Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

Är det nån som lyckats med pixel-dealen i Stockholmsområdet? Varit i 3 olika butiker idag och fått 3 olika besked om varför det inte går.... Elgiganten i ett nötskal

EG Södertälje moraberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

En fråga om Elgiganten Pixel Dealen, Vi tar Pixel 9 XL 256GB som exempel:

Telefonen kostar 15790. När man tecknar 3 abonemang i 24 månader så sparar man 10990 + (50kr/månad i 24 månader) = 12190

<Uppladdad bildlänk>

Sedan kan man få ytterligare 4000kr vid inbyte av en telefon. vilket blir en total rabatt på 12190 + 4000 = 16 190 vilket är mer än telefonen? <- hur blir det här?

Abonnemangskostnaden är 499 i månaden, men vissa säger att butiken kan erbjuda ett abonnemang på 249kr.

Så man kommer ut med en gratis telefon och betalar endast ett abonnemang på 249:- under 2 år?

Du räknar åt fel håll, de 50kr i månaden som man sparar på abonnemanget är inräknat i 10990:-, så du sparar 9790:- på mobilen. 15790-9790-4000 = 2000. I mitt fall så räknade de inte bort dessa 50kr i månaden, utan jag behövde betala 15790-10990-4000 = 800. Så jag hade nog varit inställd på att man får betala 2000, och se det som en trevlig överraskning om det slutar med 800 istället.

Permalänk
Medlem

Dags för en egen tråd för Elgigantens Pixel deal? 😅

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Elgiganten phonehouse i Liljeholmen, sthlm gick med på Dealen. Bytte in en pisstelefon, tog pixel 9 pro XL 128 gb och fick gratis startavgift, tre månader gratis abonnemangskostnad, samt hade kvar ca 150 kr för inbytespengen som jag la på ett skärmskydd.
Personalen i butiken tänkte själva teckna samma deal då det är helt galet bra. Tack den som tipsade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fläskgråbärt:

Elgiganten phonehouse i Liljeholmen, sthlm gick med på Dealen. Bytte in en pisstelefon, tog pixel 9 pro XL 128 gb och fick gratis startavgift, tre månader gratis abonnemangskostnad, samt hade kvar ca 150 kr för inbytespengen som jag la på ett skärmskydd.
Personalen i butiken tänkte själva teckna samma deal då det är helt galet bra. Tack den som tipsade!

Bara för jag inte kunde ta abb privat, så skulle jag behövt betala 11800kr i butiken med inbyter, så ingen pixel för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vilka butiker besökte du? Hade tänkt åka iväg alldeles strax men gäller inte erbjudandet längre, eller vadå?

Sickla x2 och kungens-kurva

Sickla nr1 sa att det inbyte gäller bara telefoner som är helt felfria annars skulle det inte funkade medan jag såg på hans dator att koden dök upp med mitt imei nr...

Sickla nr2 tog dock priset... dealen gällde bara inbyte av Pixel 9(what??) och om jag hade en Pixel 8a var det 1000kr.....

I kungens-kurva gick det inte att kombinera 4000 och abonnemanget

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av rain007:

Är det nån som lyckats med pixel-dealen i Stockholmsområdet? Varit i 3 olika butiker idag och fått 3 olika besked om varför det inte går.... Elgiganten i ett nötskal

Funkade precis i Solna centrum. Bytte in en finfin Onplus 3 med sprucken skärm.

Permalänk

Var precis på elgiganten i örebro samt phonehouse Marieberg och köpte en pixel 9 pro xl samt en "vanlig" pro.
Bytte in en gammal knapptelefon och en iphone 4. Fick betala 200kr i startavgift på ena stället samt 250kr på andra (olika inbytesvärde tydligen).
Väldigt bra deal, tack för hjälpen gott folk

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Var precis på elgiganten i örebro samt phonehouse Marieberg och köpte en pixel 9 pro xl samt en "vanlig" pro.
Bytte in en gammal knapptelefon och en iphone 4. Fick betala 200kr i startavgift på ena stället samt 250kr på andra (olika inbytesvärde tydligen).

undra om det går att lämna in vilken telefon som helst, även äldre telefoner. Vissa har ju skrivit att det inte går, medan du kom undan med en knapptelefon? Haha sjukt ändå hur olika det är från butik till butik.

Permalänk
Medlem

Sjuk kombo, väl hittat!

Säljaren Emil* i Karlskrona hälsar att erbjudandet är galet, och gick att få i Karlskrona just nu.

Lämnade någon gammal LG med Android 4, värd 0. Plockade hem en Pixel 9 Pro XL 256 för 90kr/mån+249kr/mån för abonnemang med 200kr startavgift.
Telefonen för 2160kr, alltså.

* Han bad mig att "hälsa från Emil, jag vet hur man gör nu"

EDIT: Som Red Onion skrev under, måste han kolla att operatören är ok med det. De hade haft problem med folk som ville gå på erbjudanden hos Telia, när de redan hade Halebop, t.ex.

Iaf, här är kvitton, om det skulle hjälpa någon annan:
Elgiganten

Tre

Och, vi borde flytta till denna tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1724082-pixel-9-pro-ko...

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

undra om det går att lämna in vilken telefon som helst, även äldre telefoner. Vissa har ju skrivit att det inte går, medan du kom undan med en knapptelefon? Haha sjukt ändå hur olika det är från butik till butik.

Det beror på säljare i butiker också, så om man får först får en "nitlott" kan man gå och uträtta något annat ärende/äta, gå tillbaka och få en "vettig" person. Elgiganten verkar ha problem med att utbilda sin personal ordentligt.

Jag har en fråga om tre som operatör dock. För 7-8 år sedan så var de kassa enligt mig, har de blivit bättre? Man vill ju inte vara låst i två år med kass mottagning/slö surf.

PS. Stödjer inte Pixel 9 XL SD-kort? Det har fungerat i alla telefoner jag haft med dubbla SIM-slots vad jag minns. Har 768 GB i nuvarande telefon (256 + 512 GB).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Sjuk kombo, väl hittat!

Säljaren Emil* i Karlskrona hälsar att erbjudandet är galet, och gick att få i Karlskrona just nu.

Lämnade någon gammal LG med Android 4, värd 0. Plockade hem en Pixel 9 Pro XL 256 för 90kr/mån+249kr/mån för abonnemang med 200kr startavgift.
Telefonen för 2160kr, alltså.

* Han bad mig att "hälsa från Emil, jag vet hur man gör nu"

Samma säljare nekade mig precis dealen. Han sa att det endast gäller nya kunder.

Att teckna nytt abonnemang och sedan göra nummerflytt för att slutligen säga upp sitt gamla abonnemang var inte tillåtet

Riktigt tråkigt. Jag har själv ringt till Tre och fått det bekräftat av deras säljare att det ska gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det beror på säljare i butiker också, så om man får först får en "nitlott" kan man gå och uträtta något annat ärende/äta, gå tillbaka och få en "vettig" person. Elgiganten verkar ha problem med att utbilda sin personal ordentligt.

Jag har en fråga om tre som operatör dock. För 7-8 år sedan så var de kassa enligt mig, har de blivit bättre? Man vill ju inte vara låst i två år med kass mottagning/slö surf.

PS. Stödjer inte Pixel 9 XL SD-kort? Det har fungerat i alla telefoner jag haft med dubbla SIM-slots vad jag minns. Har 768 GB i nuvarande telefon (256 + 512 GB).

Dual-sim:en P9 har är en eSim vill jag minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Najs, gick det inte att köpa båda telefonerna av samma butik?
Vad fick du ge per månad?

Permalänk
Medlem

Pixel-dealen funkade på Elgiganten Täby Arninge också. Sista dagen är imorgon så passa på

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Loggade in på Tre och kollade på mitt avtal, och jag har också fått tre månaders gratis abonnemang tydligen, detta var inget som de nämnde hos Elgiganten. Rekommenderar er som inte har fått detta påtalat för er hos Elgiganten att kolla era avtal, det bör vara inlagt automatiskt misstänker jag. Så det slutade med en totalkostnad på 249 x 21 + 800 = 6029 för en XL 256GB för min del

Permalänk
Medlem

Är befintlig 3-kund, fick en Pixel 9 Pro 128 GB för 249 kr x 21 månader (3 månaders rabatt). Dock fick jag teckna ett nytt abonnemang, så ska säga upp mitt gamla där bindningstiden går ut nu i december. Måste gå att flytta telefonnumret till nya abonnemanget för en liten summa tänker jag? Oavsett är det för bra deal för att motstå. Slapp startavgift, fick enbart betala fraktavgiften, där jag kunde dra av 31 kr för min gamla Nexus 6P

Permalänk
Skrivet av Krafo:

Najs, gick det inte att köpa båda telefonerna av samma butik?
Vad fick du ge per månad?

249 per månad på båda (21 månader). De gick, men frun var skeptisk därav två besök för att smälta 😉

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Loggade in på Tre och kollade på mitt avtal, och jag har också fått tre månaders gratis abonnemang tydligen, detta var inget som de nämnde hos Elgiganten. Rekommenderar er som inte har fått detta påtalat för er hos Elgiganten att kolla era avtal, det bör vara inlagt automatiskt misstänker jag. Så det slutade med en totalkostnad på 249 x 21 + 800 = 6029 för en XL 256GB för min del

Även jag hakade på trenden, fick inte heller något nämnt angående 3 månader gratis, men det står i avtalet när jag loggar in även för mig. Beställde i butik, men fanns ej i lager, får den nästa vecka.

Pixel 9 Pro XL 16/256
249kr/månad i 24 månader. (3 första gratis, 21 betalande).
51kr i kassan (250kr startavgift + 1kr telefon - 200kr inbyte)

Får tacka dig för tipset! Rätt uppskattat vad det verkar, så en stabil entré till forumet med tanke på att du blev medlem innan du skrev tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

249 per månad på båda (21 månader). De gick, men frun var skeptisk därav två besök för att smälta 😉

Fint, 128GB?
Jag fick ge 289kr (249+40) i 21 månader, samt 200kr startavgift hos Phonehouse Marieberg, för en 9 Pro 256GB.

Permalänk
Skrivet av Krafo:

Fint, 128GB?
Jag fick ge 289kr (249+40) i 21 månader, samt 200kr startavgift hos Phonehouse Marieberg, för en 9 Pro 256GB.

Stämmer, vi nöjde oss med 128gb på båda.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av robocc:

Skrivet av appmas:

Även jag hakade på trenden, fick inte heller något nämnt angående 3 månader gratis, men det står i avtalet när jag loggar in även för mig. Beställde i butik, men fanns ej i lager, får den nästa vecka.

Pixel 9 Pro XL 16/256
249kr/månad i 24 månader. (3 första gratis, 21 betalande).
51kr i kassan (250kr startavgift + 1kr telefon - 200kr inbyte)

Får tacka dig för tipset! Rätt uppskattat vad det verkar, så en stabil entré till forumet med tanke på att du blev medlem innan du skrev tipset!

Hur står det i erat avtal ang de tre fria månaderna? För mig ligger det en rad "Abonnemangsrabatt 3 mån" men ingen summa efter det så det är inte helt tydligt vad det innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

Hur står det i erat avtal ang de tre fria månaderna? För mig ligger det en rad "Abonnemangsrabatt 3 mån" men ingen summa efter det så det är inte helt tydligt vad det innebär.

För mig står det "Abonnemangsrabatt 3 mån 100%".

Permalänk
Skrivet av Deroan:

Är befintlig 3-kund, fick en Pixel 9 Pro 128 GB för 249 kr x 21 månader (3 månaders rabatt). Dock fick jag teckna ett nytt abonnemang, så ska säga upp mitt gamla där bindningstiden går ut nu i december. Måste gå att flytta telefonnumret till nya abonnemanget för en liten summa tänker jag? Oavsett är det för bra deal för att motstå. Slapp startavgift, fick enbart betala fraktavgiften, där jag kunde dra av 31 kr för min gamla Nexus 6P

Sitter i snarlik sits (dock går mitt ut om ett par veckor, i mitten av Nov, från 2022s BF med P7 Pro), tänker att i allra värsta fall, om Tre sätter sig helt på tvären, så kan man ju teoretiskt portera numret till någon annan operatör, och sedan portera tillbaka; sådan portering är ju avgiftsfri, så kostnaden skulle bli en månad hos annan operatör (vilket bör gå att hitta för max 50kr).

Permalänk
Medlem

Kan meddela att Pixel-dealen fungerar i Uppsala (Boländerna). Dock inga mobiler i lager tror jag, iaf inte 9 pro, men går bra att beställa i butik.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Ja! Det borde ni verkligen!
De första par inläggen om detta kanske var intressanta, men nu är det nästan fyra sidor om samma sak. Det räcker va?

Permalänk

Någon som har erfarenhet av 3 (operatören) i norra Norrland? Norr om Piteå, och inte bara längs kusten. Typ Älvsbyn, Gällivare och liknande.

Permalänk
Moderator
Moderator

Inlägg om Elgigantens Pixel 9-erbjudande har brutits ur fynddiskussionstråden och bor nu istället här.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tidigare var priset för telefonen utan denna inbytesrabatt 150 kr/månad i 24 månader, alltså totalt 3600 kr – fortfarande väldigt billigt. 🤔
Jag har sett många liknande abonnemangskampanjer på Pixel-telefonerna. Är det Google som öser pengar över dessa rabatter?

Permalänk
Medlem

Fan också, jag klippte en Pixel 9 Pro för 2.5v sen via Elgiganten (Tre) för 379kr/mån, fick hem den för 2v sen och nu kommer de med denna deal.

Undra om det går att kontakta dem och be dem att korrigera min beställning och slutfaktura? Vad tror ni?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz