Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Tipsa om fars dag-presenter!

På söndag är det fars dag och då är det fint att ge pappsen lite uppskattning och möjligtvis en present. Vad man ska ge bort kan dock vara svårt och då är det bra att kunna dra nytta av SweClockers gemenskap. Så då tar vi och skapar en samlingstråd för tips för just fars dag-presenter.

Så, vad planerar du att ge till din pappa? Strumpor, slips eller kalsonger? Eller siktar du på lite mer teknik och satsar på en liten smidig bluetooth-högtalare? Eller något roligt och personligt? Har du möjligtvis barn och har en önskelista? Plita ner den också, så kan den också komma till användning.

Permalänk
Medlem

Inga presenter är bäst.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Brukar inte fira fars dag men en god whisky vet jag att han skulle uppskatta.

Permalänk
Medlem

Lidl, Aladdin ask för 56kr. Ätbart går alltid hem..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Om farsen giller öl ger dem en öl-kalandar. Gick till systemet i veckan och fixade en öl-kalandar åt en kompis inom 10 minuter med hjälp av personalen. Personalen i frågan uppskatade min "support frågan" väldigt mycket också. Jag var ganska envis efteråt då.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Till min far: Whisky
Till mig: Leatherman (eller 4070 ti, men det blir det inte)

Permalänk
Medlem

Farsan vill ha en Ps5 Pro och farsan fick en Ps5 Pro (lite i förväg), jag är farsan (och betalade min egna present) (min egen farsa sitter uppe i himlen, så han får en tanke på söndag)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Som den pensionerade farsgubben brukar säga till mig: "Ska man ge bort något ska det antingen gå att äta eller dricka upp det."

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en ny eltandborste! Har hintat om det iaf men man vet aldrig vad man får av tonåringar

Permalänk
Medlem

Önskedrömmen är ju att få en helt ledig dag utan några som helst åtaganden. Brukar dock bli någon brunch eller liknande. Farsan brukar dock uppskatta om jag och brorsan tar med honom på någon fotbolls- eller ishockeymatch kombinerat med restaurang som present.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Min far fick ju mig det får va nog.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bara jag som haka upp mig på bilden? Fick "creep" vibbar av den direkt. ai? Nått är fel med den.

Har nog aldrig firat farsdag i min familj, jag firar inte ens min egen födelsedag. "Jag gjorde inget", morsan gjorde allt jobb... Har sagt det i flera år (skämtsamt men helt ärligt... till nära o kära)... - Det är min mor ska bör firas, inte jag. Fars dag, mors dag är (utan att veta) är dagar skapade av amerikaner (är sjukt besviken på vad som hänt i USA...) (Jag är väldigt rund om fötterna just nu, aka, full...) men det är dagar som valentine - jippo för, tramsdagar av folk som bara tänker på pengar som vi "vanligt folk" har hakat på. Ser i tråden om en eltanborste (bra val). Jag önskar min far all lycka i världen (alltid), trots att (jäveln) han vann 1 miljon på hästar för ett par månader sen... Men det gäller alla människor på den här lilla stenen vi bor på. Be good (inte melania quote) Sterotypiskt: "I love you guys" (för att jag är rund om fötterna) Alla förtjänar att bli firade idag (om farsad är idag..) vi bör alla hjälpa varann och tacksamma för vad vi har... //From a beef loving buddhist

ps. vill ni ge nått till er far, en kram kommer gå hem 1000 ggr mer än en commercial product....

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

full... jag har pratat mer engleksa under min livstid än svenska så hag skyller på det när det kommer stavning...(född och uppvuxen i sverige) men jobb och flickvän = inte svenska...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

haha...fyllesvar för att jag läste mitt eget meddelande...

för... 15-20 (?) år sen så fick jag den här lärdommen: "bli aldig involverad med en latina eller nån från medelhavet.." Back then I never though that would be a problem... Träffa min flickvän för 5 år sen... Spanjorska... för 30 år sen så fick jag höra att spanjorrer är lata.. Fast forward to today = STÄMMER... haha... Jag sitter och jobbar samtidigt och jag vet faktiskt inte vad min poäng var så jag ansluitar nu... (creative work so being "funny" actually works...)...

Ungdommar - Jobba hårt/lär er mycket, krama farsan och morsan så hårt ni kan... alcohol = bad = really REALLY stupd.

Visa signatur

/925

Permalänk
Medlem

Ett grattis på telefon och en påse nötter.

Visa signatur

*5800X|B550M|32GB|RX6600|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 Vengeance 3200C16 @XMP|MSI Mech 2X Radeon @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

En påse Polly, trisslotter, flytta en skopa grus och bära in några plywood skivor.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

En hel dags lugn & ro utan trams och ståhej.

Permalänk
Medlem

En iPhone 16 kanske? Eller Macmini M4?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag har önskat mig en betesputs. Alla borde ha en betesputs.

Permalänk
Medlem

Lugn, ro och hämtmat/foodora/andra alternativ är mina tips

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man slipper detta jippo. Har visserligen en biologisk far men han betyder inte allt för mycket.

Däremot så får morsan dubbelt upp på mors dag och Svärfar får en kalkon middag på söndag.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Macmini.
+ En ny och fräsch produkt
+ Det minskar risken att farsan installerar något skit. Tyvärr är det ofta så att vid ålderdom går det utför när det gäller datorteknik. En stor del är att de ofta endast hänger på facebook och liknande och ej övar.

- I dyraste laget 8495kr
- Butiker har inte fått hem den i lagret

Verktyg.
-Det är ofta rea på verktyg man ska köpa just när det är rea. Eller om behovet just nu är superstort. Att köpa verktyg till fullrpris och bara förvara är galenskaper.
Ett förslag är Induktionsvärmare. Den är värd sin vikt i guld när man behöver dem.

Skrivet av Baxima:

Så typisk stadsbo att endast ha en enda, vad gör du om betesputs går sönder? Nej, man behöver ha flera.
När man ändå håller på köp en ringvalt och få bukt på alla håligheter och ojämnheter i gräsmattan: https://www.vaderstad.com/se/jordbearbetning/valtar/

Permalänk
Medlem

Vänta till blackfriday, sägas att något kommer då om han varit snäll... Lite som tomten...

Permalänk
Medlem

https://eu.patagonia.com/se/en/product/hemp-crew-socks/49965....

Inget slår ju ett par sköna sockor, kanske dessa med livstids garanti!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Mitt tips blir en adventskalender. Finns adventskalendrar med alla möjliga innehåll och prisklasser.

Permalänk
Medlem

Nytt skoputs. Eller ett helt kitt om det inte finns.

Permalänk
Skrivet av Baxima:

Märkligt, jag vill också ha en betesputs. Men först behöver jag en traktor. 😭

Permalänk
Medlem

För en pappa som precis kommit över småbarnsåren (minsta är 6 år gammal), så stämmer jag in i pappa åberg när han säger att det enda han önskar sig är snälla barn. Det kanske inte låter mycket för världen, men ni som är småbarnsföräldrar kan nog relatera till vad jag menar 😅

Själv gav jag bort ett nytt 6 volts bilbatteri till farsgubben och hans veteran-bubbla. Han blev glad iaf 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

En parfym gick bra under de flesta åren, jag och syskonen brukade alltid pola ihop pengar för det.