SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

RedOne. Hade inte höga förväntningar men ok som jul action film

Såg också den senast. Hade inte heller höga förväntningar. Va bättre än jag väntade mig. Gillade att de inte va ytterligare en amerikaniserad tomtefilm, utan att de hade andra mytologiska väsen kopplade till julen också i filmen.

Visa signatur

CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

Använder Better SweClockers

Permalänk

The Outfit (2022).
Jag har ofta svårt att se på en film utan pauser men så var det inte med denna film. Gillar man filmer med en känsla av ovisshet rekkomenderar jag den. Vill inte säga mer för att inte spoila något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

https://m.media-amazon.com/images/I/913GABEw4VL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Firefox (nej, inte webbläsaren).
Kalla kriget-thriller där Clint Eastwood ska stjäla MIG-31 från ryssarna. Effekterna i filmen har inte åldrats särskilt väl, men den är stundtals spännande i alla fall.

BETYG:

• 2,5/5 som random action/thriller.

• 3/5 om man är intresserad av kalla kriget.

• 5/5 om man vill se en film om kalla kriget där ryssarna framställs som riktiga klåpare.

Haha minns att vi hyrde den på VHS när den var ny. Imponerade som fan på mig och mina kompisar som var typ 8 år då den släpptes. Inte lätt på den tiden innan ens kabel-tv fanns och det mest spännade att kika på var veckans avsnitt av Columbo eller ev Dallas.. Var en annan tid det, helt klart

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

heretic

8.5/10

Fysatan vad bra rulle! Bästa "skräck" på länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Office Space, episk!

En av de mest underskattade filmerna någonsin. Älskar den!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Den Sista Resan - 9/10. Oerhört välgjord och en film alla borde se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meklubba:

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

<Uppladdad bildlänk>

Åldrats mycket väl. 4/5

Ja, jag tycker den är underskattad. Får ofta skit. Den bidrar ju med en del till Star Wars, till skillnad från film 7-9 (eller vad man ska kalla dem) som, eöh, gör tvärtom.

Det finns ju en del fan-edits av Phantom Menace (Phantom Edit osv), senast jag såg Phantom Menace och Star Wars: Episode II - Attack of the Clones såg jag Extended editions gjorda av Numeral Joker. Speciellt Attack of the Clones tjänade på detta tycker jag. Extramaterial inlagt etc. Projektet presenteras på https://www.youtube.com/watch?v=ANC_fi8HTOc&list=PLEh8pd-FJc5...

(Däremot har jag inte gett mig in på Episode III än, den verkar ha väldigt mycket animerat inklippt, kanske mer än jag tål)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

The dead dont hurt.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Sett den tror jag två gånger, sen har dessa streaming tjänster köpt in just den versionen med Atmos och du har 4k abb?

Jag har 4K abbet, kör Atmos 5.2.2 å som jag skrev: Atmos buggen slår till igen. Filmen är bra men fick en 5:a p.g.a Atmosbuggen, startade precis den igen (4K Apple TV å får som innan "Multi in" i displayen) men fortfarande visas: Dolby Atmos/Vision. Inte första gången detta händer, med fel ljud info å säkert inte sista gången heller. Serien "The Irregulars" (8 avsnitt), hade snarlika problem, första gången jag såg serien var det med Atmos ljud (vilket stämmer), nästa gång startade upp den var det bara 5.1 ljud.

Har även precis testat på 4K Streamer:n, "DDsurround" enligt receiverns display.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

The predator 2018
Mediokert skräp, var så tråkig att jag surfade genom halva filmen..
Den som skrev det här skräpet kan omöjligt ha en IQ över rumstemperatur.
Finns noll logik, kan skjuta odjuren med automatvapen med tusentals skott, sprängladdningar och satte eld på fanskapet utan någon större påverkan, men plötsligt räcker det med någon halvtaskig pistol..
Urk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

En av de mest underskattade filmerna någonsin. Älskar den!

Den är väl inte underskattad när alla som ser den gillar den.

Det är nog en film som skulle kunna göras till jultradition utan att det blir outhärdligt. Ivanhoe kan kasseras

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Santa's Slay (2005) passade in lite lagom till julen.
https://m.imdb.com/title/tt0393685/

Lagom tätt komedi/slasher vilket var rätt underhållande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pixo:

Haha minns att vi hyrde den på VHS när den var ny. Imponerade som fan på mig och mina kompisar som var typ 8 år då den släpptes. Inte lätt på den tiden innan ens kabel-tv fanns och det mest spännade att kika på var veckans avsnitt av Columbo eller ev Dallas.. Var en annan tid det, helt klart

Hehe, ja men den uppfattades nog som ganska häftig för sin tid. Var ju fyra år innan Top Gun också så det fanns inte riktigt något att jämföra med.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Gladiator II, 2/10. Bra skådespeleri från Alexander Karim dock.

Permalänk
Medlem

Black Christmas (Netflix, Atmos, collageskräck).

Collgeförings tjejer

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Black Christmas (Netflix, Atmosljud (4K abb), collageskräck).

Collage tjejer å killar, juletid, en mystik byst av grundaren av collaget. Händer inte för mycket i början av filmen direkt. Får en svag 4:a av 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The hobbit - An unexpected journey extended 4k - Rätt ok. Inte alls i samma klass som LOTR nu när man ser den med lite perspektiv. Men det är ju en väldigt påkostad och välpolerad film, det måste man säga. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Tremors (7): Shrieker Island (blu-ray).

Då har man sett alla sju filmerna. Denna är ganska underhållande, men den är den svagaste av filmerna, enligt mitt tycke. Det är ju samma övergripande stil som dom andra filmerna, men känns minst charmig av dom. Produktionskvalitén med effekter o.s.v. är nog en av dom bättre. Men skådisarna kändes över lag ganska avslagna, med några få undantag.

Filmen är väl inte direkt dålig, den har underhållningsvärde, men man avslutar inte direkt med flaggan i topp. Kanske kan vara värd en svag 6:a av 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Tack för tipset. Underbar film och äntligen en bra utan en massa våld.
Konstigt att Svt gör ingen som helst reklam för den utan man måste tom söka i appen efter denna pärla .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Har sett Die Hard när den kom ( jag är så OG)
Det var julen nåt år. Öser 80-talet, kool oersättliga oneliners, med bra skådespeleri och original storyline. Svårt att hitta liknande idag. Därför en klassisk. Inte nödvändigtvis en julfilm.

Är väl mer att av tradition den visas före jul och den handlar om en julfest som spårar ur (ja inte som en normal julfest då).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:

Är inte de den som "förstörde" en generation av barn?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

RedOne. Hade inte höga förväntningar men ok som jul action film

Sett den också, men känns något förlegad. Storyn är ganska rörig och svårt hänga med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tror du tänker på nått annat?
(du tänker kanske på Den långa flykten/Watership down? ... har nämnts i tråden för nått år sen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Tror du tänker på nått annat?
(Den långa flykten/Watership down kanske? ... har nämnts i tråden för nått år sen)

Ja så kan det gå när man är för lat att kolla upp det. Rätt säker på det stämmer, är rätt snarlika namn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja så kan det gå när man är för lat att kolla upp det. Rätt säker på det stämmer, är rätt snarlika namn

Den eller möjligen Landet för längesen. (beror på om du tänkte på kaniner eller dinosaurier )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan bara komma på "Vilse i pannkakan" med Staffan Westerberg? Som fick den benämningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

City of angels (1998)

Sjukt länge sedan jag såg denna sist, kom att tänka på den häromdagen när jag kikade på Face Off.

En lite småmysig film med Nicholas Cage.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Den eller möjligen Landet för längesen. (beror på om du tänkte på kaniner eller dinosaurier )

Nä kaniner och tror även räv var inblandad.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av seville57:

Kan bara komma på "Vilse i pannkakan" med Staffan Westerberg? Som fick den benämningen.

Nä var inte bara den. Här innehåller den faktiskt rätt tragiska scener med även död inblandat. Sen om någon faktiskt tog skada eller inte är annan femma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nä kaniner och tror även räv var inblandad.

Skrivet av Broken-arrow:

Nä var inte bara den. Här innehåller den faktiskt rätt tragiska scener med även död inblandat. Sen om någon faktiskt tog skada eller inte är annan femma.

Definitivt Den långa flykten (Watership down)
Såg den som ganska ung och den kändes liksom både läskig och sorgsen...
Såg om den för några år sen och det förvånade mig hur brutal den är i några scener!

Visa signatur