LG lanserar mikro med 27‑tumsskärm

Permalänk
Melding Plague

LG lanserar mikro med 27‑tumsskärm

Mikrovågsugnen ska ge en ”inlevelsefull underhållnings­upplevelse”.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Skärmen i fråga har 1080p-upplösning och använder företagets ”Instaview”-teknik som innebär att den kan visa innehållet i mikron."

Hatar när man startar mikron och man glömt bort vad man lade in i den, samtidigt som man precis brutit båda handlederna och inte kan öppna luckan för att titta.

Permalänk
Medlem

En ny typ av HDR, 2000 nits och 750 W mikrovågor.

Permalänk
Medlem

Undrar när miljörörelsen ska börja ta upp resursslöseriet med sådana här onödiga grejer istället för att bråka med svenssons vardag.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig fått för mig att köpa en mikro med lägre än 1440p upplösning.

Permalänk

Bara jag som tycker att det ser ut som att någon har spillt matrester på microns dörr utan att torka rent efter sig?

Annars är det intresserat att utvecklingen går framåt. För 20år sedan rekommenderade vissa tventusiaster folk på forum att ej köpa större tv än 28" för att ha hela bilden i fokus om man satt närmare än 2.5m eller vad nu avståndet var. Nu sitter liknande tv i en mikrovågsugn.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju se vad jag har lagt in i min mikro, vad är poängen? Jo, poängen är förstås att visa reklam på din mikro i köket. Om inte idag så när nästa modell har släppts, då lär det bli reklam för att köpa ny mikro.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

"Skärmen i fråga har 1080p-upplösning och använder företagets ”Instaview”-teknik som innebär att den kan visa innehållet i mikron."

Hatar när man startar mikron och man glömt bort vad man lade in i den, samtidigt som man precis brutit båda handlederna och inte kan öppna luckan för att titta.

Enligt reddit är det då man ska be sin mamma om hjälp 😅

Permalänk
Medlem

Att ha en skärm precis ovanför spisen lär ju funka bra. Den kommer inte alls bli full med flott varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Hade aldrig fått för mig att köpa en mikro med lägre än 1440p upplösning.

Maten - krispig ✅
Bilden - krispig ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockan:

Att ha en skärm precis ovanför spisen lär ju funka bra. Den kommer inte alls bli full med flott varje dag.

Jag vet inte riktigt, blir skåpsluckorna fulla med flott på en daglig basis? Det är inget jag känner igen själv. Sen vet jag inte heller hur många som har mikrovågsugnen placerad just ovanför spisen, det varierar nog kraftigt, iaf i min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

IPS 240Hz?
hoppas jag

Permalänk
Medlem

Ehum, var lite taggad ändå - har ju dator i köket med 27" 1440p Acer-skärm (läser nyheter, play, slå upp recept, musik, ..., en av husets mest använda datorer really) - och kunde spara plats/integrera mera med skärm i mikroluckan, men näe, blir väldigt mycket sämre på alla andra sätt... 😑

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Jag vet inte riktigt, blir skåpsluckorna fulla med flott på en daglig basis? Det är inget jag känner igen själv. Sen vet jag inte heller hur många som har mikrovågsugnen placerad just ovanför spisen, det varierar nog kraftigt, iaf i min erfarenhet.

Jag har micron precis ovanför ugnen och med mindre mellanrum än på bilden ugnen är monterad en bit upp och det är inget problem med att man skulle få flott på microdörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Jag har micron precis ovanför ugnen och med mindre mellanrum än på bilden ugnen är monterad en bit upp och det är inget problem med att man skulle få flott på microdörren.

Fast på bilden är det en spis med en häll där man steker, det stänker, osar osv. Dessutom saknar köket i fråga en köksfläkt så den där mikron lär bli rätt grisig ganska fort.

Ni, som likt mig, är lite äldre minns säkerligen när mikrovågsugnar kallades för bull-tv? Här har vi en bull-tv i ordets rätta bemärkelse!

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det en app? Jag behöver en app så jag slipper avbryta min skärmtid bara för något så banalt som att titta på mat.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

tycker det låter bra, vissa färdigrätter tar flera minuter att värma och så länge vill jag inte vara utan tiktok, så jag hoppas mikrougnen visar roliga klipp av folk som ramlar eller hittar på andra tokigheter

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk
Medlem

Rätt praktiskt - för de som ändå vill ha en "köks-tv".

Permalänk
Medlem

Jag kan ändå se fördelen med att ha den agera hubb och dashboard IoT-grejer i hemmet.
Recept utan att behöva kolla telefonen är ju ännu ett plus…

Gör den open source och låt mig köra Linux på den så är det ett givet köp för min del

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Klockan:

En ny typ av HDR, 2000 nits och 750 W mikrovågor.

High Definition Radiation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Undrar när miljörörelsen ska börja ta upp resursslöseriet med sådana här onödiga grejer istället för att bråka med svenssons vardag.

Vad är det för särkilt miljörörelsen har gått på gällande svenssons vardag?

Om det är låt bli att stå på tomgång, slänga allt avfall i brännbart och diska din kopp med 10 liter varmvatten och en deciliter diskmedel så är det ju ganska lätta grejer att åtgärda men som jag ändå ser hända allt för ofta.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk

En Mikrovågsugn har ett säkerhetsavstånd enligt manualerna, och fabrikanternas riktlinjer. Hur ska dem följas om man står och pekar på en skärm för att styra hushållet undertiden mikron är aktiv?
(Oavsett om man vanligtvis väljer att följa dem eller inte.)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AlexCooper:

En Mikrovågsugn har ett säkerhetsavstånd enligt manualerna, och fabrikanternas riktlinjer. Hur ska dem följas om man står och pekar på en skärm för att styra hushållet undertiden mikron är aktiv?
(Oavsett om man vanligtvis väljer att följa dem eller inte.)

Aldrig hört talas om och det står inget av den sorten i den här slumpvist utvalda mikrovågsugnsmanualen från samsung: https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201807/20180720...

Har du något exempel?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vad är det för särkilt miljörörelsen har gått på gällande svenssons vardag?

Om det är låt bli att stå på tomgång, slänga allt avfall i brännbart och diska din kopp med 10 liter varmvatten och en deciliter diskmedel så är det ju ganska lätta grejer att åtgärda men som jag ändå ser hända allt för ofta.

Hata på fossilbilar via höjda straffskatter fastän det är långt ifrån alla som har alternativ till andra färdmedel, eller ekonomin att köpa elbil.
Plastpåseskatten... har tydligen slängt många ica/coop -plastpåsar i tex asiens vatten i mina dagar fastän jag aldrig varit utanför Europa.
Hata på stabil elproduktion och istället tro att det går att förlita sig på slumpmässig produktion. Sen samtidigt höja elskatten kontinuerligt fast elbilar förespråkas.

Tomgång är onödigt, men som nu när det är kring -20 så kan det behövas någon minut ibland.
Källsorterat har jag gjort sen länge, började nångång medans man bodde hemma, så 25+ år sedan. Sen att det tagit så länge för vissa kommuner är ju ganska skrämmande.

Edit: Tillägg, här är ju ett "trevligt" inslag angående blindheten ibland. Jag och många (alla?) andra fick reda på det via facklig tidning. Stackars Eskilstunabor som kommer få andas den luften. Även om nu företagets "mål" är noll utsläpp så kan man ju då undra varför gränsen är så extremt hög.

https://da.se/2024/07/seniors-planer-pa-ytterligare-en-fabrik...

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Det är ett amerikanskt påhitt att man har någon form av fläkt inbyggd i mikron satt ovanför spisen. Till skillnad från mer normala länder så leds inte heller alltid luften ut eller ens genom kolfilter utan bara blåses upp och ut efter taket.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Det blir fottigt ovandför spisen för mig. Sen bryr jag mig mindre om flott på en skåplucka än en skärm som man faktiskt ska titta på.

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Hata på fossilbilar via höjda straffskatter fastän det är långt ifrån alla som har alternativ till andra färdmedel, eller ekonomin att köpa elbil.
Plastpåseskatten... har tydligen slängt många ica/coop -plastpåsar i tex asiens vatten i mina dagar fastän jag aldrig varit utanför Europa.
Hata på stabil elproduktion och istället tro att det går att förlita sig på slumpmässig produktion. Sen samtidigt höja elskatten kontinuerligt fast elbilar förespråkas.

Tomgång är onödigt, men som nu när det är kring -20 så kan det behövas någon minut ibland.
Källsorterat har jag gjort sen länge, började nångång medans man bodde hemma, så 25+ år sedan. Sen att det tagit så länge för vissa kommuner är ju ganska skrämmande.

Ja 80% av allt plastutsläpp kommer från 1% av alla länder från ett minimalt antal floder som man kan räkna på mindre än två händer !!! är fakta men så klart totalt tyst från svenska fanatiska känslostyrda dumbollar.

Latteläppjande innerstadshippsters som kände abnorm våldsam ångest över sin egen överkonsumtion känner sig abnormt lättade över en plastpåse som allså inte ens hamnar i haven från början bland det mest återvinnande folket på den här planeten.

Dumpat kemiskt avfall från andra världskriget som är tickande miljöbomber och massa gamla industritomter med massa skit kvar är det helt tyst om och andra pågående utsläpp exempelvis flourtesider och pfas snackar man inte ett skit om.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Mer intressant är nästan vad den där köksön i "marmor/granit" med 15-20 cm tjocklek kostar och väger...

Permalänk
Medlem

Fan vad kul man skulle kunna ha om den går att hacka. It´s a baby inside nooo it´s a cat and a puppie!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Den som även slår till på den nya spisen i Signature-serien kan använda skärmen på mikron för att hålla koll på tillagningen i ugnen, vilket ”eliminerar behovet av att böja sig ned och titta i ugnen”. För alla vet att moderna människor rör på sig alldeles för mycket.

Finns det ingen app så man kan ligga kvar i sängen och övervaka det?

Kanske kan sälja det med någon robot som kan hämta maten åt en så behöver man inte ens gå ut i köket.