Sista chansen: Vinn dator värde 45 000 kr

Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem

Köpte precis en Pixel 9 Pro XL 128gb i Länna, fick 3 månaders fri månadsavgift, ett presentkort på 670:- och jag betalade inte en krona kontant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluerose:

Det var ett erbjudande som 3 har, så valde du dem borde du också få det automatiskt.

Valde 3: som operatör på abonnemanget.

Tackar för informationen.

Dock var min säljare ovan vid 3 som operatör och bad om hjälp fick även betala startavgift på 250:- som tre tar + 49:- frakt till ombud sedan drog dom av 50 kr för inbytes telefon.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Köpte precis en Pixel 9 Pro XL 128gb i Länna, fick 3 månaders fri månadsavgift, ett presentkort på 670:- och jag betalade inte en krona kontant.

Vad olika säljare tolkar detta testa med en dyrare telefon och presentkort var inte möjligt så köpte en billig telefon för inbyte istället.

Annars hade jag behövt köpt varor omgående för ovanstående belopp.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Hade som ambition att ta mig till lokala elgiganten och testa att byta in nåt för dealen men livet kom i vägen.

Får fortsätta betala 419 kr/mån till Tele2 för obegränsat-abb (obundet) och pilla vidare på min Pixel 6. Jag håller tummarna för att det kommer bra deals på BF istället.

Permalänk
Medlem

Jag och sonen sprang inom EG och köpte en XL Pro båda två. Lämnade in några 5 år gamla mobiler som inte ens gick att starta. Säljaren var tvungen att springa bort att kolla med chefen tre gånger om det verkligen var ok, men allt gick igenom.

Så 249 kr/mån i 24 månader samt första tre månaderna gratis. Helt galet bra..

Permalänk
Medlem

Kampanjen försvinner i morgon enligt säljaren på EG men får väl se 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av idomaghic:

Sitter i snarlik sits (dock går mitt ut om ett par veckor, i mitten av Nov, från 2022s BF med P7 Pro), tänker att i allra värsta fall, om Tre sätter sig helt på tvären, så kan man ju teoretiskt portera numret till någon annan operatör, och sedan portera tillbaka; sådan portering är ju avgiftsfri, så kostnaden skulle bli en månad hos annan operatör (vilket bör gå att hitta för max 50kr).

Snackade med supporten idag, sade upp mitt gamla abonnemang och de kunde flytta över mitt gamla nummer direkt till det nya abbonemanget 👍 Inga extrakostnader bortsett från att det blir en månads överlapp mellan abonnemangen då.

Permalänk
Skrivet av modular:

Jag tog en Pixel Pro 256gb som jag sålde för 8000:-.

Jag struntade även i 3 och tog Telenor istället då jag haft dom tidigare och tycker deras täckning varit väldigt bra. Men mitt Black Friday erbjudande hos Tele2 löpte ut för ett tag sedan och min obegränsade surf för 299:- per månad kostar nu 429:-, lyckades förhandla ned det till 330:- men tyckte inte att det var tillräckligt bra.

Nu kommer jag att betala 419 x 24 hos Telenor för 40gb surf.

419 x 24 = 10056
10056 - 8000 = 2056
2056 / 24 = 85.6:-

Nu kommer jag att betala 85.6:- per månad för mitt abonnemang i två år, fantastiskt. Det enda negativa jag ser i det här är om det påverkar min kreditscore eller vad det heter då jag inte tar saker på avbetalning och man inte fick betala hela summan på plats.

Har också funderat på att sälja.

• Hur krångligt och säkert är det?

• Behöver man skicka kvitton med personnr?

• Tradera, blocket eller var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faztt:

Står ju att det gäller till 17 november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Står ju att det gäller till 17 november.

Inbyteskampanjen ja, men det billiga abonnemanget försvinner troligtvis imorgon då det är "månadens mobil".

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man är låst vid Tele2 till 12/2025.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faztt:

Jo, i dag är sista dagen

Permalänk
Medlem

Citat från hemsidan:

Få rabatt vid inbyte!
Under perioden 28 okt 2024 - 17 nov 2024 får du extra inbytesvärde på utvalda produkter från Google Pixel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Citat från hemsidan:

Få rabatt vid inbyte!
Under perioden 28 okt 2024 - 17 nov 2024 får du extra inbytesvärde på utvalda produkter från Google Pixel.

Det kommer högst troligtvis bli betydligt dyrare imorgon, även fast inbyteskampanjen fortfarande gäller

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för en vanlig Pixel 9 Pro 256GB men min resa blev ganska mycket annorlunda än andras här. Tydligen så var jag också första i butiken att utnyttja kombinationen. Eftersom 3 fungerar så dåligt här uppe i Norrbotten så kunde de inte ens teckna abonnemang åt mig då de saknade inloggningsuppgifter till 3. 😂
Det slutade med att han på något vänster fick ihop ett liknande erbjudande med Halebop 3GB som blev 149kr/mån + 2250kr att betala i butik. Så sammanlagt 149*24+2250=5826kr. Även med 3mån gratis hos 3 så hade jag hamnat på 249*21+800=6029kr så jag är nöjd (bytte in en gammal Nokia).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som vet om man får byta in en surfplatta istället till Elgiganten? Jag har ingen smartphone över. Och vill ogärna byta in min nuvarande telefon INNAN jag flyttat all data.

Gå in och köp en billig Nokia 105 Classic. Sen byter du in den. Eller köper en på blocket

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av estiswe:

Jag körde på Halebop istället för 3, bland annat för teckningen. Var tyvärr in i söndags, en dag innan inbytesdealen kom så den missade jag. Jag fick betala 2600kr för 9P 128gig och sedan 339kr/mån för abonnemanget. Med Halebop får man 60 gig surf i månaden vilket kändes värt för min del.

Det blev en 9 pro 128gb för mig ändå, med halebop. Säljaren plockade upp en telefon från papperskorgen och gav den till mig ”här är din inbyteslur”, det tackar man för.
Efter avdraget på 4000kr så blev det över 1340kr, det användes till skal och skärmskydd. Så en 9 pro 128gb med skal och skärmskydd för 0kr, och halebop 30gb (med dubbel surf i 24 månader) för 339kr.

Permalänk

Jag glömde åka in idag pga bus eller godis 🤣 får se vad som finns imorgon

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Bestämde mig för en vanlig Pixel 9 Pro 256GB men min resa blev ganska mycket annorlunda än andras här. Tydligen så var jag också första i butiken att utnyttja kombinationen. Eftersom 3 fungerar så dåligt här uppe i Norrbotten så kunde de inte ens teckna abonnemang åt mig då de saknade inloggningsuppgifter till 3. 😂
Det slutade med att han på något vänster fick ihop ett liknande erbjudande med Halebop 3GB som blev 149kr/mån + 2250kr att betala i butik. Så sammanlagt 149*24+2250=5826kr. Även med 3mån gratis hos 3 så hade jag hamnat på 249*21+800=6029kr så jag är nöjd (bytte in en gammal Nokia).

va? här i piteå sa dom att man var tvungen att ta 30gb erbjudandet?, hade samma problem med 3 här också, dom fixade ett Halebop 30gb i stället som vart ganska mycket dyrare, grrrr får not ta o ring dom i morgon o gnälla.

Permalänk
Medlem

Då har man skaffat ett en ny mobil, blev sent på kvällen och jag gissar att jag var den sista i butiken som nyttjade erbjudanden

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Fick du 40GB/mån på Tre?

Japp, säljaren slängde på det och ett gratis skärmskydd värt 699kr gratis eftersom jag knorrade lite ang att jag inte fick tel gratis efter inbytet. Vette 17 hur han räknade men är ändå nöjd tillslut.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag och sonen sprang inom EG och köpte en XL Pro båda två. Lämnade in några 5 år gamla mobiler som inte ens gick att starta. Säljaren var tvungen att springa bort att kolla med chefen tre gånger om det verkligen var ok, men allt gick igenom.

Så 249 kr/mån i 24 månader samt första tre månaderna gratis. Helt galet bra..

Ska också kolla med butiken om jag får 3 månader gratis.

Fick ni också betala 249:- startavgift hos tre eller är jag ensam om detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Du kan logga in på Tre och kolla ditt avtal, tre månader gratis borde vara tillagt automatiskt, även om butiken inte har nämnt något. Så var det för mig iaf, och flera andra vad det verkar.

Jag slapp betala startavgift, inte säker varför. Säljaren jag fick hjälp av tog bort den, men när han frågade en annan kollega om lite hjälp så ville han lägga till startavgift först, så det kan nog vara ren slump beroende på säljare?

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Jag fick betala 250kr startavgift, men min säljare satte sig först helt på tvären, och endast efter att hans kollega (som just i den stunden sålde exakt samma deal) övertygade honom om att det gick att kombinera inbytesdealen + månadens mobil, så gick han knorrande med på att sälja till mig. (Dvs, möjligt att min säljare la till den av tjurighet, kommenterade även hur avundsjuk han var eftersom han hade bindningstid kvar.)

Dock ska jag bråka lite när jag åker och hämtar luren; verkar som att han (möjligen barnsligt tjurigt) nollat inbytesvärdet på mobilen jag bytte in (som var 248kr) genom att ändra "rabatten" på nya telefonen, så att den plötsligt kostade exakt samma som inbytesvärdet, snarare än 1kr som åtminstone hemsidan verkar ge sken av att den borde kosta(t) (utöver förhöjda avgiften dvs).

Vad jag kan utröna borde min kostnad, efter startavgift och avdrag för inbytesluren, ha varit 3kr.

Tog en skärmdump på hemsidan som bevis, men om någon kan tänka sig att dela ett anonymiserat foto med denna rad (artikelnr 797358) så vore det tacksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Det gick att kvitta startavgiften mot inbytet också men säljaren kan ha missat detta så du fick väl mer pengar över istället

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Det gick att kvitta startavgiften mot inbytet också men säljaren kan ha missat detta så du fick väl mer pengar över istället

Fick inte en krona över tillgodo.

Dom bytte in telefonen för 50:- och normalt är det 150*24= 3600 för telefon avbetalning.

-4000 inbytes kampanj + 50 telefon= 4050:-

4050-3600= 450:- men drog av 50 från frakten som var 49:- till ombudet som jag valde.

So logistik borde det vara 400:- tillgodo som du säger som man kan ta bort startavgift men detta är 3 avgift enligt säljaren så kan ej tas bort.

Samma säljare som sa att tillgodo på presentkort är ej möjligt på dessa kampanjer som vissa verkar fått i tråden.

Om jag valt att byta in min Pixel 7 pro 128 Gb som jag väljer att sälja privat istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny månad så Pixeln är inte längre månadens mobil.

Lägsta pris nu är halebop 3gb för totalkostnad 17.706 - inbyte av telefon 4000 = 13.706

13.706 / 24 = 571 per månad (Pixel 9 pro 128 gb)

Permalänk
Medlem

Inne igår på Phone House med en gammal HTC Desire. Hon kunde inte byta in den, den måste dyka upp som ett alternativ i systemet så att hon kan ge rabatten. Hittade en gammal S8 också så det gick med den, fick 61kr.
Kunde inte få något presentkort på resterande belopp, de får inte göra så på kampanjer enligt säljaren.
Blev en Pixel 9 Pro XL 128GB, åkte på att betala startavgift på 250 som drogs från tillgodo.
150x24 för telefonen = 3600 kr
Inbytesrabatt: 4061 kr
Nu när jag skriver detta så inser jag att säljaren gjorde fel. Det borde ha blivit
3600 - 4061 - 250= 211 inser jag nu men hon måste ha glömt att lägga till de där 61 kr i inbytesvärde för jag handlade för 229 kr och fick lägga 79 kr emellan.

Hon sa att man kan starta abonnemanget senare men ska dubbelkolla med 3 att det verkligen blev rätt: "Så länge som du inte börjar använda SIM-kortet så kostar det inget innan numret porteras".

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Nä, inte alls. Det står fortfarande:

Du är välkommen till någon av våra butiker för att byta in din telefon och ta del av detta kampanjerbjudande. Gäller mellan 28/10-17/11 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Nä, inte alls. Det står fortfarande:

Du är välkommen till någon av våra butiker för att byta in din telefon och ta del av detta kampanjerbjudande. Gäller mellan 28/10-17/11 2024.

För tredje gången, detta handlar inte bara om inbyteskampanjen utan det var i kombination med det billiga abonnemanget, då det var månadens mobil. Igår kostade en Pixel 9 Pro XL från 399kr/mån,, nu är det lägsta totalpriset man kommer undan med innan inbyte 18276kr