Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Jag spelar Stellar blade. Ett otroligt överskattat spel. Storyn är dålig, sidouppdragen är verkligen inte kul alls, och karaktärernas dialoger är ju så pinsamt jävla dåliga. Det är ett jävla tjat om Naytiba i var och varannan mening. Snacka om att överanvända ord!

Hur kunde det här spelet bli hyllat? Jag har en liten teori: det hyllades som anti-woke eftersom karaktärerna är snygga med stora bröst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Fick 2st ex av Astro Bot julklapp så är det som spelas. Antar att andra exet får läggas ut på marknaden här, för herre min skapare, alla borde spela det! (Förutsatt att man har en ps5a då, annars blir det ju svårt)

Jag hoppas att det kommer på pc och switch 2. Det är som du säger. Alla borde spela detta fantastiska spel. Det är ställan jag orkar ställa mig upp från soffan för att göra vågen åt ett spel. Men de bästa stunderna var det verkligen så.

Permalänk
Medlem

Delta Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag hoppas att det kommer på pc och switch 2. Det är som du säger. Alla borde spela detta fantastiska spel. Det är ställan jag orkar ställa mig upp från soffan för att göra vågen åt ett spel. Men de bästa stunderna var det verkligen så.

Har extremt svårt att se dom släppa det på andra konsoler/PC, folk får helt enkelt krypa till korset och köpa playstation 😎

Men ja det är fantastiskt 👏🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Har extremt svårt att se dom släppa det på andra konsoler/PC, folk får helt enkelt krypa till korset och köpa playstation 😎

Men ja det är fantastiskt 👏🏼

De har ju släppt god of war, spidermann till pc, kanske de släpper fler titlar till pc 😄

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

De har ju släppt god of war, spidermann till pc, kanske de släpper fler titlar till pc 😄

Det första Astro bots är ju dock playstation VR exklusivt (nu kan man iof använda VR2 till dator iof)

Del två är det som följer med alla sålda playstation 5, som en tech demo för handkontrollen (fortfarande ett ruggigt bra spel)

Och del tre handlar om hur du samlar ihop dina delar till ditt playstation 5-rymdskepp som gått sönder 😅 har svårt och se att det släpps som ett spel till PC men man ska aldrig säga aldrig!

(Nu hamnade vi lite OT här, men till topic: jag börjar närma mig slutet av spelet och är fortfarande löjligt förtjust i det)

Permalänk
Medlem

Spelar Robocop - Rogue city - yes jag ligger efter

Har spelat introbanan, polisstationen och första lilla "hubbvärlden" än så länge och trivs
Det känns verkligen som en Robocop (och allmän 80-tals) hyllning med massa charmiga detaljer och spelet är överlag snyggt!
Visst, det är väl rent krasst nog mer påkostad dubbel-A klass titel snarare än trippel-A men tycker det är good enough och lite charmigt - även om tex ansikten är lite uncanny valley ibland. (jag gillade även Terminatorspelet innan, men det här är helt klart några steg upp i presentation!)

Prestanda känns väl sådär, jag får 60-80 FPSmed mitt 3080 med det mesta satt på high om jag minns rätt nu.
Har haft en totallåsning av spelet där jag inte lyckades ta mig till desktop igen

Jag var orolig för att spelet skulle bli monotont fort, men verkar än så länge ha personlighet, detaljer, story, RPG-element och omväxling nog att kunna funka för ett helt spel. Får se hur spelet eskalerar efterhand

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Är sån torsk på CS2. Fullt med idioter och fuskare, men 1.6 går ju inte att spela om man inte vill spela med 100% ryssar.

Har inte spelat på PC sen CS:GO kom, köpte dock Xbox Series X när den kom ut och har spelat en del Diablo 4.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

Cracktorio

Kan inte sluta

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Har hoppat på Red Dead Redemption 2! Väldigt mycket mekanik, bakom typ allting i spelet. Är inte ett fan av att behöva äta för att överleva i spel (förutom i Raft och Minecraft hahah), och dessutom behöva mata sin häst var nytt. Ska spela vidare innan jag säger bu eller bä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Har hoppat på Red Dead Redemption 2! Väldigt mycket mekanik, bakom typ allting i spelet. Är inte ett fan av att behöva äta för att överleva i spel (förutom i Raft och Minecraft hahah), och dessutom behöva mata sin häst var nytt. Ska spela vidare innan jag säger bu eller bä.

Soppan i kcd är god.

Verkar som jag kanske hinner klart till kcd II. Fortsatt grymt lir Och visuellt märks det att de optimerade för framtida hårdvara.

Svårsmällt hur extremt välskriven all dialog och karaktärer är.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av oqvist:

Soppan i kcd är god.

Verkar som jag kanske hinner klart till kcd II. Fortsatt grymt lir Och visuellt märks det att de optimerade för framtida hårdvara.

Svårsmällt hur extremt välskriven all dialog och karaktärer är.

Ahh men kul! Kanske får ge mig på det någon gång.

Har också börjat lira Tekken 8 nu på sistone, tryggt och nice fighting-spel från en spelserie jag unnat mig sedan barnsben!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Tog en paus från Cowboys, kampsport och COD-zombies för att äntligen prova på Helldivers 2! Det var long overdue, så himla kul 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Tog en paus från Cowboys, kampsport och COD-zombies för att äntligen prova på Helldivers 2! Det var long overdue, så himla kul 😭

Tänkte just skriva att även jag fastnat för helldivers 2. Som 40 åring är det inte många nya spel som lockar men detta fastnade jag för rätt hårt.
Bror rekomenderade men spelar mer med främlingar än med han haha.
Lvl 21 än så länge och "fast" på hard. Extreme, impossible, helldiver och den sista minns jag inte är LÅNGT bortom av vad jag klarar. Var med några på en impossible och dog konstant och direkt hela tiden. De andra var alla 70lvl+ och hade det rejält kämpigt dom med.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tänkte just skriva att även jag fastnat för helldivers 2. Som 40 åring är det inte många nya spel som lockar men detta fastnade jag för rätt hårt.
Bror rekomenderade men spelar mer med främlingar än med han haha.
Lvl 21 än så länge och "fast" på hard. Extreme, impossible, helldiver och den sista minns jag inte är LÅNGT bortom av vad jag klarar. Var med några på en impossible och dog konstant och direkt hela tiden. De andra var alla 70lvl+ och hade det rejält kämpigt dom med.

Great minds think alike! Körde mina första rundor nyss på easy och en på medium, finns så sjukt mycket kul att utforska och upptäcka. Är småskraj för de högre svårigheterna men är spänd på att spela vidare!

Permalänk
Medlem

Nu slöspelar jag wow igen efter några år. Tycker ändå att det är nice o sitta o levla lite på kvällar. Senare under året får vi se vad som bjuds

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Great minds think alike! Körde mina första rundor nyss på easy och en på medium, finns så sjukt mycket kul att utforska och upptäcka. Är småskraj för de högre svårigheterna men är spänd på att spela vidare!

Du kan ganska snabbt gå upp till challenging och även hard i vissa fall men efter det tar det stop. Vissa resurser man vill ha finns bara på de högre svårighets nivåerna, extreme och värre. Kul är det. Har du inte sett starship troopers är den väldigt likt detta spel och skaparna av spelet har kopierat mycket av just den filmen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

För tillfället är det The division 2.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem

Kör i princip bara DayZ numera. Bara för att det är så jävla komplett, dynamiskt och bra. Lirar framför allt vanilla+

Permalänk
Medlem

morrowind. Smidigt få igång via openMW. Förhoppningsvis inte för mycket buggar. Behöver få till lite större fonter bara för 4K blir mycket kisande

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Aka_The_Barf:

Du kan ganska snabbt gå upp till challenging och även hard i vissa fall men efter det tar det stop. Vissa resurser man vill ha finns bara på de högre svårighets nivåerna, extreme och värre. Kul är det. Har du inte sett starship troopers är den väldigt likt detta spel och skaparna av spelet har kopierat mycket av just den filmen.

Jomen det kan jag tänka mig. Tror att jag kommer ägna otaliga timmar åt att kämpa mig igenom jättekryp och robotar nu i dagarna, och utmana mig själv i de högre svårigheterna!

Permalänk
Medlem

En hel del Delta force liras just nu Battlefield "läget". Har inte hittat något annat vettigt o lira direkt..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk

Lirar Battlefield 4 väldigt flitigt. Vi är ett härligt gäng som spelar. Alla är Svenskar förutom en som är från Norge.
Det är alltid någon som spelar varje kväll. Yngsta som spelar är 21 och den äldsta är över 50.

Skrivet av Adnerhill:

En hel del Delta force liras just nu Battlefield "läget". Har inte hittat något annat vettigt o lira direkt..!

Battlefield läge? Menar du typ Conquest då?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Lirar Battlefield 4 väldigt flitigt. Vi är ett härligt gäng som spelar. Alla är Svenskar förutom en som är från Norge.
Det är alltid någon som spelar varje kväll. Yngsta som spelar är 21 och den äldsta är över 50.

Battlefield läge? Menar du typ Conquest då?

Tror där kanske är ett conquest läge men där är även rush

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

För tillfället är det The division 2.

Har du haft några problem med krascher/bluescreens den senaste tiden ?
Lirar det själv också och fram tills för en vecka sedan har det fanemej
gått att lira ungefär en timme åt gången innan datorn hänger sig och bootar om.

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa EVO

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Spelar om witcher 3 som enda spel jag nånsin gjort en omspelning. Nu med nya texturer (moddar), nextgen version, nya hårdvara som lurar och oled skärm med hdr gör det till en upplevelse som känns 2024 och inte 10 år gammalt. Fantastiskt spel som redan fått 60h innan dlc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Har du haft några problem med krascher/bluescreens den senaste tiden ?
Lirar det själv också och fram tills för en vecka sedan har det fanemej
gått att lira ungefär en timme åt gången innan datorn hänger sig och bootar om.

Bara då och då. Men ingen BSOD. Det som händer är att spelet hänger sig(fryser).

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Spelar om witcher 3 som enda spel jag nånsin gjort en omspelning. Nu med nya texturer (moddar), nextgen version, nya hårdvara som lurar och oled skärm med hdr gör det till en upplevelse som känns 2024 och inte 10 år gammalt. Fantastiskt spel som redan fått 60h innan dlc.

Körde vanilla för något år sedan fungerade bara fint. Kan rekommendera KCD också

Kör Morrowind. Fascinerande jag lyckas bara aldrig prioritera Caius Coiades paket. Första genomspelningen tog det 200h men ska ha som mission att inte fördröja det. Men jag har liksom annat jag vill göra före...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Började att spela Banishers: Ghosts of New Eden (PC) idag. Testade demot tidigare, mest för att se hur det funkade på min dator. Men nu har jag börjat att spela det fulla spelet. Har inte kommit så långt än, men än så länge verkar det riktigt lovande. Kör med dualsense kontroll, då spelet har stöd för den. Det är riktigt snyggt och flyter bra på min burk. Karaktärerna och storyn verkar lovande så här långt.