Grafikprestanda i Star Wars Outlaws – i rymden kan ingen höra ditt grafikkort skrika

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Blir att vänta tills det släpps på steam och är på rea. Finns redan för många andra nya spel att köra just nu ändå så

Kan även hoppas på drivrutinsförbättringar mm tills dess.

Inte på pc som kommit nyligen med vacker grafik. Finns många streckgubbe spel.

Permalänk
Medlem

Det jag har emot Star Wars-spel sedan Disney tog över är att det alltid ska vara med något fånigt djur eller droid med barnsligt utseende. Det är antagligen för att locka en yngre publik. Med tanke på det massiva skjutandet som pågår i spelen borde dock ingen yngre publik spela dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hah ja jo det va inga roliga siffror för rtx 3060, kortet som flest användare på steam använder.

En som spelar på 1080p medium med 3060, i5 12400F iofs dlss, och får inte dålig fps:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Det jag har emot Star Wars-spel sedan Disney tog över är att det alltid ska vara med något fånigt djur eller droid med barnsligt utseende. Det är antagligen för att locka en yngre publik. Med tanke på det massiva skjutandet som pågår i spelen borde dock ingen yngre publik spela dem.

Nyheterna är mycket värre än skjutande i ett spel som Star Wars Outlaws. Skydda barn mot nyheter, men låt dom spela pc spel som inte är gore-aktiga eller mindfuck-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Oj, det var rejält tungrott. Kan gott vänta 4-5 år tills hårdvaran vuxit ikapp och prislappen krympt.

Samma här.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Spelet har ju nästan identiska requirements som Avatar på samma spelmotor, och verkar i slutändan rulla ungefär som Avatar. Borde gå att fungera på det mesta som är någorlunda modernt. Stora skillnaden för Nvidia-4xxxx-ägare är ju att detta stödjer DLSS-FG.

Får se vad jag tycker på fredag.

Samma utvecklare som Avstar (Massive) så det är inte konstigt

Jag skyr dock Ubisoft som pesten tills de visar att de kan något mer än att göra snygga trailers som inte visar slutprodukten...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Denuvo ligger väl och bromsar som en galning antar jag....

Permalänk
Medlem

Verkar vara ungefär lika bra som The Acolyte. Haha. Grafiken ser i alla fall bra ut.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Otroligt med tanke på hur ful grafiken i spelet är.

Visa signatur

12900K | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Star Wars Outlaws fortsätter att imponera ser jag.
36/28 i Ultra 1440p med ett RTX 4070 är direkt pinsamt med tanke på hur spelet ser ut. Jag skulle inte säga att det är fult*, men inte direkt snyggt heller.
(*Eller ja, vissa skärmdumpar man sett i Low-settings har fått mig att bokstavligt talat lyfta på ögonbrynen...)

Skrivet av FreddyK:

<Uppladdad bildlänk>

Ahh du slog mig! Tänkte direkt på denna när jag läste sealcs inlägg.

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Går man runt och handslappar stormtroopers i hela spelet? Har hon inga blasters eller andra vapen? Är det ett Star Wars spel eller något annat?

Permalänk

Shit är dåligt optimerat med andra ord ett 3080 eller 4070 borde alltid ge 100 fps

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

alltså, vem hade de tänkt skulle spela detta spel? vilken demografi? inte många som har 4080/4090.... uuugh. en dyr, men rolig benchmark program?

och sen att ha ray tracing påtvingat, när det inte ens ser särskilt bra ut... jag sitter just nu och drar mig för pannan, jag förstår inte hur de hade tänkt tjäna pengar på detta?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

alltså, vem hade de tänkt skulle spela detta spel? vilken demografi? inte många som har 4080/4090.... uuugh. en dyr, men rolig benchmark program?

och sen att ha ray tracing påtvingat, när det inte ens ser särskilt bra ut... jag sitter just nu och drar mig för pannan, jag förstår inte hur de hade tänkt tjäna pengar på detta?

Mitt RX 6950 XT presterar uruselt och coilwhinar deluxe med RT påslaget så låter lovande 😂

Får väl uppgradera till 4090 eller... Inte spela det alls.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

nästan värt att göra nytt meme över detta spel vs Crysis haha

ska man ens testa detta spel på mitt AMD 6600 blir det väl low low low off off off i inställningar.

Permalänk
Medlem

Många verkar ha missat vad som skrevs i början på artikeln:

"Prestandan i spelet varierar enormt beroende på miljö, där exempelvis inomhusscener är betydligt mer lättdrivna än sådana i den öppna världen. Efter lite testande landade vi i att använda en sekvens där man kör en speeder bike på planeten Toshara genom Mirogana Valley, då denna visade sig vara mer tungdriven än andra platser vi besökte."

Mao kommer man generellt att få bättre prestanda än vad testet ger sken av.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ganska snyggt ut. Inte riktigt min typ av spel och i synnerhet inte till detta priset, men just grafiken ser jag inget större fel på annat än att det är tungdrivet.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Sitt inte och ha hårdvaruångest över det här spelet. Det är ett platt Ubisoft spel som de flesta kommer ha tröttnat på 2 timmar in. Spara er emotionella energi till bättre saker.

Permalänk
Medlem

Såg på FZ.se att PS5 spelare som köpt en dyrare version (med early access?) ombeds att starta om spelet från början för att en patch gör att de fastnar och kan inte komma vidare…..

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

"Intressant" att 7800XT levererar sämre än 6800XT i samtliga upplösningar med eller utan uppskalning.
Det är nästan pinsamt dåligt generationsbyte, hoppas verkligen att det beror på dåligt optimerat spel eller drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

"Intressant" att 7800XT levererar sämre än 6800XT i samtliga upplösningar med eller utan uppskalning.
Det är nästan pinsamt dåligt generationsbyte, hoppas verkligen att det beror på dåligt optimerat spel eller drivrutiner.

Dom insatta AMD-nördarna säger att 7800XT inte är uppföljare till 6800XT.

Permalänk
Medlem

Var faktiskt sugen på ett spel med Ubisoft-formeln, men vetefan om det jag sett ser så lockande ut. Antar att att man får lägga några tusen timmar till i Tarkov.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att The Division 1 och 2 var bättre optimerat när det släpptes och såg dessutom förbaskat bra ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Yikes. Här är väl anledningen till att de körde Uppskalning "Quality" som krav i systemkraven..

Skrämmer mig att spelutvecklare börjar använda uppskalning som krav i systemkrav. Spara in på optimeringen av spelet och lös det genom att användaren får spela i lägre faktisk upplösning eller med falska bildrutor. Skön utveckling på spelmarknaden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Dom insatta AMD-nördarna säger att 7800XT inte är uppföljare till 6800XT.

Och det stämmer ju både sett till pris och specs. Bara AMD är dumma nog att namnge den på det viset så att jämförelsen kommer göras mot 6800XT.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Skrämmer mig att spelutvecklare börjar använda uppskalning som krav i systemkrav. Spara in på optimeringen av spelet och lös det genom att användaren får spela i lägre faktisk upplösning eller med falska bildrutor. Skön utveckling på spelmarknaden...

Eller hur? Snart är det antagligen ett krav att köra uppskalning "Ultra Performance" för att ens kunna lira. Trodde att uppskalningsteknik skulle vara en bra grej som boostade äldre komponenter, men istället så blev det något som utvecklare nyttjar för att kasta in onödigt högre krävande grafiska lösningar (alternativt optimera spelen efter tekniken...)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Flyter på hyfsat på min dator i 3200x1800 med high inställning och DLSS på Quality.
Ligger mellan 60-90fps beroende på vart jag är med mitt 4080.
Får bli ett 5090 framöver 🙂

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Eller hur? Snart är det antagligen ett krav att köra uppskalning "Ultra Performance" för att ens kunna lira. Trodde att uppskalningsteknik skulle vara en bra grej som boostade äldre komponenter, men istället så blev det något som utvecklare nyttjar för att kasta in onödigt högre krävande grafiska lösningar (alternativt optimera spelen efter tekniken...)

Ja, det är konstigt. När nu föråldrade Full HD kom gick det ett halvår innan det fanns grafikkort som renderade alla spel i 60fps. Vi är ännu inte där ännu i 4k. Undrar om vi närmar oss något tak för hur mycket vi kan skrämma upp grafikkorten i hastighet. Uppskalning är symptom på ett problem, inte en lösning, i första hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

men istället så blev det något som utvecklare nyttjar för att kasta in onödigt högre krävande grafiska lösningar (alternativt optimera spelen efter tekniken...)

Det var exakt så som DLSS marknadsfördes, att man skall kunna ha högre grafisk kvalitet. Det här att det skall hjälpa gamla kort att hänga med är en efterkonstruktion som inte kommer från Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Det var exakt så som DLSS marknadsfördes, att man skall kunna ha högre grafisk kvalitet. Det här att det skall hjälpa gamla kort att hänga med är en efterkonstruktion som inte kommer från Nvidia.

Trist då även FSR/DLSS försämrar bildkvalitén.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •