Tillbakablick med SweClockers veteraner: Del 1

Permalänk
Melding Plague

Tillbakablick med SweClockers veteraner: Del 1

Sidans äldsta medlemmar tänker tillbaka på sina mest minnesvärda stunder på SweClockers och på sidans förändringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja, detta reportage var verkligen en tillbakablick till fornstora dagar.

Visa signatur

//

Permalänk
Discokungen

Fantastiskt! Jag har själv inte mycket till minne av hur sidan var när jag lurkade lite innan jag registrerade kontot, så det är fantastiskt kul att läsa andras minnen om den tiden. Tack för att ni, både redaktion och användare, finns och skriver det här!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Kul reportage. Som någon som varit med ett tag har det varit i ovärderlig källa till information i alla skeden i livet. Även om man inte alltid är aktiv så finns Sweclockers där som en trygg punkt när suget/tiden/möjligheterna kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt att jag har vart medlem, och aktiv i 22 år. Liksom ... hur? Det var ju fem år sen jag reggade mig?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Har varit aktiv i över 23 år på Sweclockers.. Är enligt Sweclockers reggad 2001-07-04. Men dom hade ju en databaskrasch där nånstans som gjorde att man fick regga om sig, och jag var reggad redan innan kraschen.

Mig veterligen har jag inte haft några längre avbrott i mina besök på Sweclockers under alla dessa år. Sjukt vad länge man lurkat runt här 😅

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Egentlig så var jeg vel registrert før 2001 også?... men noen ville leke litt med databasen og krashe den så da ble det sånn

Husker godt da_bear tråden og sy med castor. Og ikke minst alle innlegg fra folk som ikke er med oss lenger, som f.eks Pale.

Gode tider.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Rolig idé att intervjua gamla medlemmar.
Det är de gamla räverna som har hjälpt redaktionen till att bygga sidan till vad den är idag.
Forumet är ju superstort! Skulle vara lite kul med lite datanördsfakta hur stort forumet är i egen artikel.

Jag själv loggade inte in direkt utan blev medlem 2006 men va här lite innan och läste.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk

har varit medlem här i decennier, men känner mig som en ny medlem än idag.
höll till för det mesta i tränings tråden, fick sen nys om kolozzeum och började hänga där i flera år och missade då en hel del som hände på denna sidan, men minns nån katt i en färgad propeller keps, hur alla hade den som avatar bild, mer kan jag inte säga att jag minns.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer