Alla fyndtips från mellandagsrean

AMD: Snart bättre tillgång på Ryzen 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Intressant att det levereras CPU:er, undrar om detta är leveranser som kommer in eller om det är returer som skickas ut igen?

Visa signatur

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av NormySan:

Intressant att det levereras CPU:er, undrar om detta är leveranser som kommer in eller om det är returer som skickas ut igen?

Alla återförsäljare verkar ha liknande leveransdatum så det är troligtvis en ny batch som har levererats.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av NormySan:

Med tanke på att de har en obruten AMD-plombering så vågar jag nog säga att det är nya exemplar åtminstone. De är också relativt nyligen tillverkade.

Webhallen hade ju rapporterat troligt leveransdatum 27/12 till Prisjakt tidigare så det verkar ju rimligt när de nu också listar det som preliminärt leveransdatum för en del av oss. Komplett och andra återförsäljare har ju sagt att det kommer in leveranser löpande som de betar av tidigare beställningar med, bara inte tillräckligt många för att fylla alla beställningar.

Kort sagt ser jag inget som tyder på att det skulle röra sig om enstaka returer. Även om det är det så spelar det ju egentligen ingen roll så länge de är orörda.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Nu har Webhallen uppdaterat den generella statusen till: "Webblager: 6-7 dagar (50+ st på väg)"

Sedan återstår det väl att se hur många beställningar de har liggande som väntar på dessa redan.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Nu har Webhallen uppdaterat den generella statusen till: "Webblager: 6-7 dagar (50+ st på väg)"

Sedan återstår det väl att se hur många beställningar de har liggande som väntar på dessa redan.

Jag gjorde en beställning på webbhallen och på själva ordern står det.

376208 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Fredag 2024-12-27.

Nu är de lite jul och jag passar på att önska er alla en riktigt god jul och vi som väntar på en ”julklapp” från tomten inte behöver vänta allt för länge.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Jag gjorde en beställning på webbhallen och på själva ordern står det.

376208 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Fredag 2024-12-27.

Nu är de lite jul och jag passar på att önska er alla en riktigt god jul och vi som väntar på en ”julklapp” från tomten inte behöver vänta allt för länge.

Har samma status sedan förra veckan men är tveksam till om det stämmer. Håller tummarna i alla fall.

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha tagit bort datumet från sidan och från beställningen....
Hoppas AMD tomten kommer den 27 ändå.

God jul på er!