ShowCase: HP Omnibook Ultra med nya AMD Ryzen™ AI

Permalänk
Melding Plague

ShowCase: HP Omnibook Ultra med nya AMD Ryzen™ AI

Vad innebär HP AI Companion och Microsoft Copilot? Emil tar en närmare titt på HP OmniBook Ultra med AMD Ryzen™ AI.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det vara väldens fulaste modellnamn på den processorn?
AMD Ryzen™ AI 9 HX 375

Permalänk
Medlem

Jävligt viktigt med (tm)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kan det vara väldens fulaste modellnamn på den processorn?
AMD Ryzen™ AI 9 HX 375

fast kan den vara bra utan ultra, mega super hyper etc i namnet?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

HP: Nej tack.
AI: Nej tack.
Copilot-tangent: Nej tack.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

HP: Nej tack.
AI: Nej tack.
Copilot-tangent: Nej tack.

Instämmer till fullo.

(Och även vad gäller din signatur, Don't fuck with scroll!)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hp och AI? nej tack.

ska jag köra AI vill jag ha nån separat dator att trixa med, vågar absolut inte ha AI nära mina hårddiskar/bilder

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk

Synd att ingen släpper en Amd Ryzen AI dator max 15" med 64GB RAM (som kör 37x processor och inte den svagare 360 som Lenovo kör på sin t14s)

:/

Visa signatur

kaffesump

Permalänk
Medlem

Hurdan är trackpaden? Likt macbook/surface laptop 7? Eller den gamla NintendonDs liknande?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Råkade jag gå in på PC För Alla? Igen?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av octopec:

Jävligt viktigt med (tm)!

Yeah, denna artikel lät ungefär så här i mitt huvud:

™ ™ ™ ™ ™ ™ ™

Rätt tjatigt i ärlighetens namn. Men kanske ett krav från AMD?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att se hur den skulle fungera med Amuse och LM Studio, båda samarbetspartner till AMD för bild resp. text generering.

Permalänk
Medlem

så , vad gör NPUn som inte redan kan köras i "cloud"?

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Hurdan är trackpaden? Likt macbook/surface laptop 7? Eller den gamla NintendonDs liknande?

Jag skulle säga att den påminner om Macbook trackpaden, liknande känsla och klick.
Bra "glid" och taktilt klick när man trycker i den nedre delen av trackpaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

så , vad gör NPUn som inte redan kan köras i "cloud"?

Jag är inte alls intresserad av den form av AI de tänker erbjuda, men just det är väl ändå en av få vettiga sakerna med det hela - att de inte laddar upp hela ditt privatliv till okända servrar på nätet.

Men det är också ungefär det enda vettiga.

Och även det har en baksida - det ger dem fria händer att gå igenom och analysera grejor de *aldrig* skulle få tillåtelse att göra annars.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_FreeKill:

Jag skulle säga att den påminner om Macbook trackpaden, liknande känsla och klick.
Bra "glid" och taktilt klick när man trycker i den nedre delen av trackpaden.

Tack, så den rör på sig? Inte att den ger vibrationsfeedback?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Tack, så den rör på sig? Inte att den ger vibrationsfeedback?

Ja precis den rör sig,

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_FreeKill:

Ja precis den rör sig,

Attans, är ute efter en fast platta 😅. Tack för infon!

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!