Skrivet av stefanq:
Hejsan,
Stefan på Prisjakt här. Såklart är vi intresserade av vad ni som användare inte tycker funkar i vår sök. Har ni nåra bra exempel på ovan så kollar vi på det. Ett par söktermer som inte funkar hade varit super
Är det bara "sök" ni kan tänkas fixa? Jag har föreslagit att minneshastigheterna skall implementeras som en "range" precis som priset, så man slipper kryssa i ett halvdussin små rutor. En bonus vore om ni räknade ut "latency" enligt CL/MHz*2000 i nanosekunder och gör det valbart, ni har ju redan alla uppgifter! Detta skulle vara min främsta selektering på DDR-minnen, sedan kan man välja att sortera på pris eller hastighet efter tycke och smak..
Sen får ni gärna konsolidera tekniska uppgifter på t.ex. nätverk. Det är en röra och det går inte att göra meningsfyllda val nu när 2.5G 5.0G och 10.G implementeras i olika kombinationer beroende på vilka nätverkskretsar switchar/routrar/kort kommer med.
Ska man driva en webplats som prisjakt så bör det finnas personer som förstår tekniken bakom produkterna man indexerar, samt hur användarna vill selektera bland dessa. Just dessa två viktiga aspekter har vi sett väldigt lite av de senaste åren.
TV-sidan har ju diskuterats här bland trådarna (några år sedan) bland de som är insatta i de produkterna. Jag vill minnas att någon föreslog en väl så avancerad sökning (recept) för att få fram vad hen ville åstadkomma.
Just nu är Prisjakt något nödvändigt ont, det hänger inte med i tekniken (nätverk) och var betydligt lyhördare förr i tiden. Det verkar mest vara utseende ni bryr er om främst (mobilanpassning).
Ja just det, trippel-mode på valbarhet så att man kan få med produkter utan selektions-uppgifter bland de som väljs ut. Skulle ju kunna implementeras med en enkel frågaruta: "Inkludera produkter utan valbara/kända uppgifter."
Edit: Varför har ni två sökrutor på förstasidan? En av dem hatar jag för så fort jag börjar skriva där så laddas en reklambanner in och sidan förlorar tangentbordsfokus helt... Användarvänligt?
EDIT: Jag skulle önska att man kunde få fram en produkt som inte längre säljs, för att (tada) kolla vad priset varit historiskt. (så kallad "prisjakt"). Jag har också lagt märke till att om en produkt utgår tillfälligt så raderas den tidigare prishistoriken, vilket motverkar syftet med webplatsen.