Tävling: Avbilda SweClockers-gubben som AI – vinn maffigt grafikkort

Permalänk

"I en distant framtid har Sweclockersgubben tagit kontrollen över den multiplanetära expansionen likväl som planetskyddande åtgärder för att försäkra sig om mänsklighetens överlevnad"

Permalänk
Medlem

År 3000, mänskligheten har delats i "sub-species" och här erövras "space"-drake av viking-species.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Ser att många gjorde samma miss som mig, han skall avbildas som ai inte enbart med ai:)

Visa signatur

How do EndeavourOS users like their coffee?
Just like their system—minimal, efficient, and ready to compile at any moment!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha vilken rolig tävling. Här kommer mitt bidrag.
Det är så bokstavligt det jag "promptade" och så generiskt och tråkigt att det blev roligt på något slags baklängessätt

Stavning
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem

Tre olika AI-bilder och lite fix och trix i PaintNet
Ai-gubben med sin debugg anka.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

SweClockers-gubben som AI.

Permalänk
Medlem

SweClockers-gubben som AI:

Visa signatur

"An eschatology, backed by power ... "

Permalänk
Medlem

SweClockers (något ondskefulla) AI lanseras i sydöstra Asien.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Kul att se alla bidrag!!! =D

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Gammal bildlänk

AI är skapad av mänskligheten så det är inte mer än rätt att mänskliga händer skapar även Swec-gubbens AI-form.

Byggd i kartong över betydligt fler timmar än det borde tagit. Mindre digitala korrigeringar har utförts på bilden men inget som påverkar figuren.

Bild uppdaterad till högupplöst version
Permalänk
Permalänk
Medlem

Back 2 the Future, SweClockers AI 🤖

Permalänk
Medlem

Mina förslag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Här kommer min insats till denna tävlingen. Här använde jag Stable Diffusion och lite Photoshop.

Jag har Stable Diffusion installerad lokalt på laptopen (Automatic1111 heter den). Jag börjar göra en raw image i låg upplösning, som jag sedan redigerar genom programmets inpainting, eller/och photoshop som jag sedan höjer upplösningen med upscaling. Jag lägger in mer detaljer eftersom, om det skulle behövas. Runt 4.5 timmar har det tagit att göra denna. Har hållt på med Stable diffusion i 1.5 år nu.

Felstavat och tillägg
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

AI-bidrag

Här är mitt AI-bidrag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

Då jag älskar Cyberpunk temat och vill uppgradera till en PC som kan klara av det spelet så föreställer jag mig Sweclockers gubben som en "corpo" med sin fina kostym och slips.

Valde också en 3D verision på honom ifall ni inte skulle gilla 2D stilen :).

Permalänk
Medlem

Kastar med en animerad version av samma bild

la till länk
Permalänk
Medlem

Föreställer mig sweclockers-gubben som en typisk "datornörd" som endast använder datorrelaterade kläder och "lever" dator

Permalänk
Medlem

Valde att blanda lite olika program och idéer för att skapa min CRT-AI version

Permalänk
Medlem
Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem