Super God Mode samlar alla Windows dolda inställningar

Permalänk
Melding Plague

Super God Mode samlar alla Windows dolda inställningar

Utvecklaren Thiojoe har tagit fram ett Powershellskript som skapar en samling genvägar till alla Windows dolda inställningar, mappar och annat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut, ska ta en kik på detta när jag är hemma från jobbet.

Permalänk
Medlem

Låter lite mer avancerat och kanske även mer användbart än "gamla" GodMode där man bara skapade en folder med namnet.

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Nej varför avslöja ett av mina bästa hemligheter som det var tyst om i så många år som jag använt i hemlighet så länge nu.
Jag skulle med råge påste att God Mode är långt från nytt. Nyheten är väl att nån utvecklat God Mode till ett Super God Mode men för mig är det här tillräckligt.

Skrivet av Joppis:

Låter lite mer avancerat och kanske även mer användbart än "gamla" GodMode där man bara skapade en folder med namnet.

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Döp en mapp /TXT dokument till ovan så får man en mapp med allt som Microsoft gömt i källaren, vinden och alla hörn och längs in i garderober och dolda utrymmen.

Man slipper leta helt enkelt. Det vanligaste och det mesta är i en lista rakt upp och ner.

Du slipper leta i menyer och under trettiofem mappar efter nått du vet ligger nån stans för du har använt det programmet för sju år sen men du kan inte söka för du minns inte exakt vad det hette. PUH! och du vet mycket väl att det är mycket jobbigare att leta än att läsa all den här texten * "jättesmilie"

God mode sipprade ut för arton år sedan. Kul läsning här
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Master_Control_Panel_sh...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Kan vara bra att ha om man ska göra en genväg i Dopus eller Autohotkey direkt till något i t.ex inställningarna.

ThioJoe följer jag på Youtube och tycker han är lite underhållande.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Jag blir lite nervös att köra såna här saker när jag hitta dom själv, men om swec lägger upp det så tar jag betet!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

trist att nått sånt här ens ska behövas.
hade ju hellre sett att MS haft lite ryggrad och berättat up front vad deras uppdateringar egentligen innehåller och om man godkänner att det installeras.
men på senare tid så har även lille godtrogne och naiva jag insett att MS är bovar och då behövs tyvärr sånt här.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Kan vara bra att ha om man ska göra en genväg i Dopus eller Autohotkey direkt till något i t.ex inställningarna.

ThioJoe följer jag på Youtube och tycker han är lite underhållande.

Följer också honom, lätt underhållande och lärorik på samma gång.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Super God Mode kan vara en kul/nyttig grej att ha tillgång till. Men varför så krånglig installation? Varför inte bara en exe-fil som fixar allt i ett nafs? Det är väl bättre att en person lägger ner ett par minuter extra än att 2 miljoner personer lägger ner 20 minuter var på att lista ut hur man ska göra?

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Super God Mode kan vara en kul/nyttig grej att ha tillgång till. Men varför så krånglig installation? Varför inte bara en exe-fil som fixar allt i ett nafs? Det är väl bättre att en person lägger ner ett par minuter extra än att 2 miljoner personer lägger ner 20 minuter var på att lista ut hur man ska göra?

/ B

Den stora massan som är intresserade av det här behöver knappast lägga 20 minuter på den installationen.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Den stora massan som är intresserade av det här behöver knappast lägga 20 minuter på den installationen.

Kanske inte. Men varför göra det jobbigare än nödvändigt? Ungefär som när man hittar en live-upptagning av en artist och låtarna heter ngt kryptiskt typ A-05-B och sedan bifogar låttitlarna som en textfil.

Att surra runt i Terminal (som kommandoprompten numera heter) är för mig bara ett onödigt besvär när det finns enklare sätt att installera program.

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

/ B

Krånglig? Det tog 3min att köra igång med det som jag ville ha, det skulle inte jag kalla direkt krångligt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

/ B

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

/ B

För att inte alla litar på en främlings exe-fil.

Permalänk
Skrivet av Bill50x:

Kanske inte. Men varför göra det jobbigare än nödvändigt? Ungefär som när man hittar en live-upptagning av en artist och låtarna heter ngt kryptiskt typ A-05-B och sedan bifogar låttitlarna som en textfil.

Att surra runt i Terminal (som kommandoprompten numera heter) är för mig bara ett onödigt besvär när det finns enklare sätt att installera program.

/ B

För att man inte ska ladda ned och köra helt okända .exe filer?

Det är inte svårt att klippa och klistra in en sträng i en terminal, det är på samma nivå som att klistra in något i notepad. (Notera dock att man inte heller bör klippa och klistra in i terminalen helt på måfå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

/ B

Det är ju bara ett powershell-skript att köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

För att inte alla litar på en främlings exe-fil.

Det är iofs en bra anledning...

/ B