Alla fyndtips från mellandagsrean

Snabbkoll: Är du pepp på 2025?

Permalänk
Medlem

Inget magiskt händer bara för att vi skiftar år i kalendern. Om man inte är lycklig i livet i allmänhet så kommer inte ett nytt år göra nån skillnad. En nystart kan du skapa själv när som helst mentalt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ja.
Saker är inte så bra för mig så chansen att det kan bli bättre är cirka 80%

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Vi hade några makalösa floppar i år som Concord, Suicide Squad Kill the Justice League, Madame Web, Joker filmen med mera.
Ser framemot vad 2025 har att erbjuda!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Ja, många produkt-lanseringar lär det bli 🙂 Blir spännande att se om det dyker upp mer ARM-nyheter också.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Nästa år kommer att bli illa. Med hänvisning till paragraf 1.7 i reglerna så väljer jag att inte utveckla, även om det även kommer att påverka IT och teknik.

Själv tror jag det blir bra.

På teknikfronten ser jag fram emot Nvidia Shield 2025

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Äsch då, 2026 blir nog värre ska ni se!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Inte för att jag tror att det blir bättre/värre än vanligt för egen del. Men tryckte ja.
Främst pga att vi ska få nya bussar till området jag rattar buss i till sommaren (förseningar incoming...).

Annars får vi se vad livet bjuder på!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Jag bryr mig egentligen inte så jag kryssade i "nej" , men samtidigt så är anarko-nihilisten i mig extatisk över vilken kaos Trump kan orsaka under 2025 när han tillträder som president den 20:e Januari.

Du och flera andra i tråden är alldeles för bekymrade över saker ni har absolut noll inflytande över. Bättre att stänga av TVn och fokusera på positiva nyheter, som t.ex. att vi får Nvidia 50-serien i januari samt nästa GTA-titel senare under året.

Båda de sakerna är massiva och rätt mycket intressantare på ett sånt här forum.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Mizccc:

Planerar husköp och att göra käringen på smällen, så näe?

Det där är bland dom bästa sakerna som finns ju

Skrivet av Sveklockarn:

Du och flera andra i tråden är alldeles för bekymrade över saker ni har absolut noll inflytande över. Bättre att stänga av TVn och fokusera på positiva nyheter, som t.ex. att vi får Nvidia 50-serien i januari samt nästa GTA-titel senare under året.

Båda de sakerna är massiva och rätt mycket intressantare på ett sånt här forum.

Helt rätt!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Planerar husköp och att göra käringen på smällen, så näe?

Så du planerar att göra det som kräver mest jobb av allt i livet, att vara förälder, utan att ha lust till det? Kanske är din kommentar en "jag är cool för att jag är negativ, ge mig uppmärksamhet"-pust a'la högstadie-"cooling", om inte så rekommenderar jag starkt att du i så fall istället avstår föräldraskapet. Världen behöver inte fler barn med oengagerade föräldrar.

Permalänk
Medlem

Nej. börsen i USA kan inte fortsätta stiga för alltid, är ju techbolagen som står för all tillväxt, blir en ordentlig krasch snart, blir inte kul för nån.

Permalänk
Medlem

Ja, ser fram emot att fortsätta med min hobby med pingis och kanske spela lite nya spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Så du planerar att göra det som kräver mest jobb av allt i livet, att vara förälder, utan att ha lust till det? Kanske är din kommentar en "jag är cool för att jag är negativ, ge mig uppmärksamhet"-pust a'la högstadie-"cooling", om inte så rekommenderar jag starkt att du i så fall istället avstår föräldraskapet. Världen behöver inte fler barn med oengagerade föräldrar.

Tyckte att ironin i "så näe" var alldeles uppenbar, men tydligen inte självklart ser jag positivt på nästa år med dessa saker i kikaren.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Lite. Jag står i valet och kvalet om att gå i förtida pension nästa år. Brottas med frågan om hur mycket pengar jag egentligen behöver när jag är 80 år

Gå ned i tid om du har möjlighet, jag blir 63 under nästa år och går då ned till 22 tim/v. YiiiiiHOOO!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Nej. börsen i USA kan inte fortsätta stiga för alltid, är ju techbolagen som står för all tillväxt, blir en ordentlig krasch snart, blir inte kul för nån.

Finns anledning till oro helt klart.

Nu är detta inte investerings-tråden, men hur aktiemarkanden mår får även realekonomiska konsekvenser då det är enorma pensionspengar etc. investerat.

Lågkonjukturen i Sverige ser ut att fortsätta en bra bit in i 2025. Hörde en intressant kommentar om att det ev. var ett misstag att höja räntorna i Sverige över huvud taget då den mesta av inflationen var importerat & den stora belåning vi svenska hushåll har redan utgör en riskfaktor.

Jag är "bear" 2025 då folks övertro och extrapolering av framtiden baserat på historia alltid kommer som en baksmälla för eller senare. "Huspriser kan bara gå upp, det vet ju alla" lät det 2021...

Permalänk
Medlem

Jag är väll lite orolig för det allmänt dåliga säkerhetsläget som råder, vi har sabotage på våran bakgård i form av skador på våran elförsörjning i form av kablar och gas samt kommunikation. Jag hoppas någon chillar snart alltså och inser att det håller inte att fortsätta så här.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

45/55 just nu. Deppclockers?

Permalänk

Folköl och dunkadunka.

Permalänk
Medlem

Svarade nej, men egentligen är det skit samma, ännu ett år precis som alla andra år.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Bättre att stänga av TVn och fokusera på positiva nyheter

Man bör inte inta mer dystopiska skitnyheter än man klarar av att hantera, helt klart. Jag är själv dålig på den biten, så ja, lite mer positiva nyheter får det allt bli att konsumera.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

I -Clockersvärlden ser jag fram emot ny teknik. I övrigt smått orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Jag bryr mig egentligen inte så jag kryssade i "nej" , men samtidigt så är anarko-nihilisten i mig extatisk över vilken kaos Trump kan orsaka under 2025 när han tillträder som president den 20:e Januari.

Säga vad man vill om Trump men hans sida gör iaf roligare memes.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Musikälskare

Lite sådär lagom, världen är ju vad den är men ser fram emot att bygga ihop min retrodator från 2006 inom några månader när jag har fått hem alla komponenter som behövs

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Tyckte att ironin i "så näe" var alldeles uppenbar, men tydligen inte självklart ser jag positivt på nästa år med dessa saker i kikaren.

Jag ber om ursäkt! Lycka till 😀

Permalänk
Medlem

Svara nej, då jag varken mer eller mindre peppad än för 2024 eller några andra år så långt jag kan komma ihåg.

Men man får väl se om det händer något spännande.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD Ryzen™ 7 5800X | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-5 Plus
Phanteks Enthoo Pro Tempered Glass | Phanteks Glacier One 420D30
MOUNTAIN Everest Max | Glorious Mako Ultralight
Roccat Kone XP | Roccat Apuri Raw

Permalänk
Medlem

Nytt år nya besvikelser...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Jo, börsen kan fortsätta växa i all evighet. En topp kan helt plötsligt bli en ny botten. Så Jo det kommer inte nån krasch om det inte sker något drastiskt som t.ex. ett nytt stort krig eller att nån bank går i konken.

Permalänk
Medlem

Hänt så mycket skit runt mig detta året så chansen det blir värre är väl inte så stor, men man ska aldrig säga aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Jo, börsen kan fortsätta växa i all evighet. En topp kan helt plötsligt bli en ny botten. Så Jo det kommer inte nån krasch om det inte sker något drastiskt som t.ex. ett nytt stort krig eller att nån bank går i konken.

Verkligen, faktum är att den har växt och växt sen vi började med ”börsen” och att den kommer fortsätta växa över tid så länge människan har ett driv att göra sin tillvaro bättre och den mänskliga naturen ser jag inte skulle förändras under överskådlig framtid. (sen kan det komma justeringar nu och då på vägen)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Herregud, du fick ut allt det av en smått ironisk mening? Sluta leka psykolog, grabben är ju helt klart peppad på att ha både hus och barn men är snålheten personifierad därav att köpa utav hus är något hen ej ser fram emot, samt älskar både barn och fru men är asexuell så vägen dit blir ingen höjdare. Var fick du ens din utbildning om du inte kunde få ut denna informationen?

@Mizccc ser klart och tydligt mycket fram emot 2026 medan 2025 blir ett år av uppoffringar.

OT: neutralt inställd, kommer nog bli bra