Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronner:

Skaffade mig en MODE Encore med kopparbotten och önskar nu en smexig kabel till, etsy och sådant finns men undrar ifall det är något bra alternativ lokalt? tänker egenföretagare, svenska återförsäljare osv?

Tänker nu snäppet åt premium kablar, inga coils dock.

https://eustore.cablemod.com/configurator/

Permalänk

Beslutade för att ge Lemokey P1 en chans. Parade ihop det med Durock v3 stabs (holee moddade och lubade) och WS silent linear switchar (factory lub för tillfället). Ovanpå sitter keycaps från Maxgaming och deras samarbete med Milkyway.

Har lite andra silentswitcher (föredrar silent) hemma så mycket möjligt att Alpaca silent eller Durock dolphin letar sig in under keycapsen lite längre fram, men för stunden är jag nöjd.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Beslutade för att ge Lemokey P1 en chans. Parade ihop det med Durock v3 stabs (holee moddade och lubade) och WS silent linear switchar (factory lub för tillfället). Ovanpå sitter keycaps från Maxgaming och deras samarbete med Milkyway.

Har lite andra silentswitcher (föredrar silent) hemma så mycket möjligt att Alpaca silent eller Durock dolphin letar sig in under keycapsen lite längre fram, men för stunden är jag nöjd.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Trevligt bygge, är sugen på att testa lemokey.

Visa signatur
Permalänk

Äntligen fått ihop mitt Mode Loop i grön/guld kombo, millmax för att få hotswap ISO. CF Plate och testar Akko Rosewood. Parat ihop med GMK Botanical 2.

Sjukt nöjd, låter riktigt creamy!

Permalänk
Medlem

Fått mitt Wooting 80HE nu, kör med GMK Chaos Theory keycaps:

Blir nog att köpa ett raw case senare men vill se först hur hållbart det är.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Wooting 80he med "Geon He Raw" switchar på.

Med keycaps på.

Dessa Geon He Raw switcharna är riktigt trevliga att skriva, spela med. Kan rekommendera alla som kör ett HE tangentbord all pröva dessa!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Wobkey Crush80 Reboot Pro.
Helt stock än sålänge, men låter helt underbart.
Grymt nöjd

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Testade ett par nya keycaps idag. De är rätt schysta med.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

En fråga till alla tangentbordsmästare här, jag köpte ett Varmilo VPT88 Charcoal, gillar det skarpt, MEN, jag skulle vilja ha keycaps som det lyser igenom på i siffror och bokstäver (heter det nått speciellt?) men jag har svårt att hitta, det jag vill ha är mörkgråa, Nordisk layout, gärna som dom här är, nån milimeter lägre än dom jag hade på mitt Ducky tex. Sen kan det vara svårt att hitta grå, då får svart duga.

Jag kollade alla länkar i första posten här, men jag kan inte alla termer, och ibland är det svårt att veta om det kan lysa igenom bokstäverna, + att de flesta verkade inte vara nordic med rätt enter-tangent och ÅÄÖ.

Annars vet jag bara MaxGaming och Inet i sverige men hittade inget vettigt där när jag kollade.

Så, Obi one Keyboardis, you are my only hope.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

En fråga till alla tangentbordsmästare här, jag köpte ett Varmilo VPT88 Charcoal, gillar det skarpt, MEN, jag skulle vilja ha keycaps som det lyser igenom på i siffror och bokstäver (heter det nått speciellt?) men jag har svårt att hitta, det jag vill ha är mörkgråa, Nordisk layout, gärna som dom här är, nån milimeter lägre än dom jag hade på mitt Ducky tex. Sen kan det vara svårt att hitta grå, då får svart duga.

Jag kollade alla länkar i första posten här, men jag kan inte alla termer, och ibland är det svårt att veta om det kan lysa igenom bokstäverna, + att de flesta verkade inte vara nordic med rätt enter-tangent och ÅÄÖ.

Annars vet jag bara MaxGaming och Inet i sverige men hittade inget vettigt där när jag kollade.

https://i.imgur.com/hy2d7Zq.png

Så, Obi one Keyboardis, you are my only hope.

Shinethru brukar det kallas och hittar du inget hos maxgaming.se eller kbnordic.se så blir det nog svårt.

https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/shine-through-double-shot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Shinethru brukar det kallas och hittar du inget hos maxgaming.se eller kbnordic.se så blir det nog svårt.

https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/shine-through-double-shot...

KBnordic hade jag itne tittat på men där fanns inget vad jag kan se, men dom där MaxCustom, är dom bra? Var lite osäker när dom inte kom från ett, för mig, känt märke.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

KBnordic hade jag itne tittat på men där fanns inget vad jag kan se, men dom där MaxCustom, är dom bra? Var lite osäker när dom inte kom från ett, för mig, känt märke.

Maxgaming är ett stort företag, ligger i Upplands väsby Stockholm och funnits länge...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Sitter med denna i lådan.

Högst osäker om jag vill ta steget att öppna den.

Sist jag hade ett mekaniskt så blev frugan galen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Byt fru då 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Kör på, ser ju rätt trevligt ut. Och verkar ju vara hotswap så du kan göra det tystare om så önskas.

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Byt fru då 😁

Nää, hon har stått ut med så mycket så aldrig i livet Pax hon är min!

Skrivet av StuntmanMike:

Kör på, ser ju rätt trevligt ut. Och verkar ju vara hotswap så du kan göra det tystare om så önskas.

Aa verkar som det,

https://www.inet.se/produkt/6103785/lofree-block-linear-ttc-b...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

De är troligen så bra det går när det kommer till vad du söker efter. Själv så hade jag gett dem ett okej i betyg misstänker jag, men jag föredrar 40år gammal ABS under mina fingrar. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

Aa verkar som det,

TTC gör trevliga brytare dessutom tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

Aa verkar som det,

Haha självklart 😊 jag har själv en sambo som inte är ett fan av klickandet.
Så jag letade efter tysta brytare och hittade dem jag är nöjd med, även hon.
Dock är dem för dyra på msrp men med en bonus voucher för att jag var silver så vart de ok prismässigt men dyra.
https://www.inet.se/produkt/6611939/glorious-lynx-switches-36...
Dock är inte TTC V2 dåliga heller
https://lumekeebs.com/en-se/products/ttc-silent-frozen-v2-lin... (finns i stock på Ali express annars)

Ett tips är att ha TK på en tjockare musmatta eller dylikt.

Tittar man på ditt bord så är det iaf okej med skum

Visa signatur