Tävling: Avbilda SweClockers-gubben som AI – vinn maffigt grafikkort

Permalänk
Medlem

Som AI Behövs inga glasögon

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första försöket att göra något i Blender.

Med dubbla 'Cyrix Ryzen Core 68000' processorer på sammanlagt 1.337 Yottaherz på huvudet för att sköta tänkandet och en riktig hjärna för överlägsen lagringskapacitet så är Sweclockersgubben redo för framtiden, återanvändning av diverse äldre komponenter för en hållbar framtid givetvis... en gamepad ingår om man vill använda honom för att spela minröj eller patiens i fyra dimensioner.

Permalänk

Som AI bor han naturligtvis innuti ett chip. Dessutom har hans nyvunna AI krafter returnerat hårlinjen i logon.

Permalänk

AI will be all around us

Permalänk
Medlem

Väldigt fina bidrag allihopa! Svårt att välja en favorit.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk

Guru Meditation

Alla som varit med ett tag vet ju att innan AI fanns Gurun och dess kryptiska Guru Mediation meddelande. Tack vare skärmblänket så vet vi nu hur Gurun ser ut.

Bilden är ritad i Dpaint V på en Amiga 1200. Guru Meditation text, uppskalning från 640x480 till 1280x960 och addering av Sweclockers-gubben gjord i Photoshop.

Permalänk
Medlem

John McCarthy, även kallad "the father of AI" med sin son, även kallad SweClockers-Gubben.

Det säger ju sig självt att sonen till "the father of AI" själv är en artificiell intelligens.

Permalänk
Medlem

I finally finished the quest!

Sweclockers-Gubben har äntligen klarat sitt första uppdrag, hitta moderkortet för att färdigställa datorn!

Permalänk
Medlem

Edit: Redan postat mitt bidrag, två bilder till är inte ok bestämde jag mig för i efterhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Det är inte det bästa såg tävlingen i sista sekund.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Gjort i Procreate.
Finns mycket mer att pilla på i bilden, det är svårt att sluta när man väl börjar.
Hoppas ni gillar den.

Laddade upp ny bild
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag...

Här kommer min version av SweClockers gubben som Ai!
Hand ritad i Fresco och bearbetad i Illustrator och Photoshop. Hoppas ni tycker om den...

Permalänk
Avstängd

Mitt bidrag

Här är mitt bidrag: Vem gömmer sig egentligen i SweClockers-gubben?
Alltid roligt att få testa sin kreativitet och lära sig något nytt. Blender är roligt!

Förbättrade bidlen
Permalänk
Avstängd

Fokuset var att fånga sweclockersgubbens charm (och ge honom coola kameraögon) även som AI. Tecknad i infinite painter.

Permalänk
Medlem

SweClockers-gubben: Ascended. Or Assimilated...?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk

Man ska INTE använda AI som jag förstod det, utan klassiska verktyg som Photoshop etc. Har jag uppfattat rätt? Ser många bidrag som nog är så mkt AI det kan bli...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Man ska INTE använda AI som jag förstod det, utan klassiska verktyg som Photoshop etc. Har jag uppfattat rätt? Ser många bidrag som nog är så mkt AI det kan bli...

Som jag läst så verkar det röra sig om att man får använda vad jag vill:
Du har fria händer att använda Photoshop, 3D-renderingsprogram, Chat GPT eller vad du än önskar

Däremot kommer jag bara vilja rösta på bidrag som inte skapats av AI. Tycker vi behöver lyfta fram de som verkligen anstränger sig med sina bidrag.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Choo-chooo - all aboard the hype train

Här är mitt bidrag, tycker att det är lämpligt att gubben rider på AI-hypetåget.

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av spacedebree:

Man är fri att använda både klassiska verktyg och AI i den här tävlingen. Den går för övrigt i mål i dag, så var med och tävla nu i slutspurten!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

mitt bidrag

Mitt lilla bidrag

Permalänk
Medlem

Varför inte.

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag

Permalänk

Som alla vet är Sweclockers maskot egentligen en allsmäktig AI där vi här på jorden endast är en liten del av det hela

Sweclockers AI

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | GTX 1070