Intel Arc B580 "Battlemage" – bra spelprestanda för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Jag tycker inte "Bra produkt" är fel men det känns ändå snålt. Detta grafikkort är mer anmärkningsvärt än så!

Är benägen att hålla med, har bara en känsla av att detta kommer vara en sådan där punkt i historien där en förändring startades.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Jag tycker inte "Bra produkt" är fel men det känns ändå snålt. Detta grafikkort är mer anmärkningsvärt än så!

Håller med, men Sweclockers redaktionen kanske tycker det smakar havreflarn 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Håller med, men Sweclockers redaktionen kanske tycker det smakar havreflarn 🤣

De borde göra om utmärkelserna:
Gröt
Havreflarn
Pepparkaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalmac:

Tycker du fick det till ett mycket bra pris, jag sneglade på detta kort också under rean, dock hade jag
siktet inställt på nya Battlemage.
Vill bara inte köra Nvidia den här gången om jag kan undvika det.
Men jag tror grabben din kommer bli mycket nöjd.

Nu var kortet till mig men kommer nog ändå bli kalasnöjd Eller du kanske syftade på den lille parveln alla vi män har i oss

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Nu var kortet till mig men kommer nog ändå bli kalasnöjd Eller du kanske syftade på den lille parveln alla vi män har i oss

Hehe, ja, vi säger så! 😉

Visa signatur

Raspberry pi 400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Ja, med tanke på energieffektivitet, lite oklar prisbild i praktiken, fortfarande lite strul med drivrutiner och att den tävlar mot 2 år gamla arkitekturer så är en bättre utmärkelse än "bra produkt" inte förtjänt.

Men det är en väldigt Bra Produkt med väldigt prisvärd prestanda i klassen under 4000 kronor.
Och med 12GB minne så är det ett betydligt bättre köp än AMDs och Nvidias nuvarande alternativ i klassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, med tanke på energieffektivitet, lite oklar prisbild i praktiken, fortfarande lite strul med drivrutiner och att den tävlar mot 2 år gamla arkitekturer så är en bättre utmärkelse än "bra produkt" inte förtjänt.

Men det är en väldigt Bra Produkt med väldigt prisvärd prestanda i klassen under 4000 kronor.
Och med 12GB minne så är det ett betydligt bättre köp än AMDs och Nvidias nuvarande alternativ i klassen.

Med tanke på din sista rad så är det väl en bra produkt? Du vet ju inte ens när rx86 eller nvidia xx60 kommer.
man får jämföra mot det som finns annars är inget en bra produkt för man jämför mot en icke släppt generation

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Med tanke på din sista rad så är det väl en bra produkt? Du vet ju inte ens när rx86 eller nvidia xx60 kommer.
man får jämföra mot det som finns annars är inget en bra produkt för man jämför mot en icke släppt generation

Ja, jag säger ju att det är en Bra Produkt?
Men att den högre utmärkelse då inte blir rimlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, jag säger ju att det är en Bra Produkt?
Men att den högre utmärkelse då inte blir rimlig.

Jag skall vara ärlig och säga jag läste det som du inte tyckte den förtjänade den utmärkelsen. Får skylla på att jag gick upp 03.45 idag 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

För de som inte vill vänta på att lagren i Sverige ska fyllas på, så finns kort i lager på Caseking.de såg jag och kostar ca 3700kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Raspberry pi 400

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt med lite mer konkurrens och valmöjligheter för konsumenterna. Innovationen när man inte bara kan sitta still och håva in pengar utan faktiskt riskerar att någon annan släpper en produkt som kunderna vill ha saknas verkligen in GPU. AMD fick igång det inom x86 (även om två aktörer är lite problematiskt), får hoppas Intel kan bidra här.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av medbor:

De borde göra om utmärkelserna:
Gröt
Havreflarn
Pepparkaka

Menar du att gröt är dåligt?

Jag gillar havregrynsgröt...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Menar du att gröt är dåligt?

Jag gillar havregrynsgröt...

Självklart är det den bästa av alternativen

Permalänk
Medlem

Gäsp....

FKKNG GÄSP på hela pc-marknaden just nu.

Så jävla tråkigt... Och dyrt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Gäsp....

FKKNG GÄSP på hela pc-marknaden just nu.

Så jävla tråkigt... Och dyrt.

Japp aldrig varit så lätt att ligga på topp AMD 9800X3D med DDR5 6000MHz cl28 och en RTX5090 som har dubbelt med GDDR7 mot RTX5080. Noll kunskap 100% $$$ is king

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Japp aldrig varit så lätt att ligga på topp AMD 9800X3D med DDR5 6000MHz cl28 och en RTX5090 som har dubbelt med GDDR7 mot RTX5080. Noll kunskap 100% $$$ is king

Vet inte om jag förstår vad du skrev. Men cash is king, det är sant.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Vet inte om jag förstår vad du skrev. Men cash is king, det är sant.

DVS du kan inte köpa något billigare och över klocka. Du och alla andra måste nu betala för att ligga på TOP

PS tills Nvidia tagit 100% monopol, då har bra 5% råd att ligga på TOP

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet