Markus Persson vill utveckla ”Minecraft 2”

Permalänk
Melding Plague

Markus Persson vill utveckla ”Minecraft 2”

”Notch” säger att han tänker göra en ”andlig uppföljare” till Minecraft.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jo, för det gick ju så väldigt bra när han utvecklade Minecraft och de slutade utveckla eländet helt under flera månader i stöten för att de hade så mycket pengar att räkna. Hans specialförmåga är uppenbarligen att aldrig bli klar. Detta kommer bli årtusendets näst-största Early Access-scam, efter Minecraft.

Kommer ALDRIG utsätta mig för att köpa ett spel av den [sätt in valfri, grov, smädelse].

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jo, för det gick ju så väldigt bra när han utvecklade Minecraft och de slutade utveckla eländet helt under flera månader i stöten för att de hade så mycket pengar att räkna. Hans specialförmåga är uppenbarligen att aldrig bli klar. Detta kommer bli årtusendets näst-största Early Access-scam, efter Minecraft.

Kommer ALDRIG utsätta mig för att köpa ett spel av den [sätt in valfri, grov, smädelse].

På vilket sätt menar du att Minecraft var en scam? Rätt säker på att jag fick det jag betalade för under alphan. Notch nya spel har jag dock inget intresse för (inte Minecraft heller, det har jag inte spelat på över 10 år).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett skrev väl Notch att han hade en väldigt liten penis...

... och sen skrev han att han tänkte göra en andling uppföljare till Minecraft.

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Att skapa grunden till det mest sålda spelet någonsin är svårt att räkna som ett misslyckande eller en scam. Sen kan man väl tycka vad man vill om han men att han skapade ett historiskt lyckat spel är ju inte något man kan neka.

Betyder inte att han kan återskapa situationen så klart, han har ju gjort en hel del andra grejer som inte lyckades alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Rätt säker på att jag fick det jag betalade för under alphan.

Kul för dig.

Synd att Notch inte tycker att det är lika kul att bli klar med sina spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Att skapa grunden till det mest sålda spelet någonsin är svårt att räkna som ett misslyckande eller en scam. Sen kan man väl tycka vad man vill om han men att han skapade ett historiskt lyckat spel är ju inte något man kan neka.

Jo, det framgick ju tidigt att det var en succé. De fick in hundratals miljoner på kort tid, och lagom till det började utvecklingen gå i slow motion.

Skrivet av RaidSoft:

Betyder inte att han kan återskapa situationen så klart, han har ju gjort en hel del andra grejer som inte lyckades alls.

Nej, jag har sagt det förr och säger det igen -- det är inte som att han kommer göra ett Minecraft igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur menar du att Minecraft är en scam? Så vitt jag vet existerar spelet och jag som köpte i alphan kan fortfarande spela det med nya uppdateringar så du får gärna utveckla hur det är en scam?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Star Citizen gäspar, visar ett nytt skepp som går att förbeställa, och somnar om medan miljarderna fortsätter ticka in.

😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Star Citizen gäspar, visar ett nytt skepp som går att förbeställa, och somnar om medan miljarderna fortsätter ticka in.

😝

Ja folk kastar ju sina plånböcker på dem, så varför skulle de sluta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Hur menar du att Minecraft är en scam? Så vitt jag vet existerar spelet och jag som köpte i alphan kan fortfarande spela det med nya uppdateringar så du får gärna utveckla hur det är en scam?

På samma sätt som DayZ som tog 7 år att få spelbart. Rocket och Notch är på samma shitlist.

Nu räddades ju Minecraft av en massa moddare, så huruvida det var spelbart är inte så relevant som hur lite Mojäng levererade och hur sakta det började gå efter att de blev rika. Inte olagligt naturligtvis, bara extremt omoraliskt.

Permalänk
Medlem

Ja han har väl tröttnat på lyxlivet och letar efter någon mening med livet.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Tänkte det samma. Finns ju några lanseringar av spel som kan klassas som någon slags form av "scam". Minecraft kan dock inte på något sätt räknas dit. Finns ju förstås olika uppfattningar om det.

Permalänk
Avstängd

Markus ”Notch” Persson – en gud bland pixlar

https://sverigesradio.se/avsnitt/marcus-notch-persson-en-gud-...

70 min - mån 30 dec 2024 kl 05.45

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

inte Minecraft heller, det har jag inte spelat på över 10 år

Du kanske helt enkelt inte är så investerad i det att du kan förstå?

Jag har spelat tusentals timmar, med moddar, fram till 2023.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimson One:

Tänkte det samma. Finns ju några lanseringar av spel som kan klassas som någon slags form av "scam". Minecraft kan dock inte på något sätt räknas dit. Finns ju förstås olika uppfattningar om det.

Tänk såhär; vad är syftet med en speltitel under Early Access där utvecklingen avstannar efter att man börjat tjäna grova pengar?

Permalänk
Medlem

Visste inte att Notch ens var aktiv inom branchen längre, sist jag hörde levde han i något sorts mansion i LA och var deprimerad över att ha så mycket pengar xD

Permalänk
Avstängd

han festar hela dagarna nu och köper nya hus i LA varje månad, måste vara en sjuk känsla att bli så rik på att porta lego till datorspel

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Tänk såhär; vad är syftet med en speltitel under Early Access där utvecklingen avstannar efter att man börjat tjäna grova pengar?

Menar du att det skulle varit någon skillnad om den hade gått ur "Early Access"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Körde aldrig spelet innan Microsoft ägde det. Köpte det 2021-22 någon gång och tycker verkligen det var värt pengarna. Min dotter kör fortfarande spelet och jag spelar med henne ibland. Att de lägger in nya saker ibland är bara bonus.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Minecraft har varit "klart" sedan 1.0 släpptes allt som har kommit efter är bara årliga uppdateringar med nya funktioner? Så du tycker allstå att det är bättre att spel inte uppdateras med nya funktioner och saker varje år?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Alltid team notch. Fuck off money talkin'. Om han har hittat en vardagssyssla han är nöjd med blir jag bara glad. Dock rätt olägligt att göra negativa utspel just den här tiden på året. lol. Nej men.. han är också INTP-personlighet förmodligen jävligt smart.. alltså Einstein nivå, men där det känslomässiga kan vara svårare. Låt killen pysa ut lite. Han har vart på toppen av berget redan. Done deal. Det ordnar sig ❤️ haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ja precis, världens mest sålda spel är en scam 👌😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

På samma sätt som DayZ som tog 7 år att få spelbart. Rocket och Notch är på samma shitlist.

Nu räddades ju Minecraft av en massa moddare, så huruvida det var spelbart är inte så relevant som hur lite Mojäng levererade och hur sakta det började gå efter att de blev rika. Inte olagligt naturligtvis, bara extremt omoraliskt.

Aldrig upplevelt någon uppdatering i Minecraft som inte har varit spelbar pågrund av någon bug eller dålig prestanda ja spelet är inte så bra optimerat för nya cpuer men man får ju ändå långt över spelbar prestanda på iprincip vilken dator som helst och med mods som sodium/iris så flyter det på riktigt bra lätt att får 1000-1500fps+ sålänge man har hyfsat bra och modern dator.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Minecraft? Scam?

Känns som det mest prisvärda spelet nånsin. Köpte det för en hundring när jag gick i gymnasiet och det släpps fortfarande uppdateringar. Jag har inte gått i gymnasiet på över 10 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du kanske helt enkelt inte är så investerad i det att du kan förstå?

Du kanske inte förstår vad en scam är?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

låter juh inte så bra om han inte bryr sig om vad för spel han gör, samt tänkte han göra minecraft 2 helt ensam då eller?
känns mest som fantasier.

Permalänk
Medlem

Ja tack, för det som finns idag är inte samma som när Minecraft peakade för runt 10 år sen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du kanske inte förstår vad en scam är?

Så kan det ju vara, eller så hann jag inte ändra mitt ursprunginlägg till...

"Synd att han aldrig kommer att bli klar bara. "

... innan du hann citera det, och då fick jag ju försöka argumentera för det jag skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Så kan det ju vara, eller så hann jag inte ändra mitt ursprunginlägg till...

"Synd att han aldrig kommer att bli klar bara. "

... innan du hann citera det, och då fick jag ju försöka argumentera för det jag skrivit.

Du hade ju kunnat svarat något i stil med "Ja, det var fel ordval, jag är bara väldigt missnöjd med hur dom har skött utvecklingen av spelet" eller något istället, men då vet jag.

Visa signatur

press nu1mlock