Laptop, köpa nytt eller begagnat?

Permalänk

Laptop, köpa nytt eller begagnat?

Tja! Är iväg på säsongs jobb och är riktigt sugen på att införskaffa mig en laptop! Vill mest använda den för att kolla filmer, youtube, lyssna på musik, browsa internet men även kunna starta upp diverse olika spel om jag finner tid och dig för de!

Frågan är då om jag ska köpa mig en gaming laptop begagnat för 6-9 tusen eller om de är mer värt att köpa en ny dator? Isåfall vilken?

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbe_kockjäkel:

Tja! Är iväg på säsongs jobb och är riktigt sugen på att införskaffa mig en laptop! Vill mest använda den för att kolla filmer, youtube, lyssna på musik, browsa internet men även kunna starta upp diverse olika spel om jag finner tid och dig för de!

Frågan är då om jag ska köpa mig en gaming laptop begagnat för 6-9 tusen eller om de är mer värt att köpa en ny dator? Isåfall vilken?

Tex en Lenovo Legion med 17.3" skärm och RTX 3070 brukar man kunna få för 7-8000 begagnad, vilket jag tycker är riktigt vettigt. Det är iaf vad jag köpte till min grabb.

Men ska du mest surfa och kolla film klarar du dig på mycket enklare grejer än så. Spela kan du göra på som helst, det är bara att spela nåt äldre mindre krävande spel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Frågan är vilka spel du vill spela. Med lättridna spel så kommer man ju undan med en väldigt platt och smidig laptop. jag själv har hållit mig till såna utan grafikkort , flöklöst. är sjukt nöjd men att brassa på med CS är ju en ickefråga och det är väldigt välmedvetet.

Jag gillar i om en lapptopp blir varm och fläktar hörs tydligt bara av att

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k