2 st Mini-itx moderkort. ASRock b650I Lightning wifi. Defekta
Halloj,
Som rubriken lyder så är det dags att kolla intresset för dessa moderkort då energin samt tiden inte räcker till.
En trött småbarnsföräldrar sa till sin gode vän- " Hur fan kan du köpa en färdigbyggd dator? Du kan ju bygga ihop en själv för mycket mindre pengar" Sagt och gjort så började jag köpa in delar till hans bygge och satt ihop allt utan problem tills jag starta datorn...
Det visade sig att jag hade böjt en pin under bygget och därefter funkade bara en ramslot.
Jag sa att det är lugnt, det är mitt fel. jag köper ett nytt likadant och smäller in det nya på nolltid. Jo jävlar...
Jag köpte ett nytt. Skulle bara ner till källaren för att, ja du vet "mys" titta till den. Så jag tar bort plastskyddet för cpu:n på det nya moderkortet kollar så att alla pins är hela och ska bara sätta tillbaka skiten MEN tappar såklart skyddet på pinsen.. Så nu sitter jag med två trasiga moderkort och ett extremt mycket dyrare bygge än vad jag påstod att jag skulle lyckas med.
Så är ni intresserade så släng iväg ett bud så får vi se vad vi landar i.
Det första moderkort funkar fint med endast ett ram. Det andra startar inte ens.
Inköpsdatum är 2024-08-05 repspektive 2024-09-09
Det är väldigt svårt att få någon bra bild på detta men önskas fler bilder så löser jag det.
Har ni frågor så ta det i pm så ska jag försöka svara så snabbt jag kan.
Mvh Trött