Det första felet du får torde ha att göra med hur Apache hanterar permalänkar. Detta bör kunna åtgärdas genom att redigera .htaccess filen i webbroten, standardinnehållet bör vara följande. Om filen saknas, testa att skapa upp och fyll i nedanstående.
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress
För att detta ska fungera så gäller det att apache rewrite-modulen är aktiverad, vilket den borde vara på alla vettiga webbhotell.
Därefter bör du gå in och återställa permalänkarna genom att göra följande.
Logga in på WordPress-adminpanelen.
Gå till Inställningar → Permalänkar.
Välj ett annat permalänksformat och spara, sedan återgå till det ursprungliga formatet och spara igen.
Json-felmeddelandet du får skulle kunna bero på huruvida du hade automatisk https omdirigering tidigare eller inte, en annan förklaring kan vara om du tidigare hade sidan publicerad via www.mindomän.se istället för mindomän.se, se till att ändra så det matchar mot hur du hade tidigare.
Gå till Inställningar → Allmänt i WordPress.
Kontrollera att WordPress-adress (URL) och Webbplatsadress (URL) matchar din faktiska domän (t.ex., https://mindoman.se).
Du kan testa json API:t genom att surfa till https://mindoman.se/wp-json/
Det kan också vara något eller några tillägg som orsakar felet, så du kan ju även testa att tillfälligt inaktivera dessa.
Om felet kvarstår så bör du aktivera debug-loggning och kollar loggfilen
Aktivera WordPress-debugging för att få mer information om felet:
Öppna wp-config.php och lägg till följande:
define( 'WP_DEBUG', true );
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
Kolla loggen under wp-content/debug.log efter felmeddelanden.