Snart kan du installera Windows 11 på telefonen

Permalänk
Melding Plague

Snart kan du installera Windows 11 på telefonen

Projektet är i ett tidigt skede och fungerar inte helt fläckfritt ännu.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade varit en kul grej på min gamla Xiaomi 9T pro.. även xiaomi 10t. största problemet lär vara avsaknad av gpu drivers...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Så nu kan jag få de buggar och problem som Win11 har på min telefon också? Precis vad jag längtat efter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Så nu kan jag få de buggar och problem som Win11 har på min telefon också? Precis vad jag längtat efter...

Börjar snart tro det finns folk som bara letar fel i Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Folk söker vad du ger dem

Kul initiativ, några år till och vi kan ersätta 90% av alla jobbdatorer med en telefon…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Har väntat länge på att Apple eller MS (eller nån Linux) ska börja erbjuda desktopläge på mobil. CPU och RAM är idag bättre än majoriteten av jobbdatorer. Varför utnyttjas det så dåligt?? Blåtand till kringutrustning finns redan och dp via usb till skärmen finns också. VARFÖR vill ingen gigant ta tag i det här? De skulle ju få en enorm marknad.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har väntat länge på att Apple eller MS (eller nån Linux) ska börja erbjuda desktopläge på mobil. CPU och RAM är idag bättre än majoriteten av jobbdatorer. Varför utnyttjas det så dåligt?? Blåtand till kringutrustning finns redan och dp via usb till skärmen finns också. VARFÖR vill ingen gigant ta tag i det här? De skulle ju få en enorm marknad.

Flera har gjort det flera gånger. första "tableten" som kom var just en windows XP tablet.
Det var före sin tid. sen gjorde apple sin iphone till en ipad och det slog igenom.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Kul initiativ, några år till och vi kan ersätta 90% av alla jobbdatorer med en telefon…

Det kan man redan idag med exempelvis Windows 365...

Starta app i telefon och sedan docka telefon med USB-C så är man igång

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk

Äntligen, nu kan jag bli varnad stup i kvarten om att jag är en hejdlös vilde om jag inte har edge och bing satt som standard på ännu en enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Flera har gjort det flera gånger. första "tableten" som kom var just en windows XP tablet.
Det var före sin tid. sen gjorde apple sin iphone till en ipad och det slog igenom.

iPad har väl aldrig haft fullt desktop läge? Är bara en nedbantad version av macOS (eller uppskalad iOS snarare). Jag snackar om fulla Mac os på en iPhone eller iPad. Finns inga tekniska begränsningar utan bara ett val man gjort att segregera sina produkter. Mac mini är identisk rent hårdvaru mässigt med iPad i stort sett.

Närmsta som finns är väl Samsungs DEX, men de är för små för att det ska slå på bred front.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Det kan man redan idag med exempelvis Windows 365...

Starta app i telefon och sedan docka telefon med USB-C så är man igång

Se där ja, det visste jag inte!

Tack för infon

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hehe har ju kvar denna, men kollade in på instruktionerna första anblicken gjorde mej skeptisk verka vara på en annan nivå än att flasha in LOS.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Varför skulle man vilja göra det…?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

iPad har väl aldrig haft fullt desktop läge? Är bara en nedbantad version av macOS (eller uppskalad iOS snarare). Jag snackar om fulla Mac os på en iPhone eller iPad. Finns inga tekniska begränsningar utan bara ett val man gjort att segregera sina produkter. Mac mini är identisk rent hårdvaru mässigt med iPad i stort sett.

Närmsta som finns är väl Samsungs DEX, men de är för små för att det ska slå på bred front.

Nej precis, det jag menade är att man försökte med full desktop först, vilket floppade och sen kom apple med sin "XL iphone just not a phone" och det gick hem hos konsumenterna.
https://finance.yahoo.com/news/microsoft-invented-tablet-deca...

MS försökte ju också blenda skillnaden med Windows 8/phone 8. Tror du kan hacka på linux på nästan alla Android telefoner men det är ju ingen konsument experience direkt.

Finns ju en del maskiner från kinaföretag som nästan är phone sized laptops, dock foldables med tangentbord/gaming kontroller. det är nog det närmaste. och foldables.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Microsoft försökte ju, fanns ingen som vill ha Windows Phone.

Permalänk
Medlem

Widow 11 i luren vore ju lite som att dricka mjölk med cigarettrök i lungorna.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Skrivet av zogez:

För i tiden hade Microsoft ett helt team som letade buggar, Jerry Berg var en av dom. Sedan kom en ny VD sparkade hela test teamet och lade ut betatestandet på användarna istället
Billigt och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

jag ! Var otroligt nöjd med min win phone från nokia den bästa telefon jag haft betydligt bättre än både android & apple eländet (min åsikt har nu samsung innan iphone)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Vilka buggar har du i Win11 blev jag lite nyfiken på

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Det var nog avsaknaden av appar som fällde Windosphone skulle jag säga inte plattformen.
De var lite för tidigt på att hoppa på bollen de missat tidigare konstigt nog.
Idag skulle emulering fungerat mycket bättre och massor med programvara skulle bli tillgänglig på ett helt annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Jag längtar efter dagen jag får tillbaka min Lumia, älskade WP…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

VA!? Så det finns hopp för min gamla Windows Mobile?

Är dock rädd att den skulle vara rätt så seg.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Skitbalt år 2009.
Idag jobbar man ofta inte på samma sätt och man kan fjärrstyra. Jag lite tankar på ett cool Applealtrrnativ, men jag gissar att detvmest blir coolt och man ej anvnder detvså mycket. Precis som för den mesta roliga teknikprylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Är rätt svårt att undvika när felen sitter rakt under ens näsa...

Som med Poco X3 Pro och 2,5 timmars batteritid med windows 11, okej det var exprimentellt, men säger ändå en del.

Har själv en sådan och får ut runt 72 timmar.

Använder fortfarande Windows då där finns mjukvaror jag har behov av, om det inte vore för mjukvarorna så hade jag för länge sedan övergivit Windows.

Eller som jag skrev i en annan tråd, fanboyism håller tillbaka utvecklingen. Bidrar till en härlig vardag

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har funnits!
Är över 10-år sen som jag provade linux på en HTC android mobil av ren nyfikenhet.
Däremot så var den praktiska nyttan väldigt begränsad, som att man inte kunde docka in skärm och tangentbord, USB porten hade helt enkelt inget stöd, då. Fick däremot ett BT tagentbord att fungera, vilket inte gjorde så mycket...

Skrivet av GizmoTheGreen:

Sant!

Har funnits en del experimentellt, kanske finns fortfarande.
Testade att köra linux, "se ovan"

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag längtar efter dagen jag får tillbaka min Lumia, älskade WP…

Förutom att inte alla appar fanns så längtar jag också tillbaka till min Lumia... Bästa mobil-OSet, rappt, lätt att hitta i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det var nog avsaknaden av appar som fällde Windosphone skulle jag säga inte plattformen.
De var lite för tidigt på att hoppa på bollen de missat tidigare konstigt nog.
Idag skulle emulering fungerat mycket bättre och massor med programvara skulle bli tillgänglig på ett helt annat sätt.

Nja, det var nog snarare att de krävde betalt av licensiaterna och google tog inget betalt för sitt. Tekniskt sett var det väl inget större fel på WP, utom att de hade ett filsystem från 80talet baserat på Cutlers designer på 60 och 70talet och lång ifrån modernt idag men det är vad windows i alla former fortfarande använder överallt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än ansluta mig till Windows Phone skaran. Enda aledningen till att jag lämnade Windows Phone, var för att BankID slutade att fungera, annars hade jag aldrig bytt.

Windows 8 användargränssnitt var ett katastrofalt felsteg för PC, men Windows Phone 8 var gudomligt för mobiler!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk

Det här är väl Project WOA? dvs windows on arm?
Desktop windows 10 har lirat på Lumia 950 länge

Är en av dem som hoppas på ett Windows 12 mobile 😁

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Och varför skulle någon vilja nedgradera en telefon till Win 11 ?
Eller möjligen om det funkar på en Mobira Cityman eller liknade så kan det kanske vara en uppgradering.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.