Microsoft lägger ner nischad allt-i-ett-dator

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lägger ner nischad allt-i-ett-dator

Den senaste modellen av Surface Studio går i graven – ingen efterföljare planeras.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Microsoft har skjutit sig i foten här. Släpp skärmen som standalone, helst med 120hz, så man kan koppla in datorn man redan har.

Det är skärmen och tiltprylen som är unik här. Den kassa datorn som inte går att uppgradera är det INTE.

Permalänk
Skrivet av Charles Finley:

Microsoft har skjutit sig i foten här. Släpp skärmen som standalone, helst med 120hz, så man kan koppla in datorn man redan har.

Det är skärmen och tiltprylen som är unik här. Den kassa datorn som inte går att uppgradera är det INTE.

Tänkte samma sak. Tänkte sedan på att produkten riktar sig till ett speciellt folk. Där vissa av dessa har svårt att sova på nätterna när de tänker på att deras skärm på skrivbordet är kopplad till en Mac mini m4 genom hdmi.

Men oavsett vad så är nog Apple en stor majoritet bland designer utanför cadvärlden.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, datorn var ju en 3 år gammal laptop redan vid släppet, släpp den med sladd istället så kan man ju få samma sak med bättre komponenter

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig att förstå hur Microsoft tänkte med det här. Det fanns ingen chans att dom inte visste om att datorn var svagpunkten med studio och att det är därför ingen köpte den. Visst, nu var den snordyr också men med tanke på hur mycket folk spenderar på Appleprodukter för liknande arbeten så hade skärmen varit en storsäljare om den hade varit standalone.

Permalänk
Medlem

Jag använder A3 ritbord anno.. 20xx (gammal) som jag hoppas aldrig går sönder. Skulle känna mig helt handikappad om det hände (no offence) Har använt A3 ritbord sen 2004 och kan inte ens hantera en mus idag. Penna all the way... Att byta mitt A3 ritbord mot en dyrare skärmbaserad wacom ligger långt ner på listan. Den här produkten hade varit rätt trevlig (och säker bra mycket billigare) OM den som folk ovan säger kom ut som en stand-alone skärm.

Wacom Cintiq Pro 27 är närmaste min A3 jag kan komma men 3800 euro... Lägger det på en eller två 5090 istället...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Skrivet av Charles Finley:

Jag har haft allt ifrån surface pro till surface book 1/2 och var givetvis sugen på studion när den släpptes, speciellt ihop med surface "pucken" som fungerade som ett funktions/kontroll enhet i tex Photoshop för att ändra opacitet/etc.
Så rätt tänkt och extremt futuristiskt och ökade smidigheten att jobba i Photoshop något fantastiskt.

MEN så var det ju det där med den tveksamma datorn som dom knölade in i onödan, hade den släppts som en skärm hade det varit game over och satt en ny standard.
Nu blev det inte så och man får jobba vidare på sin cintiq 22" istället som förövrigt är märkligt nog bättre än den nyare 24" pro modellen.

Priset för surface Studio här i Sverige var dessutom skrattretande högt och jag har faktiskt aldrig ens hört om någon som slog till på en, då har jag dessutom varit på interna MS event för just studio/surface enheterna och där borde man ju träffat eller hört om någon köpt en.

Maskiner för professionellt bruk i synnerhet grafiskt/video/3D bör vara enkla att uppgradera/byta komponenter till sin natur då man inte har tid att skicka HELA maskinen på service i veckor så bara av den anledningen går ju studion bort oavsett hur läcker den var att jobba på....

Permalänk
Medlem

Microsoft lanserade alltid surfacemodeller med out dated hårdvara. För det priset så ska hårdvaran vara on point.

Permalänk
Avstängd

Om dom hade tagit bort en nolla så hade den nog sålt i större omfattning.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.