Black Myth: Wukong använder en struktur där stora sammanlänkade områden ger spelaren valmöjligheter och frihet att ta sig an olika utmaningar i den ordning de önskar. Dessa områden är betydligt större och mer öppna än vad man skulle förvänta sig av en "lyxigare korridor". De erbjuder en mängd olika vägar att ta och platser att upptäcka. Spelaren kan exempelvis stöta på fiender och hinder på flera sätt, vilket ökar återspelningsvärdet och gör att världen känns dynamisk och levande.

Dessutom är världen i Black Myth: Wukong inte bara stor sett till yta, utan också till djup och innehåll. Miljöerna har komplexa områden som ger känslan av att vara en del av en större värld. Varje område är noggrant utformat med detaljrikedom, variation och omfattande spelvärld, trots att det inte är ett rent open world spel.

Det faktum att spelet ger spelaren möjlighet att gå tillbaka till tidigare områden, interagera med omgivningen och påverka världen på olika sätt förstärker också intrycket av ett semi-open world spel. Denna flexibilitet och frihet kombinerat med utforskningsmöjligheter och olika uppdrag, gör att spelaren kan påverka sin egen väg genom spelet, något som ofta saknas i strikt linjära spel.

Så, även om Black Myth: Wukong inte är ett fullskaligt open world-spel, är det utan tvekan ett semi-open world spel med en stor och inbjudande spelvärld. Spelets omfattande, sammankopplade miljöer, varierade utforskningsmöjligheter och djupgående innehåll gör att det definitivt passar in i kategorin och erbjuder en storskalig upplevelse som är betydligt mer än bara en "lyxigare korridor".

Härligt med ChatGPT i diskussionsforum!

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Spel som ser sämre ut än spel för 10 år sen till och med nått spel för 15 år sen och så dåligt optimerat ?
Skölden som vissa cloner har ser sämre ut än halo 2 sköldarna från 20 år sen.
Ok om det var en indy studio.

Ja det låter ju riktigt traumatiserande, vi får se om jag tycker lika när jag kommer till dom här förfärliga sköldarna. Har bara kört några timmar än.

Permalänk
Medlem

Startade en månads premium-abb på ubisofts tjänst för att prova spelet, kände det kunde vara värt 179 spänn.

Och skulle det visa sig att det inte är min bag så finns det annat jag kan spela och få värde för de pengarna. Bra med alternativ imo.

Ska bara städa huset så blire pewpewpew ikväll som belöning

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Frågan är om ett 3070 rtx kort och i5 12600@3,7ghz och 1440p monitor blir bättre än att köra på ps5 mot en 77” oled🫣

Permalänk
Medlem

Ännu ett medelmåtta spel som är mest användbart för test av grafikprestande? CP2077 calling...

. Till ?
Permalänk
Medlem

Fan vad de har mjölkat Star Wars.

Jag har helt slutat bry mig från att ha varit ett enormt fan.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Många verkar ha missat vad som skrevs i början på artikeln:

"Prestandan i spelet varierar enormt beroende på miljö, där exempelvis inomhusscener är betydligt mer lättdrivna än sådana i den öppna världen. Efter lite testande landade vi i att använda en sekvens där man kör en speeder bike på planeten Toshara genom Mirogana Valley, då denna visade sig vara mer tungdriven än andra platser vi besökte."

Mao kommer man generellt att få bättre prestanda än vad testet ger sken av.

Nja jag tycker det va bra att de gick på det tyngsta de hittade så man vet vad minimum ligger på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nja jag tycker det va bra att de gick på det tyngsta de hittade så man vet vad minimum ligger på.

Självklart är det så, men många i denna tråd verkade ta det som att man alltid skulle få den fps som testet visade på. Men kan man leva med lite lägre fps på vissa ställen så kan man ju spela spelet med ett svagare kort.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Spelet är extremt varierat i hur pass tungt det är att driva, många av uppdragen genomförs i byggnader, grottor etc och där är det extremt lättdrivet skulle jag vilöja säga. Självklart när du kommer ut i den öppna världen eller städer där det är mycket som går så är det tyngre men det är ändå inte merparten av var du spenderar tiden.
Jag har nu 20timmar bakom mig i spelet och dess variation på vad man får göra gör det väldigt underhållande för mig, älskar att vara på Tattoine och har en massa upptäckande att göra (även på andra planeter)

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Inaktiv

Skönt att man blivit så totalt desillusionerad av Disneys Star Wars att man inte ens överväger köp av sånt här.

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som har något positivt att säga om spelet? Känns som alla totalsågar det...sååå dåligt kan det väl inte vara?? FZ gav det ju betyget "Mycket bra". Jag själv har precis skaffat det...lyckades köpa det för en billig peng så tänkte varför inte. Då borde det vara värt det. Jag har precis börjat spela det och första intrycket känns ändå bra, ganska snygg grafik och kan tänka mig att jag ändå kommer gilla det hyfsat. I första scenerna när man är i baren så hade jag i snitt 79-85 fps med 4080, allting maxat på Ultra, Ray-tracing ultra osv. Med DLSS Quality + FG igång.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorian1:

Finns det någon här som har något positivt att säga om spelet? Känns som alla totalsågar det...sååå dåligt kan det väl inte vara?? FZ gav det ju betyget "Mycket bra". Jag själv har precis skaffat det...lyckades köpa det för en billig peng så tänkte varför inte. Då borde det vara värt det. Jag har precis börjat spela det och första intrycket känns ändå bra, ganska snygg grafik och kan tänka mig att jag ändå kommer gilla det hyfsat. I första scenerna när man är i baren så hade jag i snitt 79-85 fps med 4080, allting maxat på Ultra, Ray-tracing ultra osv. Med DLSS Quality + FG igång.

Absolut! Vi är nog rätt många här som har spelat igenom det här och har asroligt doing it! Det brukar vara kritiker som låter mest och därav tror jag det låter som alla hatar det. Bara min åsikt, jag tycker det var ett roligt spel

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Absolut! Vi är nog rätt många här som har spelat igenom det här och har asroligt doing it! Det brukar vara kritiker som låter mest och därav tror jag det låter som alla hatar det. Bara min åsikt, jag tycker det var ett roligt spel

Härligt! Jo jag har kört några timmar nu och gillar det! Tycker också det är kul och bra så du har nog rätt i det Fick sänka inställningarna litegrann sen dock eftersom det inte va lika bra flyt när jag kom ut på öppna ytor.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz