Permalänk
Medlem

Är det Blaster Master Zero?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Den där blå barriären nere till höger ser bekant ut. Kan det vara så att man ställer sig på en likadant färgad knapp för att öppna upp de ingångarna?

Jag tror du har rätt i det men man öppnar den nog via att slå på Medusa huvudet nere till vänster.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det Blaster Master Zero?

Nej, det e inte Blaster Master Zero.

Här kommer en till ledtråd, detta rummet kommer man besöka många gånger under spelets gång.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Nej, det e inte Blaster Master Zero.

Här kommer en till ledtråd, detta rummet kommer man besöka många gånger under spelets gång.<Uppladdad bildlänk>

Det är därför jag känner igen det! Spelade igenom det för första gången i somras!
Astalon: Tears of the Earth

EDIT: Det är inte 10 år gammalt däremot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det är därför jag känner igen det! Spelade igenom det för första gången i somras!
Astalon: Tears of the Earth

EDIT: Det är inte 10 år gammalt däremot.

Men javisst e det Astalon: Tears of the Earth. Ett fantastik litet Metroidvania spel ifrån 2021.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Men javisst e det Astalon: Tears of the Earth. Ett fantastik litet Metroidvania spel ifrån 2021.
<Uppladdad bildlänk>

Yes! Däremot måste titeln vara över 10 år gammal för att få vara med men slutet gott allting gott.

Riktigt bra spel för övrigt!

Då kör vi vidare på nästa:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tror jag vet vad det är men avvaktar att svara tills imorgon så nån annan får gissa (tror dock nån kniper den innan dess).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lsl?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Skulle man kunna tro men nix.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Är det Dragons Lair? Tycker karaktären i bilden liknar huvudkaraktären ifrån Space Ace, Dexter med hans vita kostym.

Ögonen är inte med mig längre. Fy fan vilket ålderstecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Tror jag vet vad det är men avvaktar att svara tills imorgon så nån annan får gissa (tror dock nån kniper den innan dess).

Kings quest 1? Ser ju Sierra ut men med ganska mycket skog osv.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du är på rätt spår men svaret är fel.
Lämnar ny ledtråd efter lunch om ingen listat ut det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

E det inte King's Quest så vet inte jag vad det e.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

King's Quest är det, men mer specifikt, King's Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

King's Quest är det, men mer specifikt, King's Quest 3.

Visst är det så. Det är när Alexander (eller Gwydion som han känner sig själv som) tittar på den person han ganska nyligen lärde känna som sin syster efter att ha varit fångad på ett berg i nästan 18 år.

Din tur.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Kan väl fortsätta på samma tema med en annan klassiker som jag växte upp med. 5.25" floppy huserade denna, på den tiden, ganska revolutionerande pärla. Har säkert figurerat i tråden tidigare, men lite upprepning har väl aldrig skadat någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Kan väl fortsätta på samma tema med en annan klassiker som jag växte upp med. 5.25" floppy huserade denna, på den tiden, ganska revolutionerande pärla. Har säkert figurerat i tråden tidigare, men lite upprepning har väl aldrig skadat någon.

Lure of the Temptress

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Lure of the Temptress

Det tog inte lång tid, men helt klart rätt. Först att använda den s.k. Virtual Theatre motorn, där spelkaraktärer fick vandra runt med sina egna scheman och aktiviteter att utföra, vilket skulle medföra en större känsla av en levande spelvärld. Tog Bethesda ytterligare 14 år att klämma ur sig Radiant AI för Oblivion, och inte vet jag om det gjorde jobbet mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Det tog inte lång tid, men helt klart rätt. Först att använda den s.k. Virtual Theatre motorn, där spelkaraktärer fick vandra runt med sina egna scheman och aktiviteter att utföra, vilket skulle medföra en större känsla av en levande spelvärld. Tog Bethesda ytterligare 14 år att klämma ur sig Radiant AI för Oblivion, och inte vet jag om det gjorde jobbet mycket bättre.

Yes det stämmer. De var rätt stolta över den där motorn minns jag, typ "NPC.n går ut genom dörren och om du följer efter den så kommer du se att den finns utanför dörren påväg mot ett annat ställe" ~ish... Fantastiskt

Slänger upp denna då:

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Yes det stämmer. De var rätt stolta över den där motorn minns jag, typ "NPC.n går ut genom dörren och om du följer efter den så kommer du se att den finns utanför dörren påväg mot ett annat ställe" ~ish... Fantastiskt

Slänger upp denna då:

https://i.imgur.com/ywfJcfJ.png

688 attack sub tror jag det är.
Körde det på farsans 286a. Frustrerande var att många funktioner var borttagna för att kunna köras på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

688 attack sub tror jag det är.
Körde det på farsans 286a. Frustrerande var att många funktioner var borttagna för att kunna köras på den.

Helt korrekt. Hade själv en sharewarediskett på detta på farsans 386a men fattade ingenting vad jag minns

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då tar vi den här. Ett spel som jag tyvärr aldrig spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

<Uppladdad bildlänk>

Känns bekant men ändå inte... Heimdall? (tror aldrig jag spelade det)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

<Uppladdad bildlänk>

Simon the Sorcerer!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Känns bekant men ändå inte... Heimdall? (tror aldrig jag spelade det)

Nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Simon the Sorcerer!

Korrekt

Permalänk
Medlem

Samorost?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då kör vi vidare på något lite modernare:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Dead Space 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Dead Space 2

Stämmer bra det!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.