Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Testade att skriva ut "katten" som medföljer på minneskortet, gick ju bra! Men den satt utav helskotta, hur bör man göra när man ska ta loss utskriften? Jag fick bända en hel del, var mest rädd för att något skulle gå sönder :/

Den lade ju någon sträng med PLA på vänster sida av bädden, den får jag ta mig tusan inte loss, sitter som gjutet

Har en V3 SE själv, första jag köpte var en PEI platta.
https://www.amazon.se/dp/B0C3G4VFHD

När du skrivit ut så låt det svalna innan du tar av det du skrivit ut. Det lossnar själv när det svalnat.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Testade att skriva ut "katten" som medföljer på minneskortet, gick ju bra! Men den satt utav helskotta, hur bör man göra när man ska ta loss utskriften? Jag fick bända en hel del, var mest rädd för att något skulle gå sönder :/

Den lade ju någon sträng med PLA på vänster sida av bädden, den får jag ta mig tusan inte loss, sitter som gjutet

Prova att öka z-offset nästa gång. +0.05 innebär att den skriver ut modellen 0.05 ovanför plattan och därmed fäster det inte så hårt. +0.05 eller till och med 0.10 mm. Öka om det sitter för hårt och minska om det släpper för lätt.

Strängen till vänster är en purge sträng som skrivs ut först för att säkerställa att munstycket är fullt med plast. Du kan med fördel lägga gluestick där (finns på Claes Ohlsson) så fastnar det inte.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Ser att ni pratar om en Creality 3D Ender 3 v3 SE som jag funderar på att köpa själv - duger den?
Då jag är nybörjade och bara vill ha en mest för skojs skull vill jag inte lägga stora pengar på det, samtidigt vill man ju att den gör lite skäl för pengarna.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Ser att ni pratar om en Creality 3D Ender 3 v3 SE som jag funderar på att köpa själv - duger den?
Då jag är nybörjade och bara vill ha en mest för skojs skull vill jag inte lägga stora pengar på det, samtidigt vill man ju att den gör lite skäl för pengarna.

Jag har en Ender 3 Neo, och är den du pratar om, som den, så skulle jag säga nej.
För en erfaren person: javisst.

Saken är den att min Ender krävde att man visste en del för att kunna fixa. NU vet jag, men då köpte jag en Prusa för att kunna lära mig. Så nu har jag 2 som funkar utmärkt.

Köp Prusa eller Bamboo, skulle jag säga (utan att känna till den du nämner).

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Supernöjd med min Prusa mk3s men nu är en Bambu Lab X1 - Carbon Combo påväg med

En xtool s1 40w med, blir mycket pill efter jul!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Efter ha kollat lite. Det som ställde till det mest för mig, verkar vara bortbyggt här.
Dock ser jag SE vs KE. På SE behöver du komplettera med en RaspberryPi (Zero 2 W duger), eller liknande för fjärrstyrning (eller föralldel en vanlig dator), att mata med SD-kort kommer du tröttna på snabbt. Då är man typ i prisnivå med KE (som i sin tur har fler fördelar).
Om du fortfarande tänker dig denna modell då...

Autolevel, Auto Z, PEI-platta verkar ju finnas, det skulle jag titta efter främst. På min Ender 3 Neo så struntade Creality att vidareutveckla firmware, inga problem iofs, gav mig anledning att kompilera min egen från source... Om man är road av sånt.

Ser också att skillnaden mellan SE & KE är Marlin vs Klipper. Pass där på skillnaden, har inte jobbat med Klipper.

Visa signatur

Permalänk

Vet ej om det är tillåtet men kör en chansning
Finns det någon som skulle kunna skriva ut 2st av dessa till mig?
Betalar självklart för det.
Gärna i vitt men inga problem att måla dem själv annars

https://www.thingiverse.com/thing:6394351

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Vet ej om det är tillåtet men kör en chansning
Finns det någon som skulle kunna skriva ut 2st av dessa till mig?
Betalar självklart för det.
Gärna i vitt men inga problem att måla dem själv annars

https://www.thingiverse.com/thing:6394351

Det tråkigaste är väl nästan frakten om du vill ha det skickat?
Frågan är om de överlever i ett kuvert utan vaddering? Åtgång 17,32gram filament.

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Det tråkigaste är väl nästan frakten om du vill ha det skickat?
Frågan är om de överlever i ett kuvert utan vaddering? Åtgång 17,32gram filament.

Ja bra fråga kring frakten.
Men jag tänker att jag tar den risken
Vill inte skruva i själva accesspunkten...

Hojta om du kan tänka dig skriva ut och vad du vill ha isåfall

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Hundring för bägge fästena? Har vit PETG laddad som jag tror blir utmärkt för ändamålet.
Du kan skicka PM med detaljerna om det är intressant.

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Hundring för bägge fästena? Har vit PETG laddad som jag tror blir utmärkt för ändamålet.
Du kan skicka PM med detaljerna om det är intressant.

Kom fram till att den inte passar just min modell av accesspunkt..
Såg det i kommentarerna till modellen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Lät du plattan svalna innan du provade ta bort den?
Den kan sitta som tusan för att en grad senare bara lossna utan att man ens behöver ta i på vissa plattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerouge:

Kom fram till att den inte passar just min modell av accesspunkt..
Såg det i kommentarerna till modellen.

Prova Thangs, det är lite av en sökmotor för 3D-modeller.
Du kan även regga dig för Onshape, ett 3D-designprogram, det är gratis. Och det du "betalar" för det, är att alla dina modeller är tillgängliga för alla. Så....... Har nån gjort en modell för det du efterfrågar, så KAN den ju finnas sökbar i Onshape.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gamerouge:

Såg att den inte passade men hittar du en som passar så säg till så fixar jag det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com