Inet-dator skadad av tvål under frakt

Permalänk

Oh nej tvålen är slut, jag går över till Inet och frågar.
Klart grabben ska va ren 😛

Permalänk
Medlem

Att folk inte uppskattar en stilren dator är utanför mitt förstånd.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Sysop:

Av vilken anledning kan ni justera likes? Nyfiken undran. Vad är de då värda…

Man kan göra rätt mycket med admin-rättigheter. Det betyder inte att det används.

Permalänk

Beställa med frakt eller hämta i butik, det tvål att tänkas på till nästa gång..

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Nog för att det är lite tuffare tider för Intel just nu, men de har väl inte övergått till att tillverka tvål istället för mikrochip? 😉

De också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

In(e)tvålad tvåledarkabel med tvålägesomkopplare i tvålagskartong.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Varför har du datorn med dig in i duschen? 😅

Den är vattenkyld.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

ett, tvål, tre, fyra ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag tror det är någon som tvålar sina händer mellan varje paket.
Det förklarar även fuktskadorna på handtaget.
Hur gick det med pingvinstången?

Personen kan skicka pingvinstången till mig för analys och destruktion. Pingvinstången bör under inga omständigheter ätas upp av personen som tvål i datorn!

Permalänk
Medlem

Inet fick ett rent helvete medan Postnord tvår sina händer 👐 och Konkurrensverket en tanke 💭 sänder...otillbörlig marknadspåverkan, precis som knuffen i duschen....🚿

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Nog för att det är lite tuffare tider för Intel just nu, men de har väl inte övergått till att tillverka tvål istället för mikrochip? 😉

Säkert mer lönsamt eftersom det är >50 % vatten i produkten!
Fast de behöver nog ett bättre namn, "Inte len" tilltalar nog inte leverantörerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Man kan göra rätt mycket med admin-rättigheter. Det betyder inte att det används.

Det var inte ett svar på frågan och med andra ord går det inte att använda sig av likes i en tävling.

Permalänk
Medlem

Tappa inte pingvinstången i duschen.

Skrivet av Sysop:

Det var inte ett svar på frågan och med andra ord går det inte att använda sig av likes i en tävling.

Det går ju inte ändå av flera andra mer eller mindre uppenbara anledningar. Så i det här fallet är nog maktmissbruk och korruption ett par steg ned på spelinspektionens översyn.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Tappa inte pingvinstången i duschen.

Det går ju inte ändå av flera andra mer eller mindre uppenbara anledningar. Så i det här fallet är nog maktmissbruk och korruption ett par steg ned på spelinspektionens översyn.

Nej, men det vore ju intressant att höra tankegångarna kring möjligheten att justera likes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Nej, men det vore ju intressant att höra tankegångarna kring möjligheten att justera likes!

Antar det helt enkelt bara var en av punkterna i databasen som inte ansågs viktig nog att reservera för enbart högre administration.

Men en artikel om hur den fungerar kanske vore av bredare intressant i stort.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har också råkat ut för tvål eller något liknande kommit in i mitt paket.
Det var dock endast energidrycker i mitt packet, så de fick ta sig ett bad i vasken innan konsumtion.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Sysop:

Alltså, det är ju ett handfull individer hätt som har den "makten". Och dessa individer utesluts från samtliga tävlingar pga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Alltså, det är ju ett handfull individer hätt som har den "makten". Och dessa individer utesluts från samtliga tävlingar pga det.

Du kanske skulle läsa vad jag frågar efter, du kan plocka bort tävling ur ekvationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

De som är admins på ett forum har ju även möjlighet att radera eller redigera inlägg.
Alltså inte bara sina egna inlägg utan även andras inlägg.
Det skulle potentiellt kunna missbrukas värre än eventuell likes justering.

Säg om någon har admin rättigheter till hela servern/servrarna/serverparken så skulle de även kunna formatera "hårddisken" och radera hela forumet.

Det är ju lite ironiskt också att du har användarnamn "Sysop", vilket kan ge intrycket av att du är någon som är van vid att ha admin rättigheter.

Ändå verkar du shockad över att admins kan göra saker som inte vanliga användare kan ?

Generellt, som användare av ett forum får man nog lita på det sköts seriöst eller sluta använda forumet.
Är det något specifikt fall av maktmissbruk du upptäcker och kan bevisa så kan du ju antingen kontakta någon högre upp om det inte var högsta bossen som gjorde det och du inte tror det är sanktionerat.
Eller hänga ut Sweclockers någon annanstans på Internet eller "gammelmedia" för att ge det uppmärksamhet.

Skrivet av Enviro:

Man kan göra rätt mycket med admin-rättigheter.

@Sysop
Vi har ingen absolut garanti att inte Enviro raderar hela SweClockers imorgon.

Ser man till tillit eller potentiellt maktmissbruk i en större skala så finns det ju potentiellt värre problem.
Internet är till stor del lite av en "virtuell verklighet".
Men i den verkligheten som finns utomhus så finns det poliser som ska uppehålla lag och ordning.
Om poliser utövar maktmissbruk, är korrumperade eller dylikt så kan det definitvt orsaka större problem än fel antal likes på ett forum.

Eller om man säger banker. Jag sa att Internet är lite av en "virtuell verklighet".
Men mycket med valutor och ekonomi är ju digitalt idag.
Någon som har admin rättigheter till banksystem skulle potentiellt kunna förstöra någons liv.
Tänk om någon bara skulle radera eller tömma dina konton.
Så länge du har pengar så kan du dels plocka ut pengar i kontanter vilket blir svårare att komma åt centralt och du kan även investera i fysiskt guld, silver och andra värdesaker.

Jag kan förstå varför du tycker att forum admins inte ska ändra folks likes.
Men tycker det är lite konstigt att du verkar så förvånad över att det ens kan vara tekniskt möjligt?
Som att just likes är någon slags magisk helig graal som är för mäktig för dödliga människor att ha tillgång till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Lite fredagsfeeling! Bästa sämsta ordvitsen om detta (mest tummar upp 23:59 ikväll) får 500kr presentkort!

@Inet

Var det någon som fick ett presentkort?
Eller var det bara tomma ord?

Permalänk
Inet
Skrivet av GuessWho:

@Inet

Var det någon som fick ett presentkort?
Eller var det bara tomma ord?

Jag glömde helt bort, ber hemskt mycket om ursäkt. Vi tog givetvis screenshot så Grattis @Joppis!

Skickar dig ett PM så får du ditt presentkort

/Daniel

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Jag glömde helt bort, ber hemskt mycket om ursäkt. Vi tog givetvis screenshot så Grattis @Joppis!

<Uppladdad bildlänk>

Skickar dig ett PM så får du ditt presentkort

/Daniel

Stort tack till alla som röstade på mig!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

De som är admins på ett forum har ju även möjlighet att radera eller redigera inlägg.
Alltså inte bara sina egna inlägg utan även andras inlägg.
Det skulle potentiellt kunna missbrukas värre än eventuell likes justering.

Säg om någon har admin rättigheter till hela servern/servrarna/serverparken så skulle de även kunna formatera "hårddisken" och radera hela forumet.

Det är ju lite ironiskt också att du har användarnamn "Sysop", vilket kan ge intrycket av att du är någon som är van vid att ha admin rättigheter.

Ändå verkar du shockad över att admins kan göra saker som inte vanliga användare kan ?

Generellt, som användare av ett forum får man nog lita på det sköts seriöst eller sluta använda forumet.
Är det något specifikt fall av maktmissbruk du upptäcker och kan bevisa så kan du ju antingen kontakta någon högre upp om det inte var högsta bossen som gjorde det och du inte tror det är sanktionerat.
Eller hänga ut Sweclockers någon annanstans på Internet eller "gammelmedia" för att ge det uppmärksamhet.

@Sysop
Vi har ingen absolut garanti att inte Enviro raderar hela SweClockers imorgon.

Ser man till tillit eller potentiellt maktmissbruk i en större skala så finns det ju potentiellt värre problem.
Internet är till stor del lite av en "virtuell verklighet".
Men i den verkligheten som finns utomhus så finns det poliser som ska uppehålla lag och ordning.
Om poliser utövar maktmissbruk, är korrumperade eller dylikt så kan det definitvt orsaka större problem än fel antal likes på ett forum.

Eller om man säger banker. Jag sa att Internet är lite av en "virtuell verklighet".
Men mycket med valutor och ekonomi är ju digitalt idag.
Någon som har admin rättigheter till banksystem skulle potentiellt kunna förstöra någons liv.
Tänk om någon bara skulle radera eller tömma dina konton.
Så länge du har pengar så kan du dels plocka ut pengar i kontanter vilket blir svårare att komma åt centralt och du kan även investera i fysiskt guld, silver och andra värdesaker.

Jag kan förstå varför du tycker att forum admins inte ska ändra folks likes.
Men tycker det är lite konstigt att du verkar så förvånad över att det ens kan vara tekniskt möjligt?
Som att just likes är någon slags magisk helig graal som är för mäktig för dödliga människor att ha tillgång till ?

Jag är absolut inte chockad över att moderatorerna kan ändra och ta bort inlägg (det ligger i positionens natur så att säga), men det jag undrar över är varför man skulle ha möjligheten att kunna justera likes på inlägg - precis som jag skrivit ett antal gånger nu (kanske att det går fram nu!?)…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Stort tack till alla som röstade på mig!

Tror jag gillade ditt inlägg innan jag visste att man "röstade".
Men grattis ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag är absolut inte chockad över att moderatorerna kan ändra och ta bort inlägg (det ligger i positionens natur så att säga), men det jag undrar över är varför man skulle ha möjligheten att kunna justera likes på inlägg - precis som jag skrivit ett antal gånger nu (kanske att det går fram nu!?)…

Jag kan förstå varför uppgifter som lösenord och personuppgifter och sånt kan räknas som känsligare information.

Jag tycker inte att admins ska ändra likes.
Men förstår inte varför det skulle vara så känslig information.?

Hade det inte varit värre om någon ändrar allt du säger genom att ändra dina inlägg än att ta bort någon like från dig?
(Något som är tekniskt möjligt om man kan ändra andras inlägg)

Sen undrar jag också hur det skulle fungera rent tekniskt?
Om du har en eller flera personer som har fulla rättigheter till SweClockers servrar och kan ändra på precis allting, inklusive att radera hela forumet om det hade varit så.
Hur skulle du skydda just likes ?

Ska just olika användares likes lagras på speciella servrar hos Säpo för att inga civila ska kunna manipulera det ?

Visst, att få likes kan vara en kul grej.
Heck, jag t.o.m. likar ditt inlägg så du slipper vara så ledsen.
(kommer trycka tumme upp efter jag postat detta inlägg)

Dels förstår jag inte hur du menar att det ska fungera rent tekniskt.
Om du har utvalda individer som har tillgång till precis allt på SweClockers servrar, hur skulle du då skydda just likes från dessa individer?

Sen tycker jag att du verkar lägga alldeles för stor vikt vid likes.
Du menar att det är så viktigt att ingen inom Geeks AB förtjänar att ha tillgång till informationen?
Antal likes är inte direkt något som är en fara för rikets säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag kan förstå varför uppgifter som lösenord och personuppgifter och sånt kan räknas som känsligare information.

Jag tycker inte att admins ska ändra likes.
Men förstår inte varför det skulle vara så känslig information.?

Hade det inte varit värre om någon ändrar allt du säger genom att ändra dina inlägg än att ta bort någon like från dig?
(Något som är tekniskt möjligt om man kan ändra andras inlägg)

Sen undrar jag också hur det skulle fungera rent tekniskt?
Om du har en eller flera personer som har fulla rättigheter till SweClockers servrar och kan ändra på precis allting, inklusive att radera hela forumet om det hade varit så.
Hur skulle du skydda just likes ?

Ska just olika användares likes lagras på speciella servrar hos Säpo för att inga civila ska kunna manipulera det ?

Visst, att få likes kan vara en kul grej.
Heck, jag t.o.m. likar ditt inlägg så du slipper vara så ledsen.
(kommer trycka tumme upp efter jag postat detta inlägg)

Dels förstår jag inte hur du menar att det ska fungera rent tekniskt.
Om du har utvalda individer som har tillgång till precis allt på SweClockers servrar, hur skulle du då skydda just likes från dessa individer?

Sen tycker jag att du verkar lägga alldeles för stor vikt vid likes.
Du menar att det är så viktigt att ingen inom Geeks AB förtjänar att ha tillgång till informationen?
Antal likes är inte direkt något som är en fara för rikets säkerhet.

Rent tekniskt borde inte likes vara anonyma, många andra plattformar visar vem som har likat dig.

Permalänk

När man tror på någon SÅPAss mycket för att den sade att man får TVÅ Likadana om man gör så.

Permalänk
Medlem

Man får passa sig så man inte tappar tvålen i duschen här verkar det som.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Bara köra

Inställningen från Inet och andra företag brukar vara att man ska öppna och köra.

Ser för mig själv hur någon influenser fått en större tvålleverans som sabbar en gamers gaminghelg.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Som en som jobbar på ett ställe som tar emot vanliga sändningar och returer från postnord dagligen (och i princip alla andra stors aktörer i Sverige) kan säga att det finns ingen säkerhet i hur de hanterar paket. Paketen "lastas" i deras metall burar utan någon tanke på om ett paket är ömtåligt, väger mycket eller lite. Vi får lätta paket returer på 1-5kg längst ner som mer eller mindre krossas av andra paket på 20-25kg ovanpå.

Hur saker hanteras på terminal kan jag inte säga men hur det levereras till oss skiljer sig mycket från t.ex Schenker, DHL eller UPS som leverar det på pallar eller separat i små bilar och överlag så är paketen i något bättre skick.