ShowCase: Tre program som demonstrerar AI med Geforce RTX 40-serien

Permalänk
Melding Plague

ShowCase: Tre program som demonstrerar AI med Geforce RTX 40-serien

Häng med på en snabb genomgång av AI-program från Nvidia, som ger en glimt av hur AI kommer att forma framtidens datoranvändning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra artikel! Tack för detta.
Finns det planer för AI att ta bort dialekter? Te.x. skånska eller norrländska etc? Är kanske inte ens möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Finns det planer för AI att ta bort dialekter? Te.x. skånska eller norrländska etc? Är kanske inte ens möjligt.

Hey vaddå ta bort skånska!? Kan göra om allt till skånska istället!

Permalänk
Medlem

nvidia broadcast har jag använt länge nu riktigt bra på att ta bort bakgrudnsljud, kan i princip slå på mitt tangentbord med cherry mx blue medans jag pratar utan att andra hör någonting i t.ex discord o liknande

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

nvidia broadcast har jag använt länge nu riktigt bra på att ta bort bakgrudnsljud, kan i princip slå på mitt tangentbord med cherry mx blue medans jag pratar utan att andra hör någonting i t.ex discord o liknande

Får mig att tänka på denna
https://m.youtube.com/watch?v=mNTtg6-lYrI

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Skärpning!

Mvh,
En skåning

Permalänk
Medlem

Att ta bort skånska eller norrlänska dialekter var att gå ett steg för långt @Chromatic!!!
Men gnällbälte-dialekten, där är vi väl alla överrens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Att ta bort skånska eller norrlänska dialekter var att gå ett steg för långt @Chromatic!!!
Men gnällbälte-dialekten, där är vi väl alla överrens?

Norrlänskan kan vi bevara, men helt enig med gnällbältet...

Men skånska... går det ens att räknas som en dialekt och inte bara en imitation av läten som skall efterlikna ett språk?

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Linus Torvalds reckons AI is ‘90% marketing and 10% reality’

https://www.tomshardware.com/tech-industry/artificial-intelli...

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Men skånska... går det ens att räknas som en dialekt och inte bara en imitation av läten som skall efterlikna ett språk?

Var tvungen att skriva två dialekter, vill ju inte peka ut skåningarna.
Men jag undrar om AI hade kunnat lyssna på en röst, och sedan återskapa den fast utan dialekterna, och till sist vara så bra att det går att göra live.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av serverfel:

Hey vaddå ta bort skånska!? Kan göra om allt till skånska istället!

Det verkar vara svårt tyvärr.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-lar-sig-ai-skanska-for...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Var tvungen att skriva två dialekter, vill ju inte peka ut skåningarna.
Men jag undrar om AI hade kunnat lyssna på en röst, och sedan återskapa den fast utan dialekterna, och till sist vara så bra att det går att göra live.

Hörs skånskan igenom sådan klassisk röstförvrängning man brukade se i filmer tro? 😅

Skrivet av Necrophor:

Trodde man kalla dem för Danskjävlar.. 🤔