Nu rullar Doom på Nintendos väckarklocka

Permalänk
Melding Plague

Nu rullar Doom på Nintendos väckarklocka

En moddare har demonstrerat hur Nintendo Alarmo klarar sig som spelkonsol – med Doom givetvis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kan uppskatta att denna ”meme” fortfarande lever starkt! But can it run Crysis?

Permalänk
Medlem

Mer korrekt artikel är den om miniräknaren i alla fall

Kul att folk hittar på dumheter, men ärligt blir jag alltid lite frågandes ’varför?’

Permalänk

Min bild var att strax efter år 2000 så fann det nördar som gjorde det ena och andra. De flesta inte i närheten av detta, men de byggde något. Idag så folk är pressade till jobbet att prestera som bara tusan, när de är lediga så ska de resa utomland flera gånger per år och sedan annat.

Kvar blir väldigt få som gör något datorteknik bygge/mjukvara.. Det är då roligt att se någon just göra doom till Nintendos väckarklocka.

Ett undantag är 3D skrivare, som jag tyvärr ej orkar delta i.

*edit*
Ju bättre man blir på något, ju högre timtaxa brukar man få och ju högre krav på 100% faktureringsgrad, samt mer hjälpa andra och gärna övertid utöver detta. Så de riktigt duktiga inom programmering har nog ofta lika tufft som juniorerna på jobbet. Och det är svårt att få till tid till såna här roliga saker som tråden handlar om.

Permalänk
Musikälskare

Coolt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Fullt rimligt!

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt lite högre förväntningar på Switch 2. Men Nintendo brukar kunna sina grejer. Är väl ba och köpa och vänta på att Nintendos spelglädje kommer även till denna förr eller senare!

Permalänk
Medlem

Coolt, men frågan är vad som är coolast av det och den gräsklipparen de körde doom på på något DH.

Permalänk
Medlem

Frågan man ställer sig är vad Nintendo tycker om saken
och hur länge der dröjer innan de tvingar moddaren att ta ned modden?

Permalänk
Medlem

Det var på tiden, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kul att folk hittar på dumheter, men ärligt blir jag alltid lite frågandes ’varför?’

Varför inte? Vi är nördar

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem

Har vi kommit till en sådan punkt att optimerad hårdvara för ändamålet börjar bli ovanligt.
Känns ju som att klockan har onödigt bra prestanda.

Men kul projekt ändå.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Sötast
Skrivet av medbor:

För att man inte vill vara en sån som sitter framför tvn 6-10 H/dygn och bara inväntar döden.
För att det är roligt / utmanande / utvecklande / svårt / vad som helst som får igång hjärnan.

Permalänk
Medlem

Skönt jag började bli orolig, men nu känns det bättre

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Hoho undrar hur det går för honom i en deathmatch?!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid