Följ Black Week på SweClockers

Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Skål o trevlig helg

Permalänk
Medlem

Kippis!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Inget direkt exklusivt men har precis hällt upp lite Licor 43. Idag dricker jag den bara som den är.
Jag tycker den får mycket bättre karaktär när den är ca 25 grader.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Skål!

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

I medicinskt syfte, givetvis. Testade just positivt för kinesen...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Skål o trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Skål o trevlig helg<Uppladdad bildlänk>

Oh nice nu blev jag sugen! Skål
... svårförklarat men Caol Ila (och speciellt destillers edition!) är liksom unket på ett positivt sätt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Skål o trevlig helg<Uppladdad bildlänk>

Trevlig helg!

Det var länge sen jag drack Caol Ila. Lite av en doldis när det gäller rökig singel malt, vilket är lite synd. Jag tycker det är en riktigt trevlig whisky. Det tråkiga är att systemet i min lilla håla har inte haft den inne under ganska många år, så om man vill ha en flaska så måste man beställa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Oh nice nu blev jag sugen! Skål
... svårförklarat men Caol Ila (och speciellt destillers edition!) är liksom unket på ett positivt sätt

Ja den är ju lättdrucken

Skrivet av Libra-75:

Trevlig helg!

Det var länge sen jag drack Caol Ila. Lite av en doldis när det gäller rökig singel malt, vilket är lite synd. Jag tycker det är en riktigt trevlig whisky. Det tråkiga är att systemet i min lilla håla har inte haft den inne under ganska många år, så om man vill ha en flaska så måste man beställa den.

Tyvärr är det ofta beställningsvaror jag beställer. Om det är en flaska jag vill ha så kan den finnas på andra sidan stan då är det enklare att beställa.

Permalänk
Medlem

En Falcon och lite Ardbeg Corryvreckan i glaset efter övertid var välbehövligt!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

En öl samt en grogg koskenkorva/cola

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9600X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 4080S Strix - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Attans, glömde rapportera veckans dad-joke från kapsylen i min Shipfaced - Trainstation brewery
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/train-station-brewery...

...

Vilket djur röstar alltid åt höger?

Blåval

Dold text
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade äran att få besöka lite bryggerier i Franken förra veckan. En av höjdpunkterna, från fredags:

Brauerei Gradl Leupser Dunkel, självrunnen. Fick även ett glas från vanligt fat som första öl på Gradl.

Fanns många riktigt bra dock, nästan svårt att säga vilken som var bäst. Var bara två gånger var på Spezial och Schlenkerla.. vilken världsklass.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya