Komponenter i oklart skick skänkes 8800 GTX, Athlon 64 X2, bl.a.

Permalänk
Medlem

Komponenter i oklart skick skänkes 8800 GTX, Athlon 64 X2, bl.a.

Hej!
Jag har ett antal äldre datorkomponenter i tre uppsättningar som jag vill ge bort. De har inte förvarats särskilt väl och jag kan inte ge några garantier för att de fungerar som de ska. De skänkes i befintligt skick utan förpackning. Endast upphämtning i Göteborg. Jag skänker helst hela uppsättningar. Det finns fler bilder på de individuella komponenterna som jag kan dela vid förfrågan.

Jag förbehåller mig rätten att ge bort grejerna till vem jag vill. Skriv gärna vad du skulle vilja göra med dem.

1.
AMD Athlon 64 X2
Nvidia Geforce 8800 GTX från XFX
2st DDR2-minnen på 2GB vardera.
Moderkort, vet inte modell. Batteriet sitter löst, en kontakt verkar ha gått av.
AMD-stock kylare vad jag kan se.

2.
Intel Core i5-3570K (kanske har fel och att det är en 2500K)
MSI P67A-C45
2st DDR3-minnen på 8GB vardera.
Intel-stock kylare, aldrig använd.

3.
Intel Core i5-4460
MSI B85M-E45
2st DDR3-minnen på 8GB vardera.
Cooler Master, en 212 EVO eller liknande.

Annat
Plåten på ett Cooler Master Cosmos II. Kanske som barebone-chassi eller som grund i ett DIY-projekt?
3st SATA-kablar.
Finns även lite skruvar, manualer, och dylikt. Verkar inte ha några distanser till moderkorten tyvärr.

Uppdatering
Jag har också en AMD Athlon XP 2400+ som jag missade tidigare. Det är i alla fall vad jag tror att det är men har inte hittat en bild som stämmer överens till 100%.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är intresserad av 2 och 3 samt plåten...
Behöver jag sakerna? Nej egentligen inte...
Tänkte sno ramstickorna (dvs om det stämmer att dom är på 8GB vardera - 4 st 4GB-stickor har jag redan) och slänga in i "servern" och försöka ge bort resten vidare med de stickor som blir över här hemma.
Plåten tänkte jag väl använda för att uppgradera min "testbänk" som består av en träskiva med distanser i just nu

Kan å andra sidan lägga till distansskruvar till moderkorten innan sakerna ev skulle åka vidare

Permalänk
Medlem

Kanske något att skänka till:
Musikhjälpen - Teknikhjälpen, söker random shmandom
https://www.sweclockers.com/marknad/244058-musikhjalpen-tekni...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig skicka?

Permalänk

Om du kan tänka dig skicka på något vis som förestående frågade så är jag gärna intresserad av 2 eller 3 + frakt såklart. Skulle vilja pilla ihop en liten dator som mormor kan ha så slipper hon ha en märkeslaptop som känns begränsat på lite sätt o vis.

Permalänk
Expertgissare

Jag tar gärna dator 1 mot frakt, alternativt enbart 8800 GTX om du inte vill skicka ett stort paket

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Hämtar gärna dator 3 (eller alla om du vill bli av med alla samtidigt). Kan imorgon innan kl 15.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Ställer mig i kö för dator 3, kan hämta.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Kan du tänka dig skicka?

Skrivet av crillspett:

Om du kan tänka dig skicka på något vis som förestående frågade så är jag gärna intresserad av 2 eller 3 + frakt såklart. Skulle vilja pilla ihop en liten dator som mormor kan ha så slipper hon ha en märkeslaptop som känns begränsat på lite sätt o vis.

Skrivet av Edvin-89:

Jag tar gärna dator 1 mot frakt, alternativt enbart 8800 GTX om du inte vill skicka ett stort paket

Jag har ingen möjlighet att förpacka någon av delarna på ett bra sätt och vill gärna att det går snabbt och smidigt så därför kommer jag att prioritera alla som kan hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Är intresserad av 2 och 3 samt plåten...
Behöver jag sakerna? Nej egentligen inte...
Tänkte sno ramstickorna (dvs om det stämmer att dom är på 8GB vardera - 4 st 4GB-stickor har jag redan) och slänga in i "servern" och försöka ge bort resten vidare med de stickor som blir över här hemma.
Plåten tänkte jag väl använda för att uppgradera min "testbänk" som består av en träskiva med distanser i just nu

Kan å andra sidan lägga till distansskruvar till moderkorten innan sakerna ev skulle åka vidare

Skrivet av Seziuo:

Hämtar gärna dator 3 (eller alla om du vill bli av med alla samtidigt). Kan imorgon innan kl 15.

Skrivet av d0b:

Ställer mig i kö för dator 3, kan hämta.

Kul att det finns intresse! Jag kommer att vänta till senast söndag innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Tar gärna dator 2, hämtar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ta någon av de äldre datorerna AMD X64 eller XP2400+.
Jag håller på att bygga burkar till ett retro-Lan som jag bjudit alla mina vänner på (Jag är 41) och har siktat in mig på burkar som är 20 år eller äldre. Hittills har 15 pers från barndomen svarat att de kommer, jag har 4 burkar so far. Bor i Göteborg och hämtar gärna!

Permalänk
Medlem

Kö dator 2. Den kan installera windows xp och har även firewire och pci kontakter lite ovanligt, men därav mitt intresse.

Permalänk
Medlem

Hej, vill gärna köa mig på Nvidia Geforce 8800 GTX från XFX, Jag har en och har letat efter en till för ett SLI bygge i plexiglaschassi

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har skickat PM till ett par intressenter och inväntar svar. Det kan som alltid bli aktuellt att jag hör av mig till någon av er andra som visat intresse. Ha en trevlig vecka!

Permalänk
Medlem

Hej! Alla delar har nu hämtats upp, jag tackar alla för visat intresse och önskar er en god jul och gott nytt år.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad