Missa inte Månadens Drop!
Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Har man stadsnät kan man lika gärna ta den billigaste då alla är snarlika. Det är extremt sällan man har problem, och de gånger det är problem påverkar det alla kunder oavsett vilken leverantör man har.

Har haft Bahnhof en tid men de har tyvärr bland den sämsta supporten. Brukar maila dem för skojs skull när stadsnätet ligger nere, och i snitt tar de 6-8 dagar på sig att svara, varvid problemet oftast redan har löst sig.

håller inte alls med dig. bahnhof enligt mig är den som har bäste service, har fått 10-12 månader totalt gratis nät, när jag haft mina problem. som inte bero på dom. sen bero allt på vart i landet man bor, som avgör hur bra stadsnätet är och teknikerna som sköter det. maila kan jag förstå, det är alla dålig på... =/ ring istället, det är vad jag aldrig gör. där ser man klart och tydlig skillnad, kan jag tycka. när det kommer till stadsnätet, så behöver inte alla va drabbad av samma problem, det bero helt på vad för fel det är ju. som exempel, är en kabel av. så drabbar det inte alla, utan bara ett visst område eller adress ju. så håller inte med dig där.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Har nyligen bytt till Bahnhof villafiber från Telia. Hade Telia i 7-8 år utan ett enda avbrott vad jag noterade. Bra hastighet och toppen ping också.
Min erfarenhet av Bahnhof hittills är tyvärr inte den bästa. Jag har redan under de första månaderna haft avbrott en hel förmiddag. Övergången till deras fiber kändes rörig. Deras kundtjänst svarade inte på mail och långa telefonköer. Telia var tyvärr väldigt mycker dyrare annars hade jag inte bytt.
Så Bahnhof må vara bra på integritet, men Telias är tekniskt bättre och har mycket bättre kundtjänst.

Haft samma erfarenheter. Föräldrarna hade Telia över 20 år med väldigt få avbrott, både på ADSL på gamla adressen & fiber (Telia öppen fiber) på ny adressen.

Med Bahnhof har jag haft betydligt mer avbrott och strul, packet loss och hög MS o.s.v. , även bråk i kundtjänsten för att de håller på och fular sig med tillägg på räkningen som man måste ringa och ta bort.

Annars är jag nog nöjd skulle jag säga.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Med anledning av den här tråden kollade jag upp priset på mitt Bahnhof-abonnemang i GlobalConnects stadsnät.

Jag betalar 529 kr för 500/500, men listpriset både hos stadsnätet och Bahnhof är 499 kr. Dom ligger alltså och snor extra av mig varje månad - och under en lång tid. Det är ett tecken på att något är jävligt osunt hos Bahnhof…dags att se sig om efter en annan leverantör.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

det bästa man kan göra är att byta varje black friday/week.. då brukar det va fina erbjudanden
för dom flesta operatörer skiter fullständigt i att ha trogna kunder som stannar länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Med anledning av den här tråden kollade jag upp priset på mitt Bahnhof-abonnemang i GlobalConnects stadsnät.

Jag betalar 529 kr för 500/500, men listpriset både hos stadsnätet och Bahnhof är 499 kr. Dom ligger alltså och snor extra av mig varje månad - och under en lång tid. Det är ett tecken på att något är jävligt osunt hos Bahnhof…dags att se sig om efter en annan leverantör.

Priser ändras och det finns typ ingen leverantör(vad jag vet) som sänker priset automatiskt utan det får man hålla koll på själv

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Priser ändras och det finns typ ingen leverantör(vad jag vet) som sänker priset automatiskt utan det får man hålla koll på själv

Höja automatiskt har gått jättebra!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Hur ofta behöver man ha kontakt med leverantören?
Sen min operatör grävde ner fiber till mig, så har jag kontaktat dem en gång och det var för att FTTH boxen hade gått sönder.
Anmälde dem på morgonen och runt lunch var de och bytte den. Problem solved.

Ser mängder av dessa trådar här på Sweclockers, men ser inte från mitt perspektiv hur det kan vara massa bekymmer. När man kommer ifrån att det bara funkar..

Beror på. Räknar jag privat. 3 ggr det senaste året med 2 olika för Bredband.
Räknar jag genom jobbet - desto mer.
Riktigt dåligt varje gång...

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk

Bahnhof funkar fint. Men det gör garanterat de andra också här i stadsnätet. Hamnade på Bahnhof endast pga att de är billigast. Bahnhof endast 149kr/månad för 100/10. Telia skall ha 3x priset för sitt 100/10 mbit vilket är sjukt. Vad ger det extra i mervärde för en person som inte jaggar ping?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Höja automatiskt har gått jättebra!

Ja såklart

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Kör Boxer och har inget att klaga på.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Sedan jag flytta till hus har jag kört på Telia pga bra erbjudanden och väldigt stabilt till i somras då jag bytte till Bahnhof, men det märktes att det hände nått, mer störningar och speciellt i spel.

Nu gick jag tillbaka till Telia och fick 1000/1000 + tv paket för 459Kr i 1 år vilket var svårt att stå emot

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Obenetwork

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Med anledning av den här tråden kollade jag upp priset på mitt Bahnhof-abonnemang i GlobalConnects stadsnät.

Jag betalar 529 kr för 500/500, men listpriset både hos stadsnätet och Bahnhof är 499 kr. Dom ligger alltså och snor extra av mig varje månad - och under en lång tid. Det är ett tecken på att något är jävligt osunt hos Bahnhof…dags att se sig om efter en annan leverantör.

Bahnhofs smyghöjningar mot existerande kunder

Första gången jag märkte att Bahnhof smyghöjde mitt pris så hörde jag av mig till dem och de justerade ner mitt pris direkt. Nu när de har smyghöjt mig igen så får det räcka. Jag har sagt upp mitt abonnemang och siktar in mig på att välja ny leverantör på black friday. Om tillräckligt många tröttnar så blir de tvingade att sluta med den här rätt uppenbara strategin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Bahnhofs smyghöjningar mot existerande kunder

Första gången jag märkte att Bahnhof smyghöjde mitt pris så hörde jag av mig till dem och de justerade ner mitt pris direkt. Nu när de har smyghöjt mig igen så får det räcka. Jag har sagt upp mitt abonnemang och siktar in mig på att välja ny leverantör på black friday. Om tillräckligt många tröttnar så blir de tvingade att sluta med den här rätt uppenbara strategin.

Fy fan, dom har ju satt det där i system. En kund färre här då. Obenetworks säger sig vara transparenta även med prissättningen, så det kanske får bli min nya leverantör efter 5 år med Bahnhof.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar på Bahnhof har de tyvärr rätt. Bahnhof lever inte upp till sina tidigare standarder. De utmärker sig varken i pris eller hastighet, och kundtjänsten är dålig. De snålar med IP-adresser och sätter användare bakom NAT som standard. Givetvis får man betala extra för att få egen IP... vilket borde vara standard.

Nu har jag Telia (gruppavtal, vilket gör dem väldigt billiga). Kundtjänsten är lysande och routing är fantastisk – jag tror inte man kan få bättre i Sverige. De äger sitt nät och ger oss egen IP.

Det jag har emot Telia är att de sparar loggar om IP-historik i upp till 12 månader. Eftersom jag inte sysslar med olagligheter stör det mig inte, men det känns onödigt att de sparar irrelevant information om mitt hushåll.

Självklart finns det många andra leverantörer, men de flesta hyr in sig hos större nätägare, vilket gör att jag har svårt att se vad de tillför för mervärde, förutom att bidra till konkurrens och pressa ner priserna något.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Har man stadsnät kan man lika gärna ta den billigaste då alla är snarlika. Det är extremt sällan man har problem, och de gånger det är problem påverkar det alla kunder oavsett vilken leverantör man har.

Har haft Bahnhof en tid men de har tyvärr bland den sämsta supporten. Brukar maila dem för skojs skull när stadsnätet ligger nere, och i snitt tar de 6-8 dagar på sig att svara, varvid problemet oftast redan har löst sig.

Jag jobbar som nätverkstekniker i ett stadsnät och jag kan säga att det spelar storroll vilken leverantör man väljer. Det skiljer allt ifrån pris, support, kapacitet och om de är redundanta till stadsnätet man sitter i. Det är många leverantörer som inte betalar för redundans upp till stadsnätet även om det finns tillgängligt.

Jag vill slå ett slag för Arkaden. De har bra support och det går väldigt fort att få tag i dom som kund om det är nått problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

NWT Media bredband , 271kr för 100mbit
8ms , får ca 103/102 i hastighet.
Haft snart 1 år utan några problem.

gick från bahnhof.

Har dock för mig att de kör med CGNAT, utan möjlighet att få publik IP (oavsett om man betalar för det eller ej). Detta skulle definitivt en deal-breaker för mig personligen. Det fungerar väl hyfsat i en sommarstuga eller liknande där man troligen mest konsumerar innehåll från diverse streaming-tjänster dock.

Skrivet av huttala:

Däremot börjar det bli en del grejer ja måste köra direkt på IP och inte domännamn, och måste därför vara helt 100% på att mitt IP inte ändrar sig. Även om de inte gjort det på över ett år nu så vill man inte vara bortrest och de visar sig att IPt ändrat sig.

Får man fråga vad det är för typ av prylar?

Med tanke på att de enligt tråden nedan erbjuder folk statiskt IPv6-prefix om de kontaktar supporten om detta så är det väl inte helt omöjligt att de kan tänkas göra samma sak för en IPv4-adress om man ber snällt. Du kan ju testa att kontakta deras support och fråga.

#20381180

Skrivet av Fenrisulvfan:

Jo, det tycker jag, jag kan få 1200/100 på KOAX, medans max på fiber är 1000/1000 som dessutom är förpestat av stadsnätet. Det fanns en tid då BBB skötte Fiber och då var det bra, men det är nog 20 år sedan.

Tele2s senaste modem har dock varken WAN- eller LAN-portar snabbare än 1 Gbit/s vad jag har sett, så för annat än kunder som har en viss äldre modell så handlar 1200 Mbit/s mest om falsk marknadsföring.

På fiber finns det ju de som erbjuder både 2-2.5, 5 och 10 Gbit/s, dock sällan via stadsnäten så att man gärna vill slippa dem om möjligt har du rätt i.

Skrivet av matte56:

Priser ändras och det finns typ ingen leverantör(vad jag vet) som sänker priset automatiskt utan det får man hålla koll på själv

Det är ju dock en annan sak när leverantören verkar ha satt i system att höja priset och sedan ganska snart efter sänka det igen. På så sätt kan de marknadsföra ett lägre pris medan en stor del av kunderna i praktiken sitter och betalar ett högre pris.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Jag tycker Halebop är väldigt bra.
Har haft dom i 2 månader nu. Bytte ifrån Bredband2 då dom avslutade min bindningstid så att dom kunde höja åriset.
Mer om det i DENNA tråd.
Halebop har generösa öppettider till supporten. Dock bara chatt men det är helt okej för min del.
Bredband2 har en väldigt dålig kundservice. Den är i princip öppen några få timmar på dagarna.
Och så tar det väldigt lång tid innan dom ändrar på tjänsterna.
Dom kopplade upp mig på en CGNAT och jag bad dom ta bort den. Det tog nästan 2 veckor att göra detta.
Sen när jag bytte till Halebop så hade dom fixat så att Halebop kunde ta över tjänsten.
Jag blev kund hos Bredband2/A3/Alltele när jag flyttade in i min första lägenhet 2007.
Och dom ville inte sänka priset heller för att få behålla mig som kund.

Halebop kör inte men någon CGNAT alls. Dom kör med Telias DNS.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Bor på landet där det inte finns fiber draget så jag har mobilt bredband via Hallon (3) och det funkar bra 9 - 10 månader per år dvs den tiden vi inte har någon turistsäsong. Under sommaren blir hastigheten klart sämre när vi har uppåt halvmiljonen fritidsboende och turister på ön.

Värst av alla är Telia som jag hade tidigare som krävde mig kvartal efter kvartal på kvartalsavgiften trots avbrott på kabeln ut till mig så jag inte ens hade någon internetuppkoppling vilket slutade med att de hotade med inkasso om jag inte betalade kvartalsfakturorna. Trots att jag betalade internetuppkopplingen (kvartalsfakturorna) under nästan ett år utan att ha någon uppkoppling så avslutades det med att Telia sade upp avtalet och vägrade betala tillbaka en enda krona. BEDRAGARE!

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Telia är enligt mig överlägset bäst, helt enkelt för att du normalt sett inte behöver kontakta supporten. De flesta andra operatörer har ofta problem till små sajter och mellan kunder, både internt och till andra operatörer. Telia känns helt klart stabilast och det är i stort sett helt omöjligt att få hjälp med den typen av problem oavsett vilken operatör man har, därför tvingas man helt enkelt välja den som har minst problem. Telia. Bahnhof strax efter.

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win11

Permalänk
Medlem

Det är så spännande att se att folk har helt 180 grader motsatta uppfattningar om samma ISP.
Detta tyder ju på att det finns personberoenden hos samma operatörer/företag som alltså agerar olika från fall till fall, väldigt trist.

Nån ovan hade dåliga erfarenheter av Telia.
Jag har kört Telia den större delen av dom senaste 9 åren, och är supernöjd. Alltid bra hastigheter och responstid/peering överallt jag behöver.
Dom få gånger det varit problem har dom legat på Open Infra för att få dom lösta, samt att jag fick runt 120% kompensation av kostnaden för den tiden problemet kvarstod.
Enda problemet är att dom är dyra som fasen, så det får man lösa genom att binda om sig när dom har kampanj.

Slutsatsen jag drar är ju tyvärr att det är svårt att utfärda en generell rekommendation då det verkar kunna skilja stort från fall till fall.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Telenor kan ju dra åt skogen har ja kommit fram till nu.
Sa upp skiten för att de ska vara uppsagt lagom till sista november. Nu har de stängt av nätet helt.

Ringer support.. "Just nu är det samtal före, men vi räknar med att hjälpa dig så fort vi kan.... Beräknad kötid FEMTIOEN minuter".

ARGH!!!

Edit: Som tur var fick ja en schysst medarbetare som beklagade sig över att de stängt ner mitt nät en en månad och en vecka för tidigt. Han öppna upp det igen, men fick såklart nytt IP..

Permalänk
Medlem

Bytte till Inleed från Telia under september fick 1000/1000 för 325:- i månaden och kan inte vara nöjdare!

Permalänk

Kör med tele2, sällan problem får jag säga. Det tråkiga är att man måste ringa och tjata varje år för att få ned priset

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Bahnhof är kanske inte billigast men jag har inget att klaga på. Bredband2 var jag väldigt nöjd med också.
Jag har haft Telia och har nu Tele2, det har fungerat hjälpligt.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av blunden:

Får man fråga vad det är för typ av prylar?

Just nu är det vitlistningar av IP-nummer till testmiljöer för integrationer (jag jobbar hemifrån som kodknackare). De kan inte hantera domännamn utan man måste ge IP.

Sen är det även krångligt om jag inte är hemma när IP byts ut när man ska komma åt mina egna grejer då loopia är ett helvete att hålla ajour. Ibland funkar det med deras DynDNS, ibland inte.

Skrivet av blunden:

Med tanke på att de enligt tråden nedan erbjuder folk statiskt IPv6-prefix om de kontaktar supporten om detta så är det väl inte helt omöjligt att de kan tänkas göra samma sak för en IPv4-adress om man ber snällt. Du kan ju testa att kontakta deras support och fråga.

#20381180

Låter ju lovande! Ska hålla ögonen öppna på dem för att se om de kommer någon bra deal när de närmar sig black friday. Tack för info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Just nu är det vitlistningar av IP-nummer till testmiljöer för integrationer (jag jobbar hemifrån som kodknackare). De kan inte hantera domännamn utan man måste ge IP.

Låter ju lovande! Ska hålla ögonen öppna på dem för att se om de kommer någon bra deal när de närmar sig black friday. Tack för info.

Aha, ja det behöver jag också ibland. Tolkade det som att du hade saker i ditt eget nätverk som krävde det.

Att döma av deras svar här är Obenetwork inte så mycket för den typen av kampanjer så skulle nog inte räkna med det.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Representant
Skrivet av Mullvaden83:

Hands down @Obenetwork
Publika IP adresser.
Tok snabb support av folk som vet vad dom pratar om. Inte nån åsna som inte vet ens vad en ipadress är från ett callcenter i Barca.
Support svarar på mail samma dag/aldrig telefonkö.
(Hoppas ni inte blir för stora, Obe. Så ni åker ner i Bahnhofs håla.) <3

Du ska veta att detta är faktiskt ett samtalsämne som vi driver internt. Hur ska vi kunna bibehålla våran support till våra kunder i takt med att vi växer? Om någon i framtiden känner att vi börjar tunna lite på supporten och vi blir för fyrkantiga påminn oss om det här meddelandet - vill aldrig hamna där!

Skrivet av Mullvaden83:

Suger dock att Fiber har blivit så jävla dyrt pga statsnätens ockerpriser till ISPer. Vet inte om ISPerna oxå saftar på priset efter Nätoperatörernas priser. Men alla verkar ha ungefär samma pris i portalerna så måste vara nätoperatörernas ocker.

Stadsnäten saftar mer än vad som behövs tycker vi - kan inte säga det samma om operatörerna.

Visa signatur

Obenet Support
https://obe.net

Permalänk
Representant
Skrivet av huttala:

@Obenetwork ni verkar få bra kritik här.
Publikt IP är ju najs, kan man göra det ännu mer najs med ett fast IP genom er? Har en del server drift hemma och det vore skönt att alltid ha samma IP.

Maila oss och skriv att du önskar fast-ip via DHCP (mac-adress-låsning) så fixar vi det! Skicka gärna med mac-adresserna.

Visa signatur

Obenet Support
https://obe.net

Permalänk
Medlem

Inget öppet nät utan stängt så vi har inget att välja på, Ownit, 95kr/mån för 1000/1000, nätet funkar kanon inget av barnen klagar på lagg.
Senaste 8 åren har vi haft problem 3 gånger, då har switchen behövt startas om, det går på några minuter att gå ner i huset och göra en norsk reset på den.

Vi har 10 huskroppar i föreningen så det har varit väldigt lite strul måste jag säga.
Supporten hos Ownit är dessutom kanon.

Sedan några år tillbaka så äger Telenor Ownit, men det har varit lika klanderfritt.