Shoppingsugen? Nu startar Black Week på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Shoppingsugen? Nu startar Black Week på SweClockers

Handeln hoppas på en vändning och mängder av erbjudanden börjar redan rulla in. Inför årets stora shoppingperiod öppnar SweClockers sin fyndportal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Officiell jultomte

Ska försöka fokusera på ett grafikkort då det är en bottleneck för tillfället och varit dags ett tag.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Jag har inget satt budget, jag vet vad jag vill ha och behöver så blir det fin rea på nått sånt så blir det köp iaf.

Inte köpt något i år bara för det va billigt än.

Permalänk
Medlem

Blev att köpa en sån rolig sak som ny dammsugare. En vanlig sladdburen sket då min har gått sönder och köpte då en trådlös variant som funkar hyffsat att göra snabbstädning med men inte när det är lite extra mkt att dammsuga.

Varit en del utgifter de senaste månaderna så blir nog inget IT-shoppa varken på Black Week eller Mellandagsrean.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kortet glöder. Ska köpa nya vitvaror till huset samt försöka fynda lite elektronik, nån Wiim produkt kanske. Har redan köpt en Dreame x40 Ultra.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Har ingen budget satt, har några planerade saker att titta efter. Om dom hamnar på rätt prisnivå så kan ja slå till, annars så får det va så.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Våg vägra shoppinghetsen!

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Musikälskare

Som vanligt så blir det inget köp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ska uppgradera allt på datorn utom grafikkort så det passar bra med lite prissänkningar så kan jag köpa precis vad jag vill ha istället för att kompromissa inom budget. Blir 9800X3D med X870 mobo i ett Lian Li O11 RGB chassi. Ska bli kul att bygga igen! Var 5 år sist, så det är kanske mer villhöver än behöver, men kul ändå

Permalänk
Medlem

Finns något som är av nytta till bättre pris än begagnat så möjligen. SSD är primärt något som alltid går att ha mer av, men hade behövt halva pris. Ja egentligen halva pris på i princip alla populära datorkomponenter hade fångat mitt intresse men de lär knappt få 20%. Inga tillbehör, förutom någon superdeal på passande hörlurar.

Kanske någon säng haha. Men omöjligt att de säljer en sådan med förlust tänker jag.
Finns det någon liten/mindre (under 5.8") prisvärd telefon som man kan hålla utkik för eventuell rea? Tänker 1000-3000kr, för barn. Eg. Samsung a15 är bra pris men för stort.

Permalänk
Medlem

Passar på att skaffa delar till en ny Nas maskin, ledsnat på alla strulande QNAPs mm o ska bygga en ny TrueNas baserad lösning, den jag har har bara fungerat utan problem i drygt 5 år nu medan min Qnap haft både krashande programvara o nu när ena ramet rasade har jag ledsnat , men ja man får passa sig man ser redan smyghöjningarna som skett nu när man lagt till delar och börjat övervaka , så man får allt passa sig ...

Permalänk
Medlem

Jag hade ju inte tänkt köpa något på Black Friday i år men jag var tvungen att byta ut mitt tangentbord. Mitt tangentbord har alldeles för känsliga mekaniska brytare för mig att jag inte kan använda det som ett "vanligt" tangentbpord. D.v.s. att skriva med. Jag har försökt justera inställnignarna med det har inta haft någon vettig effekt. Nu blev det ett Steel Series Apex 3 med vanliga brytare. Frågan är vad jag ska göra med mitt dyra gamingtangentbord med mekaniska brytare? Brorsan kanske är intreseerad?

Permalänk
Medlem

Klart männens är större, vi köper ju till kvinnorna och vad köper de till oss? Kallingar och strumpor...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt något specifikt på Black friday/week/month men någon gång ska väl bli den första. Tyvärr behöver jag ingenting i år heller.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpt något alls denna black friday... Men sambons kaffebryggare gick sönder igår så nu vill hon ha kaffe. Och en glad sambo är värt det. Så budgeten ökade från 0 till typ 2k.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hade jag haft ett jobb hade jag shoppat grejer tror jag.

Permalänk
Medlem

Har blivit ny kyl, frys och diskmaskin. Billigaste de varit, så vore ju ren idioti att inte vänta till Black Friday och köpa. Men kul för de som har råd att köpa vilken tid på året som helst och slipper jaga erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Lagring, PSU, MOBO och en kabel till tangentbordet är beställt. CPUn är försenad så hoppas ha en dator tills mitten av December i alla fall.

Nu behöver jag bara en bra deal på 64Gb Flare X5 sedan har jag rott datorn i hamn!

Permalänk
Medlem

Nya grejer hoppas jag?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk

Är det verkligen billigare att köpa saker under "black week"?
Känns som att det finns många fallgropar. Finns för många exempel på priser som höjts innan för att kunna "reas" ut under en av alla dessa reor.
Alternativt att man fört in en vara med högre prislapp än hos konkurrenterna för att sen kunna sätta ett lägre pris under rean som ser ut att vara högre procentuell rabatt jämfört med en konkurrent. Störst röda prislapp vinner.

Permalänk
Medlem

Om någon råkar hitta ett bra USB minne (A port) på 256 gb till bra pris under Black Week/Black Friday/Cybermonday så får ni gärna tagga mig i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Om någon råkar hitta ett bra USB minne (A port) på 256 gb till bra pris under Black Week/Black Friday/Cybermonday så får ni gärna tagga mig i tråden!

@Belgaar  – nu vet jag inte vad som är bra pris för dig, men svenska Amazon har flera modeller för under 200 kronor, bland annat den här för ordinariepriset 165 kronor:
https://www.amazon.se/-/en/Kingston-DataTraveler-Exodia-DTXON...
Det är antagligen inte det snabbaste USB-minnet, men smakar det så kostar det tyvärr …

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Passar på att skaffa delar till en ny Nas maskin, ledsnat på alla strulande QNAPs mm o ska bygga en ny TrueNas baserad lösning, den jag har har bara fungerat utan problem i drygt 5 år nu medan min Qnap haft både krashande programvara o nu när ena ramet rasade har jag ledsnat , men ja man får passa sig man ser redan smyghöjningarna som skett nu när man lagt till delar och börjat övervaka , så man får allt passa sig ...

Trist att du haft strul med dina QNAP:s, har en 8st QNAPs och ett par Syno's och de funkar klockrent för mig i flera år nu. Men Truenas är riktigt kul, kör två stora SSD-arrays med TrueNAS (30TB och 180TB) och det funkar helt perfa.

Själv så sitter jag och väntar på att AMD ska släppa 9900X3D, sedan blir det komplett datoruppgradering för min del. Kommer svida rejält i plånkan när Nvidia kommer med ny GPU-generation i år också. Får bli lite extrajobb tror jag... Annars har jag nog shoppat färdigt för i år, behöver lite filament för 3D-skrivaren, annars är allt inhandlat. Lite LEGO, SSD-disk och småpryttel till gamingdatorn. Nya gamingburken får bli en försenad julklapp till mig själv :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

@Belgaar  – nu vet jag inte vad som är bra pris för dig, men svenska Amazon har flera modeller för under 200 kronor, bland annat den här för ordinariepriset 165 kronor:
https://www.amazon.se/-/en/Kingston-DataTraveler-Exodia-DTXON...
Det är antagligen inte det snabbaste USB-minnet, men smakar det så kostar det tyvärr …

Tack! Ja för det priset så är det taget. Blir en beställning på det.

Duger gott för mig. Flyttar hyfsat ofta filer mellan dator och usb, men sällan jag gör större överföringar. Därav är inte hastigheten på just usb lika viktig för mig.

Permalänk
Medlem

Som vanligt är det pris/prestanda som gäller, så kommer det något jag villhöver till rätt pris så finns en budget på 5-10k.
Annars brinner ju inte pengarna i fickan, utan kan lägga undan lite till sämre tider, eller amortera lite extra på lån.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

ogillat detta sedan antal år men nu är jag faktiskt lite taggad

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Trist att du haft strul med dina QNAP:s, har en 8st QNAPs och ett par Syno's och de funkar klockrent för mig i flera år nu. Men Truenas är riktigt kul, kör två stora SSD-arrays med TrueNAS (30TB och 180TB) och det funkar helt perfa.

Själv så sitter jag och väntar på att AMD ska släppa 9900X3D, sedan blir det komplett datoruppgradering för min del. Kommer svida rejält i plånkan när Nvidia kommer med ny GPU-generation i år också. Får bli lite extrajobb tror jag... Annars har jag nog shoppat färdigt för i år, behöver lite filament för 3D-skrivaren, annars är allt inhandlat. Lite LEGO, SSD-disk och småpryttel till gamingdatorn. Nya gamingburken får bli en försenad julklapp till mig själv :).

Tack, jo jag har väl fått ett måndagsex eller något :/ sen går väl den ur support vad de lider också den är några år

Men samtidigt känns detta projekt rikitg exciting, till skillnad från förra våren när jag bara byggde ny spelburk, de var ju nästan roligare skruva IKEA PAX faktiskt, de här känns skoj, frächt o stora möjligheter få det bra samt kunna konsolidera min gamla freenas + qnap in i samma maskin

Låter som de blir en fin dator hade köpt den prollen direkt om jag inte satt på 7800x3d n redan, o jag siktar nog på en gpu uppgradering också till nästa Nvidia, sitter på 3080 nu, men de är nästa års budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strimlaren:

Är det verkligen billigare att köpa saker under "black week"?
Känns som att det finns många fallgropar. Finns för många exempel på priser som höjts innan för att kunna "reas" ut under en av alla dessa reor.
Alternativt att man fört in en vara med högre prislapp än hos konkurrenterna för att sen kunna sätta ett lägre pris under rean som ser ut att vara högre procentuell rabatt jämfört med en konkurrent. Störst röda prislapp vinner.

Om man kollar på specifika saker och har haft koll en tid så kan man absolut spara pengar. Jag har haft uppgraderingsplaner ett tag och kommit fram till ett specifikt chassi och fläktar jag vill ha t.ex. så jag vet vad det "verkligen kostar" (d.v.s. det har haft samma pris i ett helt år) och kunde spara några hundra på det idag på Inets BF start. Men jag skulle aldrig köpa något bara för att det har en hög %-rabatt i reklamen utan att veta mer eller kolla upp det närmare (t.ex. med prishistorik på prisjakt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Om man kollar på specifika saker och har haft koll en tid så kan man absolut spara pengar. Jag har haft uppgraderingsplaner ett tag och kommit fram till ett specifikt chassi och fläktar jag vill ha t.ex. så jag vet vad det "verkligen kostar" (d.v.s. det har haft samma pris i ett helt år) och kunde spara några hundra på det idag på Inets BF start. Men jag skulle aldrig köpa något bara för att det har en hög %-rabatt i reklamen utan att veta mer eller kolla upp det närmare (t.ex. med prishistorik på prisjakt).

Lite som @Laxpudding brukar säga:
Antingen blir det fel TV till rätt pris
Eller rätt TV till rätt pris

Det kan bara bli rätt TV om man kollar på egenskaperna man är ute efter

Permalänk
Medlem

Måste köpa massa skräp kan inte låta miljöpartiet vinna, lolz
Har en budget på några tusen till en julklapp till mig själv, ingen aning vad man ska köpa?
Finns det nån pryl man måste ha?