Alla fyndtips från mellandagsrean

Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Moderator
Moderator

Diskussionen om hur man bör eller inte bör göra med den felaktigt prissatta gungan har brutits ut och återfinns numera i Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’, eftersom det blir ett sidospår som inte riktigt får plats i just fynddiskussionstråden.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Skulle vara kul att prova, men ändå 1800kr. Någon som har den och kan ge lite inpuit?

Det finns en väldig massa bakmaskiner begagnat för 100-250 om du bara vill testa.

Principen är så simpel att du kommer kunna få en bra uppfattning av bakmaskiner även med en 90-talsmaskin.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om ÖoB har vanliga kolsyremaskiner dvs ej QuickConnect? Rätt lätt att räkna hem kostnaden med tanke på vad QC flaskorna kostar i butik. Inte ovanligt med 29 kr per påfyllning av den vanliga sorten medan nya QC kostar 80-100kr flaskan.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Is there any separate thread discussing robot vacuum cleaners? Or do we discuss them here itself?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av last_grimm:

Is there any separate thread discussing robot vacuum cleaners? Or do we discuss them here itself?

Den här tråden är endast till för diskussion av fynden i tipstråden.
Finns några trådar på ämnet robotdammsugare i https://www.sweclockers.com/forum/169-smarta-hem som kanske passar bra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

try this thread https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700378-val-av-robotda...

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Någon som vet om ÖoB har vanliga kolsyremaskiner dvs ej QuickConnect? Rätt lätt att räkna hem kostnaden med tanke på vad QC flaskorna kostar i butik. Inte ovanligt med 29 kr per påfyllning av den vanliga sorten medan nya QC kostar 80-100kr flaskan.

Elgiganten har AGA påfyllning för "vanliga" som är rätt billig, tror den är typ 29kr. Vad det gäller ÖoB så har de 30% på påfyllning/utbyte i samma kampanj jag tipsade om. Kollade inte priser för det men det var i alla fall 30% rabatt. För SodaStream så blir det 55,30kr(79kr).

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Är det andra kolsyrepatroner till quickconnect-maskinerna än vad det är till dom man skruvar in vattenflaskan i?
I sånt fall och om dom patronerna är dyrare så känns det inte som att man har någon brådska att byta till quickconnect.

Jag minns originalmaskinerna som man väl kan kalla quickconnect, bara putta in flarran, dra ner spaken och trycka på knappen.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Är det andra kolsyrepatroner till quickconnect-maskinerna än vad det är till dom man skruvar in vattenflaskan i?
I sånt fall och om dom patronerna är dyrare så känns det inte som att man har någon brådska att byta till quickconnect.

Jag minns originalmaskinerna som man väl kan kalla quickconnect, bara putta in flarran, dra ner spaken och trycka på knappen.
https://dms-cf-09.dimu.org/image/032waVTdyNeX?dimension=1200x1200

Anledningen att jag klivit på "SodaStream-tåget" igen är E-Terra. Att alltid få samma resultat är precis vad jag letat efter.
Håller med om att det är surt att det är lite dyrare men hellre det än den variation jag alltid fick med manuella maskiner.

Också en klar fördel att barnen utan problem kan hantera maskinen.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Anledningen att jag klivit på "SodaStream-tåget" igen är E-Terra. Att alltid få samma resultat är precis vad jag letat efter.
Håller med om att det är surt att det är lite dyrare men hellre det än den variation jag alltid fick med manuella maskiner.

Också en klar fördel att barnen utan problem kan hantera maskinen.

Jag hade aldrig hört talas om e-terra men jag förstår tjusningen.
I övrigt så har rusta utbyte av vanliga patroner denna vecka för 25 spänn.

Edit: La till "utbyte av"

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Byggmax har typ alltid billigt kolsyrepatronstbyte

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: i5 12400F | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Dreamhack Stockholm 22-25 November
Gäller reguljära biljetter, ange HALLOWEEN vid köp för halva priset (gäller vid köp av 2 biljetter)

849 för 2 stycken 3-dagars biljetter

https://www.tixr.com/groups/dreamhacksweden/events/dreamhack-...

DH är dött, länge leve DH.

Tror det kommer vara en helt annan sak i en kungliga Hufudstaden. Tyvärr inte till det bättre. De problem som till stor del DH i Jönköping ändå varit förskonade från kommer att bli väldigt kännbara. Parkering, trafikkaos, bråk och stök på kvällarna, stölder, narkotika.

Jag hoppas jag har fel, men jag uppmanar till försiktighet vid det här första eventet, så de får reda ut de värsta problemen först.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Skrivet av dan@work:

Jag hade aldrig hört talas om e-terra men jag förstår tjusningen.
I övrigt så har rusta vanliga patroner denna vecka för 25 spänn.
<Uppladdad bildlänk>

Att tänka på är att ; Vid köp av ny kolsyrepatron betalar man för både flaskan (146:-) och refillen. Så 25 kr är endast för påfyllning

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har Skyshowtime Standard för halva priset just nu och det är för tillfället möjligt att uppgradera till Premium för 50% högre pris istället. Är det värt det? Är ända skillnaden att man kan ladda hem mer samtidigt, streama på fler enheter och får 4K istället för 1080P? Antar att det är en begränsad del av allt material som är 4K också?

Betalar nu 50Kr, premium skulle då kosta 75Kr istället.
Inte mitt favorit abonnemang, så det används bara lite då och då. Får i alla fall ut dess värde för 600Kr om året, men 900Kr kanske är lite svårare att rättfärdiga ifall det förmodligen bara blir upplösningen som kommer tillföra något och användas.
Standard verkar erbjuda 2 streamar samtidigt, vilket jag aldrig tror kommer utnyttjas tillexempel.

https://www.skyshowtime.com/se/help/article/skyshowtime-subsc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hej!

Jag har Skyshowtime Standard för halva priset just nu och det är för tillfället möjligt att uppgradera till Premium för 50% högre pris istället. Är det värt det? Är ända skillnaden att man kan ladda hem mer samtidigt, streama på fler enheter och får 4K istället för 1080P? Antar att det är en begränsad del av allt material som är 4K också?

Inte mitt favorit abonnemang, så det används bara lite då och då. Får i alla fall ut dess värde för 600Kr om året, men 900Kr kanske är lite svårare att rättfärdiga ifall det förmodligen bara blir upplösningen som kommer tillföra något och användas.
Standard verkar erbjuda 2 streamar samtidigt, vilket jag aldrig tror kommer utnyttjas tillexempel.

Tvivlar på att man kan backa tillbaka. I mitt fall nytecknade jag det nu eftersom Yellowstone kommer snart. Det är långt från allt material också som är UHD.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hej!

den främsta anledningen till att jag fortfarande prenumererar på SkyShowTime var att de har Paw Patrol som mina barn tittar på. Videokvaliteten, och speciellt ljudkvaliteten på deras innehåll har varit ganska sämre än andra streamingtjänster (kanske bara bättre Viaplay)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

den främsta anledningen till att jag fortfarande prenumererar på SkyShowTime var att de har Paw Patrol som mina barn tittar på. Videokvaliteten, och speciellt ljudkvaliteten på deras innehåll har varit ganska sämre än andra streamingtjänster (kanske bara bättre Viaplay)

Hysteria ser interssant ut

Har innan sett Sonic 2, Kodnamn Annika, Super Mario bros filmen, Oppenheimer, Mission Impossible, Snuten i Hollywood, Five Nights att freddys, Star Trek Discovery, Star Trek Strange new worlds och lite annat.

Discovery var väl lite meh, men resten var rätt bra.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Fearnox:

Hej!

Det går utmärkt att byta abonnemang. Har själv gjort detta via deras chat-support.

https://www.skyshowtime.com/se/terms/hpfl-offers?

e. Om du redan är en betalande abonnemt på ett abonnemang som inte är ett Premium abonnemang, när du registrerar dig för Premiumerbjudandet, kommer ditt nuvarande abonnemang (inklusive eventuell gratis provperiod eller annat specialerbjudande) att avslutas och vi kommer att delvis återbetala dig för återstoden av den period som du redan har betalat för. Vi kommer att fakturera dig omedelbart när du registrerar dig för detta Premiumerbjudande och din faktureringsperiod för ditt nya abonenmang kan skilja sig från din tidigare faktureringsperiod.

Jag betalade årsvis innan men jag får pengarna tillbaks. Jag uppgraderade för bättre kvalité och mer nedladdningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hej!

Jag bytte från standard (halva priset) till premium (halva priset) just, för 25:- i månaden kan det vara värt att se något i högre upplösning.

Frågan är väl kanske mer... kommer en extrem höjning av priset på det abonnemanget snart? Eller är det något annat på G som ligger och lurar nånstans som gör att "livstidsrabatten" försvinner? Så möjligtvis var det dumt att byta, men det får tiden utvisa

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som inte fått någon rabattcheck från Coop?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Gissningsvis skickas den bara till utvalda baserat på köpmönster. Antingen till de som handlar där mycket eller för att locka folk som handlar där sällan. Jag handlar där för någon tusenlapp i månaden och fick inget.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen ingen storkonsument på Coop om man tittar på spenderad krona heller men handlar däremot ganska frekvent så kan vara därför den triggades för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det går utmärkt att byta abonnemang. Har själv gjort detta via deras chat-support.

https://www.skyshowtime.com/se/terms/hpfl-offers?

e. Om du redan är en betalande abonnemt på ett abonnemang som inte är ett Premium abonnemang, när du registrerar dig för Premiumerbjudandet, kommer ditt nuvarande abonnemang (inklusive eventuell gratis provperiod eller annat specialerbjudande) att avslutas och vi kommer att delvis återbetala dig för återstoden av den period som du redan har betalat för. Vi kommer att fakturera dig omedelbart när du registrerar dig för detta Premiumerbjudande och din faktureringsperiod för ditt nya abonenmang kan skilja sig från din tidigare faktureringsperiod.

Jag betalade årsvis innan men jag får pengarna tillbaks. Jag uppgraderade för bättre kvalité och mer nedladdningar.

Jag frågade Skyshowtime support men har inte hört något. det verkar som om du uppgraderar till premium men inte är nöjd och vill komma tillbaka till Standard kommer du att förlora din 50% rabatt för livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag ströhandlar där och fick den

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Philips OneBlade Connect QP4631/65

Fint pris tror jag, men hela konceptet med uppkopplad rakapparat får det att krypa i kroppen... (fattar verkligen inte grejen)
Nån som vet om det går det att stänga av wifi helt? Funkar den helt normalt utan appar och annat installerade?
Nån som vet om det är en bra produkt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

100% rabatt på el hos Tesla idag.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

100% rabatt på el hos Tesla idag.

what?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Man laddar gratis på alla Tesla laddare idag
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/el...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Moderator
Moderator

Raderade några inlägg som berörde helt andra saker än fynd.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hallå!

För de som är ute efter att fylla på kalsongerna. Comfyballs har nu 45% rabatt. De har dock glömt ta bort paketrabatten man får när man handlar 6 olika varor. Handlar man 6 varor får man 45% rabatt, sen kan man i kassan lägga till rabattkod BW45 och då får man ytterligare 45% rabatt.

www.comfyballs.se

Måste ha blivit fixat fort, funkar inte nu.

Diskussionsinlägg hör hemma i diskussionstråden, EJ I FYNDTRÅDEN! (inlägg flyttat) - MOD
Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz