Månadens Drop! Super-grafik till minipris

Permalänk
Medlem

För att vara konstruktiv var det inte ett intressant drop på grund av priset. Men det är ju inte Inets fel utan tillverkarens.

Så fortsätt gärna!

Jag har insett att jag får stanna på 1070.

Ser ut som att de sålde 17st så inte helt fel ändå.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Har noterat att Amazon har många sådana här skumma deals med bra pris men över en månads leveranstid. Någon som vet what's up with that?

I det hör fallet skulle jag välja Inet bara för leveranstiden. (Och pingvinstången.)

Det brukar sällan stämma. Ibland så står det ett halvår men skickas ett par dagar senare. Tror det är när lagerstatus hos leverantören(eller hur snabb leverantören är) är obekräftad.

Det brukar ändå gå rätt fort.

Permalänk
Medlem

Är sugen men så nära 5000-serien nu så inväntar den istället.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Inget för mig, men så är det ju med drops. Passar inte alla

Själv väntar jag dock på 5070, har väntat så många år nu så känns korkat att hoppa på 4000 serien när 5000 är så nära

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Alltså OLED är ju så bra att oavsett FPS (nästan) är det värt det Tycker det låter som du tog ett klokt beslut, den skärmen kan du ju använda i flera år framåt.

Mvh

Nej jag är supernöjd med uppgraderingen (från halvtrasig fullhd tn 60hz döda pixlar och ett 20 tal tripsar som krupit in och dött) . Och förvånad över hur lite kompromisser jag behövt göra grafiskt. Samtidigt spelar jag kanske inte de mest krävande spelen som cyberpunk ultra Rt som tur är.
Samtidigt är bättre aldrig fel, hade en dator med 6800xt före jag flyttade men sålde för jag fick för mig att klara mig på laptop och konsol hahaha.
Satsar på ett kort i stil med 5070/6070. 4000 serien känns för gammal för att köpa idag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

För att vara konstruktiv var det inte ett intressant drop på grund av priset. Men det är ju inte Inets fel utan tillverkarens.

Så fortsätt gärna!

Jag har insett att jag får stanna på 1070.

Ser ut som att de sålde 17st så inte helt fel ändå.

24 stycken sålda i nuläget!

Säger dock som många andra. 5000serien är så nära nu! Får vänta en stund till innan man tömmer spargrisen

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk

7900 GRE

7900 GRE ger ju nästan samma prestanda för 2k mindre. Bättre deal om inte RT är viktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Länka gärna till alla dessa "deals" som är lika bra som denna och inte enbart ett enda exemplar. Jag väntar.

Du kommer att få vänta länge.

Permalänk
Medlem

Blev en helt ny dator med detta kort, nu blir det nudlar.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Skrivet av LecToR:

Blev en helt ny dator med detta kort, nu blir det nudlar.

Trevligt, vilka andra komponenter blev det?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej jag är supernöjd med uppgraderingen (från halvtrasig fullhd tn 60hz döda pixlar och ett 20 tal tripsar som krupit in och dött) . Och förvånad över hur lite kompromisser jag behövt göra grafiskt. Samtidigt spelar jag kanske inte de mest krävande spelen som cyberpunk ultra Rt som tur är.
Samtidigt är bättre aldrig fel, hade en dator med 6800xt före jag flyttade men sålde för jag fick för mig att klara mig på laptop och konsol hahaha.
Satsar på ett kort i stil med 5070/6070. 4000 serien känns för gammal för att köpa idag.

Jag förstår dig, det känns som att 4000 serien är äldre och 5000 runt hörnet och därför vill man vänta.

Samtidigt tror jag att priserna på de nya korten kommer vara relativt höga, och det kommer nog gå att göra en del fynd de kommande månaderna, särskilt bland 4070 Super, 4070 Ti Super samt 4080 Super

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hade den hetat 5070 Ti 16GB och det priset då jävlar hade det varit en beställning.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080 (NYA UPPGRADERING PÅ G - CPU, MODERKORT OCH RAM MINNEN SNART) (GPU - Inför nya RTX 5000 serien kommer)

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

kommer hem nu och ser att man missat månadens drop med 20min.. sad face

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det brukar sällan stämma. Ibland så står det ett halvår men skickas ett par dagar senare. Tror det är när lagerstatus hos leverantören(eller hur snabb leverantören är) är obekräftad.

Det brukar ändå gå rätt fort.

Okej, tack! Då ska jag våga prova nästa gång jag ser något riktigt bra. Såg ett 4080 en bra bit under €1000 för några veckor sedan, men undvek köp när jag såg leveranstiden.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

säkert en stabil deal men oavsett hur mycket det rabatteras ner vet jg inte om 9k slutpris är "minipris"... LOL 9000kr är 9000kr och är rätt saftigt för en medelsvensson att lägga på en pryl oavsett om det är en möbel, cykel eller grafikkort.

kanske om de sålde rtx 3050 för 1499 kan man kalla det minipris, som exempel.

ändra till sjyst pris, najs prajs(tm?), prisreducerad eller vad för nåt annat som helst haha

Håller med! Det kanske är ett bra pris, men blir lite provocerad av att 9000 kallas för ”minipris”…

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite komiskt att vissa medlemmar tycker man ska vara "tacksam" för en halvklass deal när företaget som säljer både får exponering och reklam gentemot alla medlemmar på Sweclockers genom erbjudandet och även troligtvis fortfarande gör vinst på varan. De har såklart också valt ut något som de vill bli av med så det inte blir liggande inför 5000 serien och prispress på gamla 4000 kort.

Vi kan väl iallafall leva i verkligheten och inse att det inte finns något företag som vill bedriva välgörenhet bara för att vara "snälla" mot oss.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Tycker det är lite komiskt att vissa medlemmar tycker man ska vara "tacksam" för en halvklass deal när företaget som säljer både får exponering och reklam gentemot alla medlemmar på Sweclockers genom erbjudandet och även troligtvis fortfarande gör vinst på varan. De har såklart också valt ut något som de vill bli av med så det inte blir liggande inför 5000 serien och prispress på gamla 4000 kort.

Vi kan väl iallafall leva i verkligheten och inse att det inte finns något företag som vill bedriva välgörenhet bara för att vara "snälla" mot oss.

Jag tycker snarare att din syn på det är otroligt cynisk och nihilistisk. Varför skulle inte ett företag kunna göra "gott" utan att ha maximal vinst som högsta mål? Inet har gång på gång visat att de vill erbjuda bra deals, främst genom sina streams och erbjudanden bland annat här. Alla är anställda, men det kräver mer än att bara dyka upp om man vill leverera service på den nivån som de gör, denna gången tillsammans med Sweclockers.

Det finns inte någon annan ÅF i Sverige som kommer i närheten av de priser Inet har på sina streams eller på detta kort ex, endast Amazon som vid enskilda tillfällen kommer nära, men aldrig i samma omfattning. Det är ju oerhört få företag eller sidor som gör något liknande detta, någonstans inom någon bransch (generellt).

Sedan kräver det givetvis tid och energi från olika individer, sannolikt får de inte mer betalt för att de har det engagemanget utöver sina ordinarie arbetsuppgifter.

Återigen, det är valfritt att köpa och ta del av, om det på något vis är problematiskt för en enskild individ att grejer som dessa görs så har antagligen många andra sidor någon form av spel/dator avdelning. Exempelvis så har Aftonbladet "Data, IT, högteknologi", följ den sidan så, vem vet kanske dyker det upp ett drop på 4070 Ti Super där också med mer än 28% rabatt

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

För att?

För att Amazon är ett oetiskt företag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag tycker snarare att din syn på det är otroligt cynisk och nihilistisk. Varför skulle inte ett företag kunna göra "gott" utan att ha maximal vinst som högsta mål? Inet har gång på gång visat att de vill erbjuda bra deals, främst genom sina streams och erbjudanden bland annat här. Alla är anställda, men det kräver mer än att bara dyka upp om man vill leverera service på den nivån som de gör, denna gången tillsammans med Sweclockers.

Det finns inte någon annan ÅF i Sverige som kommer i närheten av de priser Inet har på sina streams eller på detta kort ex, endast Amazon som vid enskilda tillfällen kommer nära, men aldrig i samma omfattning. Det är ju oerhört få företag eller sidor som gör något liknande detta, någonstans inom någon bransch (generellt).

Sedan kräver det givetvis tid och energi från olika individer, sannolikt får de inte mer betalt för att de har det engagemanget utöver sina ordinarie arbetsuppgifter.

Återigen, det är valfritt att köpa och ta del av, om det på något vis är problematiskt för en enskild individ att grejer som dessa görs så har antagligen många andra sidor någon form av spel/dator avdelning. Exempelvis så har Aftonbladet "Data, IT, högteknologi", följ den sidan så, vem vet kanske dyker det upp ett drop på 4070 Ti Super där också med mer än 28% rabatt

Mvh

Och du tror inte det här fokuset som Inet har på kundnöjdhet syns på sista raden eller? Jag gillar också Inet men jag ser inte varför man ska tillbe dom som om de vore gudarna på datorskyarna.

Vi återkommande kunder tycker jag har mer än rätt att visa vad vi tycker och inte bara svälja det vi matas med varje gång.

Vad är det som säger att Inet fortsätter att sätta oss först om vi inte ställer krav? Då vore det snarare lätt för dom att sakta men säkert bli som elgiganten eller netonnet och ändå få massiva vinster. Tror du vi kunder vinner på det i längden? Knappast.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Eller hur, buhu jag får inte utlopp för mitt konsumtionsbehov så jag uttrycker mitt missnöje.

Detta är lyxkonsumtion, om det inte passar går det alldeles utmärkt att låta bli att handla, eller titta på ett billigare alternativ som passar plånboken/budgeten

Mvh

Är det inte det som är poängen? Att de som inte är ute efter att tillfredsställa ett konsumtionsbehov inte är så lockade av ett kort för 10 lax?

Ville jag köpa ett kort för nära 10 000, så hade jag gjort det redan.

Hade det däremot varit ett schysst kort med 10+ gb minne för 4-5 tusen, då kan man börja snacka minipris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

kommer hem nu och ser att man missat månadens drop med 20min.. sad face

Du får komma hem 20min tidigare nästa gång.

Permalänk
Medlem

Ser att någon härifrån lagt upp ett kort för 9600 på Tradera. Är väl tekniskt sett tillåtet (ser inget om det i reglerna) men lite trist ändå. Jag gissar att om Swec/Inet visste vem det var hade de inte tillåtit dem att delta i framtida drops.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Ser att någon härifrån lagt upp ett kort för 9600 på Tradera. Är väl tekniskt sett tillåtet (ser inget om det i reglerna) men lite trist ändå. Jag gissar att om Swec/Inet visste vem det var hade de inte tillåtit dem att delta i framtida drops.

Man måste fan vara desperat om man är villig att riskera utsätta sig för traderas bluffköpare för att tjäna 401kr och en pingvinstång.