Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Uppgradering PC

Hallå där!
Jag har haft min nuvarande dator i cirka 8 år, känner på senare tid att den är riktigt laggig och trött, trots flertalet omformateringar. Har gjort vad jag kunnat för att ha den i så gott skick som möjligt. Men nu tror jag att det är dags för nya grejer.
Hoppas man hittar något skoj under Black week/friday!

Detta är min dator i nuläget:
Chassi: Phanteks Eclipse P400S Svart
CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3
Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
Nätagg: Fractal Design Edison M 550W
RAM: Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL14
HDD: Samsung 750-Series EVO 250GB
Extra HDD: WD Blue 1TB 7200rpm 64MB

Ska jag köpa en helt ny PC eller finns det vissa delar jag bara behöver byta ut och uppgradera?
Hur skulle ni gjort?

Allt gott!
Sebastian

Permalänk
Medlem

Det enda som jag tycker kan vara värt att spara är chassit men det känns nästan lika bra att sälja hela burken och köpa en helt ny då.

Vad har du för budget och vad har du för skärm?

Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Det enda som jag tycker kan vara värt att spara är chassit men det känns nästan lika bra att sälja hela burken och köpa en helt ny då.

Vad har du för budget och vad har du för skärm?

Ja, det är så va?

Jag vet inte, runt 15-20k tänker jag iaf.
https://www.inet.se/produkt/2212259/acer-32-predator-xz321qu-... där är skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwitch123:

Ja, det är så va?

Jag vet inte, runt 15-20k tänker jag iaf.
https://www.inet.se/produkt/2212259/acer-32-predator-xz321qu-... där är skärmen

Kvalitetsbygge rakt igenom.

Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Ja jävlar i mig, såg inte helt fel ut alltså! Tror du priserna kommer "droppa" mer till veckan eller ska man slå till direkt?
Sen är man väl lite "tummen mitt i handen" när det kommer till att skruva ihop datorn, gjort det en gång tidigare. Men har en bekant som är duktig på det, får nog bjuda över honom på en kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwitch123:

Ja jävlar i mig, såg inte helt fel ut alltså! Tror du priserna kommer "droppa" mer till veckan eller ska man slå till direkt?
Sen är man väl lite "tummen mitt i handen" när det kommer till att skruva ihop datorn, gjort det en gång tidigare. Men har en bekant som är duktig på det, får nog bjuda över honom på en kaffe

Jag hade nog avvaktat någon vecka. Det är väl SSD:n och grafikkortet som ligger lite lägre än vanligt bara tror jag.