Gaming Dator i5-6600k 5700XT 16GB ram 500GB ssd

Permalänk
Medlem

Gaming Dator i5-6600k 5700XT 16GB ram 500GB ssd

Säljer min gaming dator med följande :
cpu: i5-6600k
grafik kort: 5700XT
RAM: 16GB ram
SSD: 500GB
PSU: EVGA 750GQ
cpu kyllare : beQuiet

Den klarar de flesta spel i 1080p och en del även i 1440p.
Dator är formaterat redan. Den har Windows 10 redo att installeras (ej licens men man kan köra gratis med watermark eller hitta någon licens eller installera linux istället).

Bara upphämtning nära södra station, stockholm. Skickas-postas inte. Kom med bud, Rätt att neka bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lite fel ställe att försöka sälja den för utsatt pris skulle jag tro. Folk här vet oftast vad delarna är värd och om det inte sitter ett sprillans nytt jätte dyrt psu och en kylning som får folk att ramla av stolen så är 6000kr lite mycket begärt för den maskinen tyvärr.
Lycka till med försäljningen och uppdatera vad det sitter för psu och kylare i datorn så hjälper de folk att ge ett rättvist bud på den.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

förlåt jag hade ingen aning vad pris skulle vara. jag har uppdaterat annonsen med psu som är en evga 750gq och kyllare som är en bequiet men jag har ingen aning exakt model. kan du snälla hjälpa med vad är priset som skulle den vara värd så jag kan uppdatera annonsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch_Nt:

förlåt jag hade ingen aning vad pris skulle vara. jag har uppdaterat annonsen med psu som är en evga 750gq och kyllare som är en bequiet men jag har ingen aning exakt model. kan du snälla hjälpa med vad är priset som skulle den vara värd så jag kan uppdatera annonsen?

Brukar vara bäst att skriva bud med rätt att neka osv. Kolla hur andra har skrivit i sina annonser och ta något som passar dig.
Då får man en bra uppfattning om vad datorn är värd och om man vill sälja den. Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Brukar vara bäst att skriva bud med rätt att neka osv. Kolla hur andra har skrivit i sina annonser och ta något som passar dig.
Då får man en bra uppfattning om vad datorn är värd och om man vill sälja den. Mvh Thomas

Tack så mycket för tipset. Jag har kollat lite runt annonser och redigerat.

Permalänk
Medlem

Jag har sålt ett liknande maskin ifjöl dock med i5-8500 som uppfyller krav för W11 z370 chipset matx, vassare ram, med lite rgb här o där, M2 kort och 5700 xt från sapphite/nitro som verkar vara en av dem bästa 5700s. Priset var då strax över 6k, kanske 6100 eller 6200. Men det var januari ifjöl eller december '23 minns inte nu. Idag skulle jag tro priset kommer ligga runt 3k komponentvis om man har tur. Men jag skulle nog tänka att du har bättre chans att sälja via blocket, för att hela konfig är ju väldig uråldrig. 5700xt har varit ett fantastiskt kort när det släpps och är kompetent än idag, men resterande grejer ser inte lockande ut, och även grafikkort är nästan 6 år gammalt och kan knappast ses som uppgradering. Allt gott!