Videokamera Mini DV och Digital 8

Permalänk
Medlem

Videokamera Mini DV och Digital 8

Jag har massor av gamla videoband som jag skulle vilja läsa in men har sålt eller tappat bort mina kameror. Finns det någon som har någon relik liggande och vill sälja den. Eller kanske tom hyra ut den. Skick är oväsentligt så länge det går att läsa band. Bra att den har Firewire.

Bilder som referens om ni glömt hur de ser ut

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem

Har nog en Sony dcr-hc15e liggande. Skicket är väl inte på topp och vet inte om jag har kablarna kvar. Kan kolla ikväll vad som finns och fixa bilder.
Dock finns jag i Kumla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Har nog en Sony dcr-hc15e liggande. Skicket är väl inte på topp och vet inte om jag har kablarna kvar. Kan kolla ikväll vad som finns och fixa bilder.
Dock finns jag i Kumla

Gärna. Just skick är inte viktigt. Inte kablar heller

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem

Tjena!

Försökte hitta kablarna men hittar inte dom. Hittar bara kameran och den har ju en del märken på sig. Den har iaf ett batteri i sig. Men kan vara jag som är helt dum i huvudet som inte vet hur man startar en sån men lyckades inte få liv i den. Kan ju iofs vara urladdat batteri då jag vet att den har fungerat en gång i tiden. Men tog några bilder på den iaf. Är det intressant ändå så hojta till. Gissar det blir frakt iaf om du inte känner någon häromkring som kan hämta den😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Tjena!

Försökte hitta kablarna men hittar inte dom. Hittar bara kameran och den har ju en del märken på sig. Den har iaf ett batteri i sig. Men kan vara jag som är helt dum i huvudet som inte vet hur man startar en sån men lyckades inte få liv i den. Kan ju iofs vara urladdat batteri då jag vet att den har fungerat en gång i tiden. Men tog några bilder på den iaf. Är det intressant ändå så hojta till. Gissar det blir frakt iaf om du inte känner någon häromkring som kan hämta den😀

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Jag är inte så petig med sladdar. Men vore ju kul om den fungerade. Köper den gärna och betalar frakten. Så fundera på vad du vill ha för den. Kan se om någon på Stockholmskontoret kan hämta den kanske.

Kuriosa. Jag jobbade på on off 1997 tror jag och minns när första Sony dv kameran kom. Har för mig den kostade 19 500:-

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på en mini dv kamera i Göteborg så nu är det bara en digital8 kvar.

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem
Skrivet av planet4:

Jag fick tag på en mini dv kamera i Göteborg så nu är det bara en digital8 kvar.

Då är inte min kamera intressant längre eller?
Hittade nämligen en kartong idag så packade ner den ordentligt i den och tejpade igen och tänkte kontakta dig precis nu🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Då är inte min kamera intressant längre eller?
Hittade nämligen en kartong idag så packade ner den ordentligt i den och tejpade igen och tänkte kontakta dig precis nu🤣

Låt mig kolla. Inte säkert jag får igång denna. Vad ville du ha för den?

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem
Skrivet av planet4:

Låt mig kolla. Inte säkert jag får igång denna. Vad ville du ha för den?

Jadu det va en riktigt bra fråga.
Vet inte vad de ens är värda. Men kan den vara värd nån hundralapp kanske?