Rykte: Powercolor jobbar på kraftfulla Radeon RX 8000-kort

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Powercolor jobbar på kraftfulla Radeon RX 8000-kort

Tillverkaren ska släppa korten under Red Devil- och Hellhound-varumärkena.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Red Devil - modellen saknas
.. kanske kommer senare.

/ flåt
Permalänk
Medlem

Reaper som namn känns himla nyskapande och fräscht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Hjälper säkert att sälja några kort till yngre köpare med "fräcka" namn, nvidia kör ju super ultra titan osv och de är ju populära.
Får vara glad att man slipper lättklädda flickor på kartongerna för det mesta nu i alla fall. Var ju pinsamt att gå hem med dom när man köpt grafikkort i stan. (kanske bara jag som var känslig? )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Rea-Per, hintar de med lågt pris måntro?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9900X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Sapphire 7900xtx Nitro+ - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hjälper säkert att sälja några kort till yngre köpare med "fräcka" namn, nvidia kör ju super ultra titan osv och de är ju populära.
Får vara glad att man slipper lättklädda flickor på kartongerna för det mesta nu i alla fall. Var ju pinsamt att gå hem med dom när man köpt grafikkort i stan. (kanske bara jag som var känslig? )

Jag hade bara tyckt det var kul i dagens genomkränkta värld, så länge de är inom lagen så att säga!
Tuttar och graffar? Jag tror det säljer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evoluti0n:

Jag hade bara tyckt det var kul i dagens genomkränkta värld, så länge de är inom lagen så att säga!
Tuttar och graffar? Jag tror det säljer!

Ja vissa gillar det ju uppenbarligen. Det finns folk som tycker det är snyggt att ha kläder med monster logotypen också. Alla är olika.

Har mest dåliga minnen av att passera mobbargänget när jag vad glad och hade köpt något GF7600gs eller liknande i stan. Klart de spred att man skulle hem och runka till kinesporr(var väl någon asiatisk tjej på lådan) haha. Men det var många år sedan nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har mest dåliga minnen av att passera mobbargänget när jag vad glad och hade köpt något GF7600gs eller liknande i stan. Klart de spred att man skulle hem och runka till kinesporr(var väl någon asiatisk tjej på lådan) haha. Men det var många år sedan nu.

Säga vad man vill, man gjorde bra mycket snyggare grafikkort innan…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

@jOnÄTÄn hehe <Uppladdad bildlänk>

hahaha finns kort för alla smaker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag kommer hugga ett 8800 XT direkt. Har väntat nu i några veckor med endast processorns inbyggda gpu saknar att spela.

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: , MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Jag kommer hugga ett 8800 XT direkt. Har väntat nu i några veckor med endast processorns inbyggda gpu saknar att spela.

Du lär få vänta till minst slutet av januari!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Testa Xcloud eller gf now under tiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Sitter på ett Red Devil 6900 XT ju nu, så man är lite sugen på att uppgradera!

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Sapphire 5700XT, känns som om man skulle behöva nåt nytt 🙂

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.
Skärm: Innicn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Rykten säger att Sapphire kommer att släppa en R.I.P. - edition av 8800xt, samt XFX sin "Thombstone"-edition ...

Men ska bli intressant att se vars dessa landar i pris/prestanda. Kanske att man blir sugen på att se rött igen.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Reaper Edition och R.I.P Editions låter ju väldigt coolt, ngl.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

@jOnÄTÄn hehe <Uppladdad bildlänk>

Synd att sådana kort inte säljs här utan måste importeras från Kina.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Testa Xcloud eller gf now under tiden.

Ska prova gf now. har beställt en certifierad gf now kontroller

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: , MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Är väl ett bra namn. Grafikkort används främst till att döda så...

Permalänk
Medlem

Hellhound, för gentlemen med god smak.

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

https://miro.medium.com/v2/resize:fit:828/format:webp/1*-Giwyl4zqYXTEY25z8MWBw.jpeg

Säga vad man vill, man gjorde bra mycket snyggare grafikkort innan…

Jag hade exakt en sån. Skiten började fatta eld under spelandet när en kondensator exploderade haha. Var ett bra kort tills dess men gick över till nvidia i typ 10 års tid

Permalänk
Hedersmedlem

Rykte: Alla andra tillverkare ska tillverka svagare RX8000 kort!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Sapphire brukar ha de snyggaste korten, Powercolor har de mest nischade och mest överklockade. 😄

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)